Jump to content

Ny tråd, samma problem

Troxie
 Share

Recommended Posts

Hallå, gjorde en likadan tråd för ett tag sedan där jag hade samma problem; datorn låter och blir cpvarm.

Jag har dammsugit överallt i hela datorn petat med tops i fläkten för att få ut damm men skiten låter fortfarande lika dåligt.

Speedfan ger felaktiga värden + att det inte funkar att höja/Sänka fläktspeeden.

Datorn är en bra HP speldator som ska klara av att ha WoW + msn uppe utan att den ska låta som en råtrimmad traktor.

3.60 pentium processor , 2 gig ram.

Öppnade datorn för att kolla om fläktarna funkade och dom 2 jag såg funkade perfekt. Brände mig även nästan då jag nuddade moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå, gjorde en likadan tråd för ett tag sedan där jag hade samma problem; datorn låter och blir cpvarm.

Jag har dammsugit överallt i hela datorn petat med tops i fläkten för att få ut damm men skiten låter fortfarande lika dåligt.

Speedfan ger felaktiga värden + att det inte funkar att höja/Sänka fläktspeeden.

Datorn är en bra HP speldator som ska klara av att ha WoW + msn uppe utan att den ska låta som en råtrimmad traktor.

3.60 pentium processor , 2 gig ram.

Öppnade datorn för att kolla om fläktarna funkade och dom 2 jag såg funkade perfekt. Brände mig även nästan då jag nuddade moderkortet.

Antagligen så är det dina fläktar som suger, och surrar alldeles förmycket. Köp 1 eller 2 st 120mm fläktar så löser sig nog problemet.

Rekomenderar den här: http://www.datorbutiken.com/se/default.asp...ct=ZALCNPS97LED

eller den här: http://www.datorbutiken.com/se/default.asp...duct=NOCTNHU12F isåfall.

Kyler bra och låter ingeting

Länk till kommentar
Dela på andra sidor