ZcruweN Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Okej som ni förmodligen vet så har jag gått om 1'an. Förra året började väl hyffsat, men sket sig mot slutet! Det har då inte detta skolår gjort, betygen i sig ser ut följande Svenska - G Engelska - MVG (blev klar med kursen på cirkus 2 veckor ) Matte - G+ Idrott - G/VG Ellära A - G/VG (osäker på vad) Elektronik - G+ Styrteknik - G Arl - Osäker på betyget, men hoppas verkligen på ett G Elkunskap - G/VG (tror mer på VG'et där) Digitalteknik A - G Datorkunskap - G Ellära B - IG Så det är mycket bättre än vad förra skolåret var ^^ Ellära B får jag ta igen i 2.an, kommer plugga som en gris när jag har tid till att plugga på det =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Nu är i princip allt skolarbete klart! Har lite matte att pilla med och ett anförande på engelska till på måndag kvar, bara. Räknade på mitt snittpoäng igår och jag är inte nöjd. Får ligga i lite mer nästa termin! Ska även göra högskoleprovet i höst hade jag tänkt. Vet inte ens om jag vill ha sommarlov, för jag har inget planerat till sommaren.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Hur räknar man ut snittpoäng? Är det MVG = 20, VG = 15, G = 10? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Hur räknar man ut snittpoäng? Är det MVG = 20, VG = 15, G = 10? På högstadiet tror jag det är så ja. På gymnasiet brukar jag räkna att om man har alla G så har man ett betygssnitt på 10.0. Om du får ett VG lägger du till 0.5 på det och om du får ett MVG så lägger du till 1.0. Om man har alla VG så har man 15.0 och om man då får ett G tar man bort 0.5 poäng och om man får ett MVG lägger man till 0.5 poäng. Räknar jag rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 (redigerad) På gymnasiet brukar jag räkna att om man har alla G så har man ett betygssnitt på 10.0. Om du får ett VG lägger du till 0.5 på det och om du får ett MVG så lägger du till 1.0. Om man har alla VG så har man 15.0 och om man då får ett G tar man bort 0.5 poäng och om man får ett MVG lägger man till 0.5 poäng. Räknar jag rätt? Du räknar inte med att alla kurser är värda olika många poäng kurser kan vara 50p, 100p eller 150p (specidrott 200p?). http://www.vhs.se/templates/Slutbetyg.aspx?id=968 --- Herregud vad skönt, tvåan är över (i stort sett). Sovit 3-4 timmar flera dagar i sträck. Nöjd med betygen och allt känns perfekt. Nu ska jag sova några timmar, sedan ut och "fira". Ledig imorgon samt fredag dårå. Redigerad 4 juni, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Du räknar inte med att alla kurser är värda olika många poäng kurser kan vara 50p, 100p eller 150p (specidrott 200p?). http://www.vhs.se/templates/Slutbetyg.aspx?id=968 --- Herregud vad skönt, tvåan är över (i stort sett). Sovit 3-4 timmar flera dagar i sträck. Nöjd med betygen och allt känns perfekt. Nu ska jag sova några timmar, sedan ut och "fira". Ledig imorgon samt fredag dårå. Ah just ja. Självklart! Specialidrott är 200 poäng ja. Om t.ex en kurs är 50 poäng och man har alla VG (15.0) och man får MVG i 50-poängs-kursen så höjs det med 0.25 istället med 0.5(?) Det är det jag kommit fram till. Med 150 så ökas det 0.75, dvs om man redan har alla VG. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Ah just ja. Självklart! Specialidrott är 200 poäng ja. Om t.ex en kurs är 50 poäng och man har alla VG (15.0) och man får MVG i 50-poängs-kursen så höjs det med 0.25 istället med 0.5(?) Det är det jag kommit fram till. Med 150 så ökas det 0.75, dvs om man redan har alla VG. Nej kolla, du måste räkna in hur många kurser du läser. Det finns ingen simpel additionsmetod. G är värt 10p, VG 15p, MVG 20p. Sedan multiplicerar du betygspoängen med kurspoängen, och till sist dividerar man totalsumman med det totala antalet poäng du läst. Tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Nej kolla, du måste räkna in hur många kurser du läser. Det finns ingen simpel additionsmetod. G är värt 10p, VG 15p, MVG 20p. Sedan multiplicerar du betygspoängen med kurspoängen, och till sist dividerar man totalsumman med det totala antalet poäng du läst. Tror jag. Jaha, men då har jag gjort fel. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Nej kolla, du måste räkna in hur många kurser du läser. Det finns ingen simpel additionsmetod. G är värt 10p, VG 15p, MVG 20p. Sedan multiplicerar du betygspoängen med kurspoängen, och till sist dividerar man totalsumman med det totala antalet poäng du läst. Tror jag. Han kanske inte kan mattematik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Han kanske inte kan mattematik. Du kanske inte kan stava. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Han kanske inte kan mattematik.Tänk den som ändå vore lika bra på att flika in kommentarer som du! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Tänk den som ändå vore lika bra på att flika in kommentarer som du! Man tackar, så skorna klackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Man tackar, så skorna klackar. Och en annan säger väl varsågod, så att man bygger en bod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 (redigerad) Tack, då vet man. Redigerad 4 juni, 2008 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Du kanske inte kan stava. Alltså, fortsätt på samma sätt du gör nu. Tvi farao vad rolig du är! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Första två spikade betygen: Svenska A, MVG Franska Steg 3, VG (+ meritpoäng) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Skolavslutning i landskyrkan om 40 minuter. Vad som händer sen är lite oklart, men det blir att hänga med klassen i alla fall . Var nåtgot snack om att vi skulle beställa mat och sedan äta det vid älven, men vi får se om det blir något av den saken . Sommarlov om en timme Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Student idag, är i skrivande stund påväg till champagnefrukosten, varpå studentlunch följer (med undertecknad som toastmaster), för att sedan springa ut i Hagaparken. Sedan ska jag nog sluta springa, åka hem och ha studentmottagning (presenter och god mat samtidigt som man ska berätta för 25 pers vad man ska göra med sitt liv, yay!), och gå ut någonstans ikväll. Mums! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 SOMMARLOOOOOOOOOOOOOOV WOHO! JAG ÄR FRI!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Schoooools out for summer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts