Kebab Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Jösses jävlar vilket kalasschema jag fick! Jag trodde det var de vanliga 8.30-14.15-tiderna som gällde precis som vanligt, men där trodde jag fel! Jag har sovmorgon till 10 på måndagar och fredagar och slutar 12.50 på torsdagar. Och på onsdagar slutar jag klockan 9.30! Ah, just det. På måndagar går jag "länge" - till 15.30. "Boo-hoo." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Jösses jävlar vilket kalasschema jag fick! Jag trodde det var de vanliga 8.30-14.15-tiderna som gällde precis som vanligt, men där trodde jag fel! Jag har sovmorgon till 10 på måndagar och fredagar och slutar 12.50 på torsdagar. Och på onsdagar slutar jag klockan 9.30! Ah, just det. På måndagar går jag "länge" - till 15.30. "Boo-hoo." Ett sånt schema vill jag också ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Jösses jävlar vilket kalasschema jag fick! Jag trodde det var de vanliga 8.30-14.15-tiderna som gällde precis som vanligt, men där trodde jag fel! Jag har sovmorgon till 10 på måndagar och fredagar och slutar 12.50 på torsdagar. Och på onsdagar slutar jag klockan 9.30! Ah, just det. På måndagar går jag "länge" - till 15.30. "Boo-hoo." 08.05 - 16.35, två dagar veckan. Slå det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 (redigerad) Första skoldagen idag. Började kl 10.00, slappade fram till 11.50 då vi fick lunch. Efter det började vi lite smått med Historia C, slutade 13.55. Imorgon, Cambridge i drygt 2,5 timme. Sedan börjar vi med Religionskunskap A och sista lektionen blir Svenska C. Och mycket riktigt så har jag sovmorgon till 10.00 varje måndag + fredag och slutar 13.55 på onsdagar. EDIT: Så här ser schemat ut http://img180.imageshack.us/img180/1117/schemanu7.th.jpg Redigerad 20 augusti, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Vilka knäppa människor som arbetar på vår skola. Igår tog vi oss tid att vara lite lustiga med ettorna så vi tog buntband och parade ihop dem två och två och skrev "NOLLA" i pannorna på dem. Innan hade vi specifikt förklarat för klassen att inga kränkande eller sexuella ord eller bilder fick ritas på dem och självklart så är ju den ende som verkligen tycker att det är kul med sådanna ord inte var närvarande vid det tillfället. Resultatet blev att först fick jag och en klasskamrat en utskällning (när vi skulle kolla våra betyg) för att någon tydligen hade sprungit in på en toalett och låst in sig för att tvätta bort en kuk ifrån ansiktet och en lektion senare kom både ES och MP:s (vi har lektioner tillsammans) mentorer in och hade ett snack med oss. Så idag gick tre av oss till bland annat den där snubben som skällt ut mig och min klasskamrat och förklarade hur vi kände och att vi skulle be om ursäkt till ettorna, vilket vi gjorde efteråt. Meeeeen nu får vi iallafall hålla i nollningen själva, vilket är tur med tanke på hur mycket pengar en utav oss har lagt ner på alkohol till fredag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 (redigerad) Schema för hösten: http://img530.imageshack.us/img530/3377/htoz3.th.jpg Schema för våren: http://img504.imageshack.us/img504/4526/vtai8.th.jpg Finns väl inget att gnälla på, förutom idrotten. Redigerad 20 augusti, 2008 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gasoline Kiss Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 (redigerad) Börjar klockan 11.20 på torsdagar, klockan 10.00 på måndagar och tisdagar, 09.50 på fredagar och 08.15 på onsdagar. Ganska mysigt. Torsdagslektionen som börjar 11.20 är dessutom min enda på de dagarna. Har dock tretimmars-lektioner som avslutning på måndagar och tisdagar samt dryga tvåtimmars-hål på onsdagar och fredagar men annars ett ganska så skapligt schema tycker jag. Redigerad 20 augusti, 2008 av Gasoline Kiss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Andra riktiga skoldagen. Det kändes tungt, trögt, jobbigt och segt. Vi har fantastiska lärare som verkligen förstår oss, vilket är tur. Ingen är munter, utan bara glada. Sedan är 90 % av alla ettor typ tjejer . Det var i stort sett det enda man såg idag. Tjejer, tjejer och åter tjejer. Insane! Kommer gå riktigt hett till de närmsta veckorna då jag hälsat en hel del välkomna . Har nu skåp längst ner i både A och B-huset vilket är BÄST! Så jääääääävla skönt! Jag är glad som bara den pga det. Bara emos på eskil ju! Riktigt nice med lite nya handelsettor på våran skola dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Bara emos på eskil ju! Riktigt nice med lite nya handelsettor på våran skola dock. Emos och fjortisar! Men så finns det en hel del guldkorn. Och dom finns det massor av nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Jahaja, då börjar man det 3:e och sista skolåret imorgon. Snörpligt. Kommer ta studenten med minst 2 IGn. Gosh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 För varje dag som kommer närmare känner jag mig mindre och mindre pepp. Inte coolt liksom.. :/ Jag VILL vara intresserad av skolan, men det känns inte värt när man t.ex. inte har grymt dåliga betyg (dvs. ca. 9 IGn - inte säker.), inte lärare som är bra eller pedagogiska alls, förstår sig inte på min diagnos för 5 öre (förutom psykologi läraren - som har sagt upp sig eller något.) och för att sätta körsbäret på toppen - 90% av skolan avskyr mig pga. att jag försöker debattera så att vi får ha kepsar/mössor inomhus om vi känner för det. Inte pepp alls alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Jag börjar tydligen 14:00 och slutar 16:00 på måndagar Skönt som attan. Får man en extra helgdag, typ. Idag så steg jag upp klockan åtta för att gå till franskan. Vi fick reda på att dom inte börjar föräns nästa vecka. GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sindacco Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 (redigerad) Jahaja, då börjar man det 3:e och sista skolåret imorgon. Snörpligt. Kommer ta studenten med minst 2 IGn. Gosh Hur funkar sånt igentligen? Asså kan man ha IG när man tar studenten? Redigerad 21 augusti, 2008 av Sindacco Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 (redigerad) Hur funkar sånt igentligen? Asså kan man ha IG när man tar studenten? Ja. Min bror gjorde det, dvs. tog studenten med IGn. Redigerad 21 augusti, 2008 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sindacco Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Ja. Min bror gjorde det, dvs. tog studenten med IGn. OK, men det är ändå en giltig gymnasieutbildning? Finns det någon gräns för hur många man får ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 OK, men det är ändå en giltig gymnasieutbildning? Finns det någon gräns för hur många man får ha? Ja. IG är ett betyg - det är inte samma sak som i mellanstadiet. IG är ett acceptabelt (enligt vissa) betyg. Men ett streck/U är underkänt. DET är vad man inte får gå ut gymnasiet med. Ett eller två streck och du är fucked. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Första dagen på GTI och vi fick reda på klasser osv. Runt 30 killar och 0 brudar i klassen. Yay. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Första dagen på GTI och vi fick reda på klasser osv. Runt 30 killar och 0 brudar i klassen. Yay. Sausage-fest! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Fyfan vad tråkigt det var att börja skolan igen. Det jag hatar mäst är att alla lärare ler och är glada. Det är ju dynga, hela alltet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Fyfan vad tråkigt det var att börja skolan igen. Det jag hatar mäst är att alla lärare ler och är glada. Det är ju dynga, hela alltet. Så dom ska vara sura, bittra, arga och dåliga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts