Jump to content

Är den här datorn värd pengarna?(Spel dator)

gtafreak
 Share

Recommended Posts

Hej

Tänkte skaffa mig en bra spel dator för dom härliga spelen som kommer och jag inte så haj vad som är bra och vad som funkar med varandra. Men jag hitta en rätt intresant dator här

http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180

Tänkte höra med er om den är värdpengarna. Om inte skulle ni kunna ge ett förslag vad man kan skaffa till samma prisklass?

Tack i förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen tycker jag inte det. Kan du bygga själv, så rekommenderar jag att du(eller en kompis) väljer ut bättre delar.

Mer för pengarna liksom.

@edit; Och vill du spela dom nyaste nyaste spelen så bör du vänta på nVidias 9xxx serie som kommer ha stöd för DX10.1 (tror det iallafall). Men kan du inte vänta så är detta en lite snabbare burk.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mod...7D-A06BD095DCED Inget OS, men det kan man ju få låna av en kompis kanske.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klick.

Det där ger mer för pengarna. Lägg femhundringen som blir över på att få någon att montera ihop den åt dig ifall du inte kan sådant själv. Du kan ocskå välja ihop samma delar i datorbutikens datorkonfigurator och då kan du beställa montering för 900kr.

Boomers paket kan ocskå funka om du vågar köpa ett så skräpigt nätaggregat. Det är dock högst tveksamt om det nätagget klarar av ett 8800GTX och jag skulle inte våga chansa (förmodligen är det kört). Det lär ha för lite kraft på +12V-linorna vilket Corsairagget inte alls har. Det har också ett föråldrat moderkort som inte bygger på P35 och det gör att du får lägre minnesprestanda.

Du skulle istället kunna ta "paketet" jag skapade och byta ut mot ett 8800GTX och för säkerhets skull ocskå byta nätagget mot Corsairs motsvarande 620W-modell vilket höjer priset med ungefär 1200 kr och ger en hel del mer grafikprestanda (även om processorn kanske flaskhalsar).

Länk till samma paket som överst men med 8800GTX och 620W Corsair-agg.

Minnena i båda paketen hänger också med om du överklockar till upp till 3200mhz. Vill du gå högre än så (om du ens vill klocka) så får du köpa snabbare minnen och en bättre processorkylare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor