Gof Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Johorå. Vi är sådär äckligt moderna att vi har busskortsläsare här uppe i ingenstans. Står t.o.m hur många minuter det var sen vi använde kortet senast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Fy helvete. Läxförhör redan nästa vecka. Första helgen dock! Woho! Jag är trött som bara den och orkar knappt hålla ögonen öppna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Mitt busskort kom med posten idag, men jag är konfunderad. Det följde med två papper med information, ett från Luleå Kommun, och ett från Norrbottens Länstrafik, som jag kommer få åka med. På pappret från kommunen, står det att kortet gäller för 2resor/dag, alla dagar utom jul och sommarlov. På det andra (från Länstrafiken, dom som gör korten och kontrollerar allt) står det "Gäller nämnd sträcka, obegränsat antal resor under höst och vårterminen skolåret 08/09, gäller inte på jullovet" Vilken information borde jag lita på? Provade att ringa och fråga, men killen som planerade allting hade tydligen gått hem för dagen. Fail, själv får man åka gratis i hela Gävleborg på kortet mellan 06.00 - 18.00, hur många gånger man vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Fail, själv får man åka gratis i hela Gävleborg på kortet mellan 06.00 - 18.00, hur många gånger man vill. Bara till 18.00 *fniss* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Jag får också busskort, får åka överallt i hela Dalarna hur mycket jag vill, utom på sommarlovet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Fy helvete. Läxförhör redan nästa vecka. Första helgen dock! Woho! Jag är trött som bara den och orkar knappt hålla ögonen öppna. Haha, samma här. Trots att jag var i skolan typ 4 timmar idag, och inte gjorde ett skit så var jag astrött när jag kom hem. Napade på soffan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Fail, själv får man åka gratis i hela Gävleborg på kortet mellan 06.00 - 18.00, hur många gånger man vill. Mjae, inte direkt hela gävleborg! Om det är nått annat bussföretag än x-trafik går det inte att åka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Jag åker över hela Gotland dygnet runt, alla dagar utom sommarlov. Iallafall, första veckan i 1:an är över. Verkar bli ganska bra, jag känner ju ingen i klassen sedan tidigare men jag har snackat med det flesta och alla är trevliga och sådär. Det mesta verkar bli bättre än högstadiet, speciellt då vi har färre olika ämnen. Längre men färre lektioner vilket jag gillar. Dessutom slutar vi runt 12 tisdagar och onsdagar. Och jag har bara ca. 3-5 minuters promenad hem, så jag kan gå hem på håltimmar osv. Har dock redan haft två matteläxor efter första veckan, men det får jag vänja mig vid. Och jag tycker dessutom inte att det är något större problem då jag har tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 (redigerad) Bild från första fysikföreläsningen http://www.medieteknik.org/mottagningen/images/handelser/7_ytvY_16of19.jpg Men lugn - det var ett skämt, och det gick hem jäkligt bra, det är tydligen en formel för att beräkna vågor eller något sådant som folk började anteckna men tappade snart mer eller mindre pennan när han skrev så att kritorna smulades när det blev en bra bit mer än vad ni ser på bilden. I samband avslöjade även ännu en n0lla sig som en del av phöseriet men som gått undercover i en vecka.. en tidigare har redan gjort samma sak och förmodligen finns det ännu en mullvad bland oss. Hoho det är humor alltså. Vad jag sysslar med i skolan går även att följa här http://www.medieteknik.org/mottagningen/index.php/dagbok Redigerad 22 augusti, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Fail, själv får man åka gratis i hela Gävleborg på kortet mellan 06.00 - 18.00, hur många gånger man vill. Ja, och vad finns det i Gävleborg dårå? VA? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 (redigerad) Lol. Inatt drömde jag att det var första dagen i ettan (börjar på måndag) och alla ettor stog samlade utanför gymnasiet (som i verkligheten inte ligger där, utan gymnasiet i min dröm låg på samma ställe som handelsbanken låg förut (i gullänget. Merkky, APB och MaCi kanske vet)) och väntade. Så skulle tydligen två utav alla antagna ettor från varje klass slumpmässigt röstas ut, och fick därmed inte börja gymnasiet. Jag kom in iaf. Hände inte så mycket. Var samling i någon typ utav biosalong. Sen vaknade jag. Kändes skit att då veta att man behövde vänta en hel helg till på att få börja. Men samtidigt så är jag tveksam till om jag pallar att börja skolan nu igen. Skumt. Redigerad 22 augusti, 2008 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Ja, och vad finns det i Gävleborg dårå? VA? Skog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Bild från första fysikföreläsningen http://www.medieteknik.org/mottagningen/im...ytvY_16of19.jpg Men lugn - det var ett skämt, och det gick hem jäkligt bra, det är tydligen en formel för att beräkna vågor eller något sådant som folk började anteckna men tappade snart mer eller mindre pennan när han skrev så att kritorna smulades när det blev en bra bit mer än vad ni ser på bilden. I samband avslöjade även ännu en n0lla sig som en del av phöseriet men som gått undercover i en vecka.. en tidigare har redan gjort samma sak och förmodligen finns det ännu en mullvad bland oss. Hoho det är humor alltså. Vad jag sysslar med i skolan går även att följa här http://www.medieteknik.org/mottagningen/index.php/dagbok Det verkar vara samma upplägg i hela landet - fakenollor och fakeföreläsningar. Nolle-perioderna är så grymt roliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 Måndag: 8-11.50 Tisdag: 09.35-16.20 Onsdag: 8-15 Torsdag: 8-11.40 Fredag: 9- 13.45 / 11.30 (varannan vecka) Soft schema ialafall. Sen får vi ett lunchkort så vi kan handla med för 50 spänn om dagen. Verkar vara decent lärare men en surfitta till rektor vilket inte spelar någon stor roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Soft schema ialafall. Sen får vi ett lunchkort så vi kan handla med för 50 spänn om dagen. Verkar vara decent lärare men en surfitta till rektor vilket inte spelar någon stor roll. Jag avundar dig som får käka vart du vill. Våran skolmat är hemsk. Dessutom har dom som sista skola i Eskilstuna tagit bort brickorna. Brickorna var räddningen på hela skolmaten. Nu finns dom inte längre. Och glas gjorda av glas är också historia. Nu är det plastglas som gäller. Snälla någon. Jag lackade så himla mycket att jag gick till den som hade tagit beslutet. Ett inte så långt samtal senare gick jag ut med irriterad min. Maten ska tydligen vara en av de sämsta här också. Hemskt. Som tur är nu, är att jag endast äter skolmat 2-3 ggr/vecka då jag är hemma och får tillagad mat under olika håltimmar. Ett citat som min vän slängde ur sig passar här. "Till och med Lidl har bättre kvalitét". Då är det illa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Jag avundar dig som får käka vart du vill. Våran skolmat är hemsk. Dessutom har dom som sista skola i Eskilstuna tagit bort brickorna. Brickorna var räddningen på hela skolmaten. Nu finns dom inte längre. Och glas gjorda av glas är också historia. Nu är det plastglas som gäller. Snälla någon. Jag lackade så himla mycket att jag gick till den som hade tagit beslutet. Ett inte så långt samtal senare gick jag ut med irriterad min. Maten ska tydligen vara en av de sämsta här också. Hemskt. Som tur är nu, är att jag endast äter skolmat 2-3 ggr/vecka då jag är hemma och får tillagad mat under olika håltimmar. Ett citat som min vän slängde ur sig passar här. "Till och med Lidl har bättre kvalitét". Då är det illa. Hatar den jävla fittmaten som alla skolor ger! Fattar dom jävlarna inte att vi vill ha mat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 På min skola är det jättegod mat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 På min skola är det jättegod mat. Våran skola låg på tjugonde plats på Sveriges sämsta mat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Våran skola låg på tjugonde plats på Sveriges sämsta mat. Åfan, så pass? Inte konstigt att vi får rabatt på hotellet. ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Åfan, så pass? Inte konstigt att vi får rabatt på hotellet. ;D Det får vi inte längre. Inte ens gratis läsk längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts