Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Om man har planer på att plugga vidare till hösten så är det ju bara som ett långt och härligt lov. Visst tappar man de flesta vännerna men de bästa har man ju kvar och tänk bara vad mycket intressant folk man kommer träffa på universitetet!

Så sant! Även om jag har haft det tufft att klara allt och saknat motivation, så ångrar jag inte alls att jag började plugga. Har träffat massor av vänner och gillar verkligen det liv jag lever nu. Har fått bättre själförtroende dessutom, efter att ha flyttat hemifrån och börjat på högskola.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja har haft "sommarlov" sedan jag sluta från min förra praktikpllats som jag fick från skolan.. Och det var från o med sista februari :ermm: För efter de orka ja inte gå till skolan nå mer, eller va dit en sväng i april.

Annars har de som iaf tar studenten, säkert de anndra oxå, har noll koll.. avslutningsdag fredagen den 13:e. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du verkar inte vara den första som gör de heller på detta forum <_<

Säg mig varför du inte förstår dig på mig?

Jag läser honom. Han förstår dig inte för att du inte ens ger dig själv en ärlig chans till en bra utbildning för att sedan kunna få ett bra jobb. Du kommer förmodligen att försörja dig på små skitjobb i framtiden, vare sig du vill eller inte, just för att du redan nu har sabbat dina chanser. Om RavenE inte alls tycker det jag tror att han tycker får han säga till. Där har du i vilket fall min åsikt. Puss!

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läser honom. Han förstår dig inte för att du inte ens ger dig själv en ärlig chans till en bra utbildning för att sedan kunna få ett bra jobb. Du kommer förmodligen att försörja dig på små skitjobb i framtiden, vare sig du vill eller inte, just för att du redan nu har sabbat dina chanser. Om RavenE inte alls tycker det jag tror att han tycker får han säga till. Där har du i vilket fall min åsikt. Puss!

ok, den som lever får se..

Ska på nån utbildning som är på en dag på tisdag! Lyckas ja me den, kmr ja få jobb somSvetsvakt! Har redan blivit garanterad de av en som fixat utbildningen, så ja får den gratis + att de e han som ger jobben åt svetsvakterna. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läser honom. Han förstår dig inte för att du inte ens ger dig själv en ärlig chans till en bra utbildning för att sedan kunna få ett bra jobb. Du kommer förmodligen att försörja dig på små skitjobb i framtiden, vare sig du vill eller inte, just för att du redan nu har sabbat dina chanser.

Precis vad jag tänkte! :ermm:

Ska på nån utbildning som är på en dag på tisdag! Lyckas ja me den, kmr ja få jobb somSvetsvakt! Har redan blivit garanterad de av en som fixat utbildningen, så ja får den gratis + att de e han som ger jobben åt svetsvakterna. <_<

Svetsvakt? Du vaktar svetsare, eller? Ja det låter ju.. kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Onsdagen förra veckan var den sista "riktiga" skoldagen då vi jobbade. Torsdag - Måndag har bara varit lugnt och vi har fått många lektioner inställda eller så har vi inte gjort någonting. Idag har/hade vi friluftsdag. Imorgon är det egentligen vanlig skoldag, men då vi inte har någonting att göra har alla lektioner blivit inställda. Avslutningsdag på torsdag den 5e klockan 09:00. Sen kan jag skrika SOMMARLOV!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ledig tisdag, onsdag, fredag-söndag denna veckan. Nästa vecka är jag ledig tisdag, och på onsdagen är det skolavlutning. Jävlar va det ska festas! :)

Det enda jag har kvar i skolan nu är kursprov i naturkunskap på torsdag. Lite segt, visst, men det mesta kan jag redan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch vad jag är orolig för mitt slutbetyg för tvåan.

Ungefär så här tror jag det kommer se ut:

IG i Matte, Naturkunskap, Psykologi och Bild.

Uppskjutet betygslut i Historia, Kulturhistoria och Idrott.

Sen har jag nog G i allt annat.

Hur illa är det egentligen att få IG i några ämnen (i detta fall då 4)?

Imorgon har jag för övrigt en muntlig redovisning om Hardcore, ska bli intressant att se hur det går med tanke på att jag inte lagt ner särskilt mycket tid på det.

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch vad jag är orolig för mitt slutbetyg för tvåan.

Ungefär så här tror jag det kommer se ut:

IG i Matte, Naturkunskap, Psykologi och Bild.

Uppskjutet betygslut i Historia, Kulturhistoria och Idrott.

Sen har jag nog G i allt annat.

Hur illa är det egentligen att få IG i några ämnen (i detta fall då 4)?

Imorgon har jag för övrigt en muntlig redovisning om Hardcore, ska bli intressant att se hur det går med tanke på att jag inte lagt ner särskilt mycket tid på det.

Ganska kasst att inte någon på skolan berättar hur illa det är... Min enda analys av situationen är att du inte kommer komma in på någon högskola ifall du inte läser på komvux, tar basår eller liknande. Matte och Naturkunskap är viktiga kurser och ditt ditt poäng kommer ju bli under 10.0...

Men jag vet faktiskt inte hur många % G man måste ha för att det ska klassas som man klarat gymnasiet, fråga Stellhell? Eller be någon på skolan hjälpa dig att fixa till det här

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja, har snackat med min mentor och diverse lärare.

Kommer att gå någon "specialkurs" tillsammans med några andra som inte klarade Matte B kursen.

Failade även på Tyskan, men det kommer jag läsa upp i trean.

Psykologin och Naturkunskapen är någonting jag inte kan göra något åt, eftersom vi inte kommer ha det i trean.

Sen så är det i princip bara de ämnena jag måste komplettera i trean.

Så som det ser ut nu så har jag fler uppskjutna betygslut och IG'n än vad jag har G'n :D.

Aja, det löser sig säkert i slutändan. Ska göra lite skolarbete under lovet också, och i trean ska jag göra ett ryck och göra ett sjuhelsikes bra projektarbete :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor