Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Jag skulle börja i morse och det gick bra, vaknade redan vid halv tolv :lol:

Förresten har du sett listan på vilka klasser det har blivit? Martin Lundqvist säger att han vet klasserna redan!

Du ska gå John Bauer, va?

Själv varken längtar jag eller ligger och kan inte sova för att skolan är på ingång, jag känner bara att det kan vara nyttigt att komma ut och få börja öva inför framtida jobb som man behöver för att tjäna pengar. Jag ska gå byggprogrammet på Nolaskolan, valde först Media för jag gillar att regissera film men sedan tänkte jag att alla som går ett sådant program inte blir toppjournalister eller fotografer för en stor tidning (eller filmregissörer i Hollywood för den delen..) direkt, utan behöver läsa vidare och det vill inte jag, valde därför byggprogrammet som är ett eftertraktat jobb i Ö-vik dessa dagar. Kul sedan att jag gick syslöjd i tre år..:lol: Vet inte ens hur en insektsnyckel eller en såndär som lyfter upp bilar fungerar..

Hehe. Nej jag vet inte klasserna. Varken på min skola eller någon annan (varför skulle jag kolla klasserna på någon annan skola? :lol:)

Har sökt men inte hittat. Min mor visade mig dock någon lista på min klass för någon månad sedan. Det är den jag sökt efter men inte hittat.

Oh well. Det är ju bra att veta att man ska samlas kl. 9 iaf. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle börja i morse och det gick bra, vaknade redan vid halv tolv :lol:

Förresten har du sett listan på vilka klasser det har blivit? Martin Lundqvist säger att han vet klasserna redan!

Du ska gå John Bauer, va?

Själv varken längtar jag eller ligger och kan inte sova för att skolan är på ingång, jag känner bara att det kan vara nyttigt att komma ut och få börja öva inför framtida jobb som man behöver för att tjäna pengar. Jag ska gå byggprogrammet på Nolaskolan, valde först Media för jag gillar att regissera film men sedan tänkte jag att alla som går ett sådant program inte blir toppjournalister eller fotografer för en stor tidning (eller filmregissörer i Hollywood för den delen..) direkt, utan behöver läsa vidare och det vill inte jag, valde därför byggprogrammet som är ett eftertraktat jobb i Ö-vik dessa dagar. Kul sedan att jag gick syslöjd i tre år..:lol: Vet inte ens hur en insektsnyckel eller en såndär som lyfter upp bilar fungerar..

Bygg ligger på park, och jag har fan lust att slå dig för att du inte ville gå media med mig, vem ska jag nu stå och röka med på rasterna? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla antagna till alla skolor i Örnsköldsviks kommun.

• Klicka på länken, vänta tills det laddat, tryck ctrl+f på ditt tangentbord och skriv ditt namn.

Om jag inte har helt fel så är det även ctrl+f på Internet Explorer, utifall att du skulle ha det. Annars så är det ju bara att scrolla ner.

Behövdes ingen större ansträngning för att hitta mig, jag var femte namnet från toppen :lol:

Tack för listan, jag tror vi slängde tidningen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sommarlovet var bäst, känns som att det ska bli lite skönt att få lite rutiner och träffa några från klassen igen. Imorgon ska vi ut och chilla hela programmet för att få en lugn start, på torsdag är det dags att greppa pennan och svälja skolmaten igen.

Mitt schema ser jobbigt ut, men kollar man noga och tänker efter så är det fullt med sovmorgnar, dagar att sluta tidigt och annat trevligt. Förra året hade vi bara kurser man har på högstadiet (kemi, matte, svenska, engelska, samhällskunskap...), vilket var riktigt tråkigt, kombinerat med att vi har till en majoritet lärare som antingen är riktigt dåliga eller bara tråkiga så kändes det verkligen som högstadiet all over, vilket inte är mycket att hurra över direkt. Känns lite barnsligt att säga att man har dåliga lärare, men det är inte alla elevers fel när en hel klass tappar intresset för en kurs bara pga. ett lärarbyte. Fler kurser att se fram mot nu, som det känns på förhand i alla fall.

Ni som vill se era klasser, har ni dexter? I så fall kan ni gå in där och kolla det.

...ett år kvar.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första dagen i 1:an idag. Var helt okej, men lite jobbigt att min enda polare som valt samma hamnade i paralellklassen, så jag måste börja om helt och lära känna alla nya. Snackade iallafall med ett par av de nya klasskamraterna och de verkar helt okej.

Lite tråkigt men det lär jag väl inte tänka på så länge till.

Edit: Ska gå NV btw.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Andra riktiga skoldagen. Det kändes tungt, trögt, jobbigt och segt. Vi har fantastiska lärare som verkligen förstår oss, vilket är tur. Ingen är munter, utan bara glada. Sedan är 90 % av alla ettor typ tjejer :) . Det var i stort sett det enda man såg idag. Tjejer, tjejer och åter tjejer. Insane! Kommer gå riktigt hett till de närmsta veckorna då jag hälsat en hel del välkomna :mf_doof: . Har nu skåp längst ner i både A och B-huset vilket är BÄST! Så jääääääävla skönt! Jag är glad som bara den pga det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Andra riktiga skoldagen. Det kändes tungt, trögt, jobbigt och segt. Vi har fantastiska lärare som verkligen förstår oss, vilket är tur. Ingen är munter, utan bara glada. Sedan är 90 % av alla ettor typ tjejer :) . Det var i stort sett det enda man såg idag. Tjejer, tjejer och åter tjejer. Insane! Kommer gå riktigt hett till de närmsta veckorna då jag hälsat en hel del välkomna :mf_doof: . Har nu skåp längst ner i både A och B-huset vilket är BÄST! Så jääääääävla skönt! Jag är glad som bara den pga det.

http://susning.nu/Munter

Menar du butter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt schema är relativt jobbigt, särskilt när min syster slutar runt 2 alla dagar...

Måndag: 8.20-16.00 (jippie, sov morgon!)

Tisdag: 8.00-15.30

Onsdag: 8.10- 12.20 (rätt jobbigt, komma dit och vända)

Torsdag: 8.00-15.00

Fredag: 8.00-15.00

Måndag är dock rätt så okej, har foto som sista lektion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor