Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Förra veckan fick vi elever i årskurs 2 på min skola ett ganska intressant mail (som nu helt mystiskt är borta) från vår (nu fd.) naturkunskapslärare.

Brevet såg ungefär ut såhär:

"Hej, elever i åk 2!

Nu är det så att jag blivit sparkad på grund av min kritik mot Margret (vår rektor) och jag kommer inte vara med nästa år. Eftersom kunskap är makt så vill jag dock ge er en unik inblick i hur inkompetent den här skolan sköts.

Peace, Daniel"

I en gömd mapp som vi använder för spel och sånt på skolans server fanns ett antal textdokument med mail och annat gott plus en 45min ljudfil som han hade spelat in i hemlighet under ett ganska .. hetsigt personalmöte som slutade i tårar och höjda röster. Damn, rätt så heavy shit.. som om jag inte avskydde skolan tillräckligt innan så ska den nu vara driven av en inkompetent och outbildad kärring som bara blev rektor för att hon sätter på ägaren av Mediagymnasiet. Man kan tycka att Daniel har lite martyr-tendenser men jag blir så jävla glad över att sånt här kommer ut. Jag betvivlar inte att filerna är borta nästa gång jag tittar men som tur var lyckades jag dra över dom på ett USB-minne och ligger nu säkert i min dator.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MVG i Matte B, läraren verkar ha tyckt att det gick bättre än vad jag gjorde.

Fick tillbaka labbrapporten vi gjorde i Biologi A, 9 sidor lång :confused:

"Betyg: MVG, helt klockrent! Den här tänker jag spara och ha som exempel…"

Helt klart bättre än jag trodde, nu lutar det kanske åt mvg i slutbetyg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan va glad jag blir, fick precis reda på att jag klarade en omtenta. När jag summerade poängen efter att jag skrivit tentan kändes det som att jag måste ha rätt på alla uppgifter jag gjorde (skrev inget alls på vissa), för att exakt få tillräckligt med poäng. Kändes så skönt när jag loggade in och såg att kursen hade godkänts, nu är jag riktigt nöjd med slutet på vårterminen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förra veckan fick vi elever i årskurs 2 i Designgymnasiet ett ganska intressant mail (som nu helt mystiskt är borta) från vår (nu fd.) naturkunskapslärare.

Brevet såg ungefär ut såhär:

"Hej, elever i åk 2!

Nu är det så att jag blivit sparkad på grund av min kritik mot Margret (vår rektor) och jag kommer inte vara med nästa år. Eftersom kunskap är makt så vill jag dock ge er en unik inblick i hur inkompetent den här skolan sköts.

Peace, Daniel"

I en gömd mapp som vi använder för spel och sånt på skolans server fanns ett antal textdokument med mail och annat gott plus en 45min ljudfil som han hade spelat in i hemlighet under ett ganska .. hetsigt personalmöte som slutade i tårar och höjda röster. Damn, rätt så heavy shit.. som om jag inte avskydde skolan tillräckligt innan så ska den nu vara driven av en inkompetent och outbildad kärring som bara blev rektor för att hon sätter på ägaren av Mediagymnasiet. Man kan tycka att Daniel har lite martyr-tendenser men jag blir så jävla glad över att sånt här kommer ut. Jag betvivlar inte att filerna är borta nästa gång jag tittar men som tur var lyckades jag dra över dom på ett USB-minne och ligger nu säkert i min dator.

Intressant! :confused:

Lova att du följer upp det här!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WOOOHOO,Nu är det slut på grundskolan!

Blev riktigt nöjd med mina betyg!

300 poäng lyckades jag samla ihop. Tycker dock några lärare nästan satte lite för höga betyg, men inget jag stör mig på...

igår var det grundalbal, roligt var det men det händre inget speciellt som jag orkar skriva åt er.

idag var det då avslutning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bal igår, avslutning idag. Samlades 9.30, fikade, lärarna höll tal, osv. Ganska vemodigt på sina ställen. Sen bar det av till aulan där det var avslutning, flera klasser uppträdde. 9:orna var sist ut, vi sjöng någon slags 80s-discodänga med omgjord text (kasst men kul) och alla 9:or tillsammans 'Graduation'.

Minns att jag skrev på forumet i höstas hur skönt det skulle bli att slippa den här skolan/klassen, men... det har ändrats och jag kommer sakna allt skönt folk.

Mina betygspoäng landade faktiskt på 320 till slut, efter oförtjänta höjningar i musik, HK och icke-kunskaper i tyska. Inte för att det spelar någon roll nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...