Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Mitt busskort kom med posten idag, men jag är konfunderad. :shifty:

Det följde med två papper med information, ett från Luleå Kommun, och ett från Norrbottens Länstrafik, som jag kommer få åka med.

På pappret från kommunen, står det att kortet gäller för 2resor/dag, alla dagar utom jul och sommarlov.

På det andra (från Länstrafiken, dom som gör korten och kontrollerar allt) står det "Gäller nämnd sträcka, obegränsat antal resor under höst och vårterminen skolåret 08/09, gäller inte på jullovet"

Vilken information borde jag lita på? Provade att ringa och fråga, men killen som planerade allting hade tydligen gått hem för dagen.

Fail, själv får man åka gratis i hela Gävleborg på kortet mellan 06.00 - 18.00, hur många gånger man vill. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag åker över hela Gotland dygnet runt, alla dagar utom sommarlov.

Iallafall, första veckan i 1:an är över. Verkar bli ganska bra, jag känner ju ingen i klassen sedan tidigare men jag har snackat med det flesta och alla är trevliga och sådär. Det mesta verkar bli bättre än högstadiet, speciellt då vi har färre olika ämnen. Längre men färre lektioner vilket jag gillar. Dessutom slutar vi runt 12 tisdagar och onsdagar. Och jag har bara ca. 3-5 minuters promenad hem, så jag kan gå hem på håltimmar osv. :shifty: Har dock redan haft två matteläxor efter första veckan, men det får jag vänja mig vid. Och jag tycker dessutom inte att det är något större problem då jag har tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bild från första fysikföreläsningen :shifty:

Men lugn - det var ett skämt, och det gick hem jäkligt bra, det är tydligen en formel för att beräkna vågor eller något sådant som folk började anteckna men tappade snart mer eller mindre pennan när han skrev så att kritorna smulades när det blev en bra bit mer än vad ni ser på bilden. I samband avslöjade även ännu en n0lla sig som en del av phöseriet men som gått undercover i en vecka.. en tidigare har redan gjort samma sak och förmodligen finns det ännu en mullvad bland oss. Hoho det är humor alltså.

Vad jag sysslar med i skolan går även att följa här :lol:

http://www.medieteknik.org/mottagningen/index.php/dagbok

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol. Inatt drömde jag att det var första dagen i ettan (börjar på måndag) och alla ettor stog samlade utanför gymnasiet (som i verkligheten inte ligger där, utan gymnasiet i min dröm låg på samma ställe som handelsbanken låg förut (i gullänget. Merkky, APB och MaCi kanske vet)) och väntade. Så skulle tydligen två utav alla antagna ettor från varje klass slumpmässigt röstas ut, och fick därmed inte börja gymnasiet. Jag kom in iaf. Hände inte så mycket. Var samling i någon typ utav biosalong.

Sen vaknade jag.

Kändes skit att då veta att man behövde vänta en hel helg till på att få börja. :shifty:

Men samtidigt så är jag tveksam till om jag pallar att börja skolan nu igen. Skumt.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bild från första fysikföreläsningen :shifty:

http://www.medieteknik.org/mottagningen/im...ytvY_16of19.jpg

Men lugn - det var ett skämt, och det gick hem jäkligt bra, det är tydligen en formel för att beräkna vågor eller något sådant som folk började anteckna men tappade snart mer eller mindre pennan när han skrev så att kritorna smulades när det blev en bra bit mer än vad ni ser på bilden. I samband avslöjade även ännu en n0lla sig som en del av phöseriet men som gått undercover i en vecka.. en tidigare har redan gjort samma sak och förmodligen finns det ännu en mullvad bland oss. Hoho det är humor alltså.

Vad jag sysslar med i skolan går även att följa här :lol:

http://www.medieteknik.org/mottagningen/index.php/dagbok

Det verkar vara samma upplägg i hela landet - fakenollor och fakeföreläsningar. Nolle-perioderna är så grymt roliga. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Soft schema ialafall. Sen får vi ett lunchkort så vi kan handla med för 50 spänn om dagen. Verkar vara decent lärare men en surfitta till rektor vilket inte spelar någon stor roll.

Jag avundar dig som får käka vart du vill. Våran skolmat är hemsk. Dessutom har dom som sista skola i Eskilstuna tagit bort brickorna. Brickorna var räddningen på hela skolmaten. Nu finns dom inte längre. Och glas gjorda av glas är också historia. Nu är det plastglas som gäller. Snälla någon. Jag lackade så himla mycket att jag gick till den som hade tagit beslutet. Ett inte så långt samtal senare gick jag ut med irriterad min. Maten ska tydligen vara en av de sämsta här också. Hemskt. Som tur är nu, är att jag endast äter skolmat 2-3 ggr/vecka då jag är hemma och får tillagad mat under olika håltimmar. Ett citat som min vän slängde ur sig passar här. "Till och med Lidl har bättre kvalitét". Då är det illa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag avundar dig som får käka vart du vill. Våran skolmat är hemsk. Dessutom har dom som sista skola i Eskilstuna tagit bort brickorna. Brickorna var räddningen på hela skolmaten. Nu finns dom inte längre. Och glas gjorda av glas är också historia. Nu är det plastglas som gäller. Snälla någon. Jag lackade så himla mycket att jag gick till den som hade tagit beslutet. Ett inte så långt samtal senare gick jag ut med irriterad min. Maten ska tydligen vara en av de sämsta här också. Hemskt. Som tur är nu, är att jag endast äter skolmat 2-3 ggr/vecka då jag är hemma och får tillagad mat under olika håltimmar. Ett citat som min vän slängde ur sig passar här. "Till och med Lidl har bättre kvalitét". Då är det illa.

Hatar den jävla fittmaten som alla skolor ger! Fattar dom jävlarna inte att vi vill ha mat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor