Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Vad ska du hitta på för påhittigheter ända borta i Berlin? Du var där förra skolåret med, om jag inte minns fel?

Jag besöker Berlin med jämna mellanrum, om det var det du menade. Jag har fått praktikplats på en ganska mysig designbyrå i bohemkvarteren. Kommer syssla med allt från layout och photoshop-grejor till tömma papperskorgar och koka kaffe.

Har lyckats hyra en ganska mysig men stor lägenhet i öst. Vatten, el, stor säng, stor TV, stor soffa .. men inget internet! :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så jävla inte pepp på att börja på min och RävenEs skitskola - tredje året. Visst, kommer vara slappt, men jag kommer förmodligen bara fixa betyg i de ämnen jag finner något roligt i och sedan i princip skippa resten. Jag kommer knappast ha orken att arbeta fullt ut, då jag avskyr skolan i sig - och studierna. Och lärarna. Och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woho! Skolan började idag rå'. Det var faktiskt bättre än jag trodde. Jag kände mig rätt så bra och mådde bra. Väldigt roligt att träffa alla igen. Sedan så ÄLSKAR jag mitt nya schema som är typ 1000 gånger bättre än förra årets. Börjar bl.a 12.20 på måndagar och 10.00 på onsdagar. Samt att jag har massor av håltimmar i veckan. Snittar fyra lektioner/dag :D

Slutar dock klockan 19.00 (SJU!!) på måndag pga mina drama/scenisk gestaltning. Men det är något som man får ta. Sedan har jag ingen franska på morgonen!111oneone. Underbart! Min bild som jag tog på schemat såg inte så bra ut, så jag skriver upp.

Måndagar

12.20 - 19.00

Tisdagar

08.30 - 15.20

Onsdag

10.00 - 16.00

Torsdag

08.30 - 14.20 (Håltimma 2 timmar)

Fredag

08.30 - 16.00 (Håltimma ca. 3 timmar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så jävla inte pepp på att börja på min och RävenEs skitskola - tredje året. Visst, kommer vara slappt, men jag kommer förmodligen bara fixa betyg i de ämnen jag finner något roligt i och sedan i princip skippa resten. Jag kommer knappast ha orken att arbeta fullt ut, då jag avskyr skolan i sig - och studierna. Och lärarna. Och allt.

Harr, ska du välja foto?

Vårat schema har inte lagts ut än, bör väl komma upp snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor