Misterwhoopee Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Klockan 20.30 börjar en ny miniserie på 4 delar att sändas i SVT, Upp till kamp. Serien handlar om 4 vänner i Göteborg och hur deras liv förändras under de "politiskt medvetna" åren 1965-1976. Serien har fått bra kritik på de flesta håll, och jag själv har hittils tyckt att det jag sett som Peter Birro skrivit (Det nya landet, bl.a.) har varit bra. Regissörren Mikael Marcimain gjorde också bra ifrån sig i den intressanta miniserien Lasermannen för två år sen. Upp till kamp har bl.a. fått beröm för det visuella, hur t.ex. det svartvita går över i färg ju närmare 1970-talet man kommer. Och så ska serien också innehålla mycket musik från tiden vilket är ett plus! Någon annan som tänker kolla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Möjligt att man tar sig en liten titt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Inplanerat att se det, jo. Ska bli kul. Förresten: DNs hyllning sparade inte på krutet, om man säger så! Tihi. Förväntingarna höjdes lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 3 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Förresten: DNs hyllning sparade inte på krutet, om man säger så! Tihi. Förväntingarna höjdes lite. "... en av de bästa svenska dramaproduktionerna någonsinn." Hehe, det är bara att hoppas serien levererar. Men jag tror nog jag kommer bli "nöjd". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 "... en av de bästa svenska dramaproduktionerna någonsinn." Hehe, det är bara att hoppas serien levererar. Men jag tror nog jag kommer bli "nöjd". Samma här, samma här. En vän har dock extrema förväntingar: varit taggad i veckor, tjatat om det i veckor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 4 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2007 Stor sliskig penis. var meningen jag skulle se det igår men glömde helt bort det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts