Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Såg idag att jag också blivit antagen till KTH till hösten, Civilingenjör Medieteknik 300p!

FETT!

Åh, stort grattis! Börjar själv den linjen nästa år, alltså HT 2009. Då får du typ sparka in mig eller något, och tipsa mig om intressanta föreläsningar och så :doh:

Gratz, civilingenjör är grejen.

Håller med till 100%!! Är nyfiken, vad ska du själv hitta på efter gymnasiet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med till 100%!! Är nyfiken, vad ska du själv hitta på efter gymnasiet?

Det första jag lär göra är ett flygledarprov för luftfartsverket. Kommer jag inte in där tänker jag ta mig ett år att fundera över vad jag vill göra. Helst arbeta utomlands då, London kanske.

Troligen random civilingenjörsutbildning, tänkte förut att jag ville läsa rymdteknik vid LTU men det verkar vara lite smal marknad (inte för att det spelar någon större roll vilken inriktning man läser), och extremt låg intagningspoäng vilket gav mig dåliga vibbar. Då läser jag hellre i Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips på projektarbete i trean tas emot.

Vill göra något inom foto, helst något dokumentärt. En klass kompis kom med förslaget att försöka fånga De sju dödssynderna på bild, detta har jag faktiskt funderat på att försöka genomföra.

En lärare sa att jag kunde försöka dokumentera stora händelser här i stan också. Dock händer det inte så mycket här. :D Visst, vi har storsjöyran om någon vecka, det är typ det enda.

Portfolio har jag redan gjort. Två stycken om jag inte minns fel. Dock skulle det vara bra att ha en 'riktig' portfolio, de två jag gjort var bara för att det skulle göras något i den kursen. Då är problemet att jag inte kan så mycket i flash/html för att göra en snygg och användarvänlig portfolio, but hey.. det är ju lite det som är vitsen med projektarbetet också, att lära sig något och framställa det.

Så, tips tas gärna emot så jag har något att fundera på tills trean börjar. :)

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt en månad och en dag till skolan börjar igen. Just nu känner jag mig otroligt opepp. Men samtidigt vill jag inte ha mer sommarlov. Jag tror det kommer jämna ut sig bra. Ibland saknar man skolan, ibland inte. Alltid så på sommarlov. Dessutom har detta lov varit ett av de sämsta sommarloven jag varit med om. Dock har jag fina planer i Augusti som jag får hoppas gå in. När börjar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt en månad och en dag till skolan börjar igen. Just nu känner jag mig otroligt opepp. Men samtidigt vill jag inte ha mer sommarlov. Jag tror det kommer jämna ut sig bra. Ibland saknar man skolan, ibland inte. Alltid så på sommarlov. Dessutom har detta lov varit ett av de sämsta sommarloven jag varit med om. Dock har jag fina planer i Augusti som jag får hoppas gå in. När börjar ni?

Mordos and me: 26:e augusti. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar 17 eller 18.

17'e är en söndag, så det blir nog den 18'e ska du se :confused:

--

Jag är verkligen inte sugen på att köra igång med skolan igen, även om det är knappt en månad kvar av lovet. Bara hoppas att det här skolåret blir lite roligare än förra, annars kommer det synas på mina betyg :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör det på mina. Väldigt, väldigt mycket.

Det är tråkigt, den där känslan att veta att det skulle kunna vara bättre, men bara för att man inte orkar/känner någon motivation så blir det inte bättre. ...nu är jag jävligt nöjd med mina betyg dock, även om jag inte känner att jag gjort mig förtjänt av alla. Dock är risken som sagt stor att det blir ändring på det om skolan inte blir bra mycket roligare, snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor