Pico Skrivet 12 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2007 (redigerad) Sony Vegas är inte världens felfriaste program, och det vet vi alla. Nu är det såhär att jag nyligen ersatt version 7.0 med den något föråldrade 6.x eftersom hela programmet buggade ihop. Saken är den att jag till min förfäran upptäckt att det inte finns någon tidslinje i mitt 7.0, det vill säga en sådan man kan sätta keyframes och sådant på. Ni som är bekanta med programmet förstår nog exakt vad jag menar. Jag har inte lyckats få fram den här mackapären som är ganska vital under användandet så jag vänder mig till er. Är det någon som vet hur man 'aktiverar'/får fram tidslinjen för Video FX/Pan & Crop etc? Se bifogad bild, där jag ringat in ska den egentligen finnas. Tack på förhand! Edit: Dessutom kan jag inte importera .avi-filer, bara ljudet kommer med. Vad beror det på? Redigerad 12 september, 2007 av Pico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 12 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2007 Sony Vegas är inte världens felfriaste program, och det vet vi alla. Nu är det såhär att jag nyligen ersatt version 7.0 med den något föråldrade 6.x eftersom hela programmet buggade ihop. Saken är den att jag till min förfäran upptäckt att det inte finns någon tidslinje i mitt 7.0, det vill säga en sådan man kan sätta keyframes och sådant på. Ni som är bekanta med programmet förstår nog exakt vad jag menar. Jag har inte lyckats få fram den här mackapären som är ganska vital under användandet så jag vänder mig till er. Är det någon som vet hur man 'aktiverar'/får fram tidslinjen för Video FX/Pan & Crop etc? Se bifogad bild, där jag ringat in ska den egentligen finnas. Tack på förhand! Edit: Dessutom kan jag inte importera .avi-filer, bara ljudet kommer med. Vad beror det på? Har du provat släppa det direkt på tracksen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 12 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2007 Har du provat släppa det direkt på tracksen? .avi-filerna menar du? Ja, det är precis så jag alltid gör. Dock så lämnas videospåret tomt av någon anledning. Det är det jag avskyr med Vegas, ibland upphör vissa funktioner bara utan vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 .avi-filerna menar du? Ja, det är precis så jag alltid gör. Dock så lämnas videospåret tomt av någon anledning. Det är det jag avskyr med Vegas, ibland upphör vissa funktioner bara utan vidare. Nej, jag menar effekterna, Video FX... Pan/Crop vet jag dock inte riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 (redigerad) Sony Vegas är inte världens felfriaste program, och det vet vi alla. Nu är det såhär att jag nyligen ersatt version 7.0 med den något föråldrade 6.x eftersom hela programmet buggade ihop. Saken är den att jag till min förfäran upptäckt att det inte finns någon tidslinje i mitt 7.0, det vill säga en sådan man kan sätta keyframes och sådant på. Ni som är bekanta med programmet förstår nog exakt vad jag menar. Jag har inte lyckats få fram den här mackapären som är ganska vital under användandet så jag vänder mig till er. Är det någon som vet hur man 'aktiverar'/får fram tidslinjen för Video FX/Pan & Crop etc? Se bifogad bild, där jag ringat in ska den egentligen finnas. Tack på förhand! Edit: Dessutom kan jag inte importera .avi-filer, bara ljudet kommer med. Vad beror det på? Lite sent svar, men om du fortfarande har problem med .avi-filerna ska du installera "Morga Multimedia Codec". Redigerad 17 september, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts