Mordos Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Så dom ska vara sura, bittra, arga och dåliga? Låter som Bergs Gymnasium. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Har börjat Schillerska nyligen nu. Gått i två dagar. Hörde någon säga att "Går man in i Schillerska Gymnasiet så hamnar man automatiskt i amsterdam!" och det kan nog stämma. Sitter lite treor i korridoren dagligen, och dom ser alla ut som riktiga junkies och är skitsköna. Förövrigt är eleverna i klassen nästan bara tjejer, och väldigt tjejiga tjejer. Dom flesta är dock väldigt lätta att prata med och framåt, så speciellt jobbigt är det inte. Just idag så började jag prata med en tjej jag TROR hette Lisa. Och herregud, det kändes som vi känt varandra i flera år för att hon var så lätt att prata med! Måste dock säga att det känns litegranna som att just ettorna är rätt små fortfarande. (Är ju 91:a och går med 92:or). Inte fysiskt små, men inte så mogna. Känner dom inte så bra än så det kanske visar sig vara annorlunda, eller så mognar dom till lite mer om ett halvår eller så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 (redigerad) OK, men det är ändå en giltig gymnasieutbildning? Finns det någon gräns för hur många man får ha? Har du mer än 10% IG så har du inte "grundläggande behörighet", men så länge du håller dig ifrån "streck" så får du ditt slutbetyg. Läraren vi har i Datakommunikation och Persondatorer är ingen vanlig lärare, verkar snarare vara en vanlig snubbe som kunde mycket om det och som på det hållet blivit lärare. Märks ganska tydligt på människor om de inte är lärare egentligen, han läspade lite och var en gnutta nervös, känns som att det kommer bli sköna lektioner där man slipper de i övrigt till sättet väldigt överlägsna typer man får dras med. Sista året igång på riktigt, blandade känslor. Redigerad 21 augusti, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Ahhhhhhhhh...... fyfan vad det är drygt med alla dessa lekar, det blir ju ändå grupperingar på tisdag när vi kör igång! Jag vill lära mig saker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Så dom ska vara sura, bittra, arga och dåliga? Varken le för mycket eller för lite. Normalt betéende med andra ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Oh, justeja - Jag går på Komvux nu, och läser Kemi A två halva (8:15-11:45) två dagar i veckan. Läser också Matte E på egen hand, för skojs skull, och som förberedelse för KTH om ett år; har hört att Matte E är bra att kunna! Och imaginära tal var inte så flummiga som jag trodde... än. Kemi är också sjukt intressant, subatomära partiklar rockar! Pluggar kvantmekanik och partikelfysik lite smått vid sidan om allting också. Jag tror jag trivs med att plugga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 (redigerad) Oh, justeja - Jag går på Komvux nu, och läser Kemi A två halva (8:15-11:45) två dagar i veckan. Läser också Matte E på egen hand, för skojs skull, och som förberedelse för KTH om ett år; har hört att Matte E är bra att kunna! Och imaginära tal var inte så flummiga som jag trodde... än. Kemi är också sjukt intressant, subatomära partiklar rockar! Pluggar kvantmekanik och partikelfysik lite smått vid sidan om allting också. Jag tror jag trivs med att plugga. Får man studielån får sånt, eller hur ligger det till? Vad har du för inkomst? EDIT: Eller just ja, du bor väl hemma? Tänkte lite fel där, du bör ju inte behöva ta något lån. Redigerad 21 augusti, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Oh, justeja - Jag går på Komvux nu, och läser Kemi A två halva (8:15-11:45) två dagar i veckan. Läser också Matte E på egen hand, för skojs skull, och som förberedelse för KTH om ett år; har hört att Matte E är bra att kunna! Och imaginära tal var inte så flummiga som jag trodde... än. Kemi är också sjukt intressant, subatomära partiklar rockar! Pluggar kvantmekanik och partikelfysik lite smått vid sidan om allting också. Jag tror jag trivs med att plugga. Jag är sjukt avis på dig som tycker Kemi i roligt. Hade jag också haft samma inställning hade 1:an varit myyycket lättare för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Alltså, nu börjar skolan och vad händer? Alla lektioner första veckan ställs in av någon anledning. Jag orkar inte sitta här och dega mer. Ge mig rutin och kontroll, jag behöver det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Ahhhhhhhhh...... fyfan vad det är drygt med alla dessa lekar, det blir ju ändå grupperingar på tisdag när vi kör igång! Jag vill lära mig saker! Alltså, nu börjar skolan och vad händer? Alla lektioner första veckan ställs in av någon anledning. Jag orkar inte sitta här och dega mer. Ge mig rutin och kontroll, jag behöver det. Åhh, jag håller med! Jag har massor att lära mig, och det är bara två år kvar. Sitter och tänker på hur mycket vi kommer lära oss egentligen.. Ska börja med 3Ds max någongång.. Hoppas de går lite djupare än bara grunderna.. gaaahh.. Vi har inte ens våran fürerlärare kvar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Börjar skolan på måndag. Ska läsa upp Matte B med lite andra grejer. Ska även hålla föredrag om projektarbete inför de nya treorna, känns lite... Uhm, nervöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Får man studielån får sånt, eller hur ligger det till? Vad har du för inkomst? EDIT: Eller just ja, du bor väl hemma? Tänkte lite fel där, du bör ju inte behöva ta något lån. Jag har lite småinkomster; jobbar som vimmelfotograf, journalist+fotograf för lokaltidningen, och jag säljer sporadiskt spel. Tänkte satsa mycket på det senare under året som kommer, bygga upp en portfolio och så, får se hur det går! Och jag bor fortfarande hemma, sjukt skönt är det. Jag är sjukt avis på dig som tycker Kemi i roligt. Hade jag också haft samma inställning hade 1:an varit myyycket lättare för mig. Okej, jag jublar inte direkt när jag pallrar mig upp på morgonen, men jag försöker ha en god inställning till det, och sätta mig in i vad läraren säger. Och när man börjar förstå det blir det så sjukt mycket mer intressant! Hade jag läst den i ettan hade jag nog dock känt 'Men åhh, orka!'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Jahapp. Ska tydligen ha gjort en idéskiss till projektarbetet innan onsdag och dessutom ska jag ha skrivit ett tal innan onsdag också. Har ingen som helst aning om vad jag vill göra för projektarbetet, jag börjar känna pressen nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sindacco Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Om man fick flera IGn i ettan, får man då inte gå i tvåan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Om man fick flera IGn i ettan, får man då inte gå i tvåan? IG är ett betyg. Men vet inte hur det blir om du ska fortsätta med kurser som kräver (?) att du har läst den tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Börjar ettan på måndag i en helt ny skola med många nya mäniskor, börjar bli ganska nervös Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Börjar ettan på måndag i en helt ny skola med många nya mäniskor, börjar bli ganska nervös Samma här, känner dock nåra i den nya klassen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Samma här, känner dock nåra i den nya klassen Jo, det gör jag med även några i 2:An och 3:an. Men det känns ändå nervöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Mitt busskort kom med posten idag, men jag är konfunderad. Det följde med två papper med information, ett från Luleå Kommun, och ett från Norrbottens Länstrafik, som jag kommer få åka med. På pappret från kommunen, står det att kortet gäller för 2resor/dag, alla dagar utom jul och sommarlov. På det andra (från Länstrafiken, dom som gör korten och kontrollerar allt) står det "Gäller nämnd sträcka, obegränsat antal resor under höst och vårterminen skolåret 08/09, gäller inte på jullovet" Vilken information borde jag lita på? Provade att ringa och fråga, men killen som planerade allting hade tydligen gått hem för dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Mitt busskort kom med posten idag, men jag är konfunderad. Det följde med två papper med information, ett från Luleå Kommun, och ett från Norrbottens Länstrafik, som jag kommer få åka med. På pappret från kommunen, står det att kortet gäller för 2resor/dag, alla dagar utom jul och sommarlov. På det andra (från Länstrafiken, dom som gör korten och kontrollerar allt) står det "Gäller nämnd sträcka, obegränsat antal resor under höst och vårterminen skolåret 08/09, gäller inte på jullovet" Vilken information borde jag lita på? Provade att ringa och fråga, men killen som planerade allting hade tydligen gått hem för dagen. Fast det är ju ingen som vet hur många gånger du har åkt med ditt kort på en dag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts