Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Jag hade verkligen världens onödigaste skoldag idag. Min enda lektion började klockan halv tre, och när jag väl kom dit visade det sig att bara två stycken i min grupp (vi håller på med ett dramaprojekt) var där. Vi gick och skrev ut några bilder som vi behövde tills imorgon, och sen satt vi bara och spelade gitarr i två timmar. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, snyggt!. Ser väldigt proffsigt ut :P

EDIT: Får man fråga vilken font du använde på HISS ANNO 2108 titeln.

Skulle inte du även kunna ta en bild på texten så att man får se vad det står? :naughty:

Tack!

Gothica-något heter fonten. Finns nog i standard-windows.

Kan försöka få upp en bild imorgon, boarden står i skolan atm.

Nästan lika cool som de runda hissarna på Hauptbahnhof, anno 2006 :confused:

Don't judge a book by it's cover, man. Det är inte utseendet som är nytt utan själva sättet den drivs på. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har Matematik B Kursprov imorgon, önska mig lycka till :confused:

Lycka till!

Äntligen klar med mitt designprojekt, wooo !

Wow! :naughty:

EDIT: Får man fråga vilken font du använde på HISS ANNO 2108 titeln.

BankGothic heter den, finns troligtvis i en dator nära dig!

Edit: Jag har fått kurserna Databashantering och Matematik B uppskjutna, och ska göra klart dem på höstterminen. Sjukt skönt. Databashanteringen visade det sig (till allas stora lättnad) att vi hade fått alldeles för lite timmar med. Matte B har jag egentligen varit klar med sedan i januari, men det är ett prov som jag har halkat efter med. Snackade lite med rektorn och ska få göra det i höst i stället. :P

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade alldeles nyss prov i naturkunskap, gick faktiskt bättre än förväntat.

Skäms dock lite över att jag inte kunda beskriva menstruationscykeln mer utförligt :naughty:

Nu ska jag ta igen lite missade lektioner på idrotten genom att springa > jogga > gå > krypa runt hela stan'. Wish me luck!

Märks verkligen att skolan snart är slut, kurserna avslutas titt som tätt och nu är det bara ett fåtal saker jag har kvar att göra som rest.

Jag tror dock att jag kommer få underkänt i åtminstone två ämnen, Bild och Matematik (Matten visste ni väl redan). Naturkunskapen ligger också i riskzonen..Min mentor sa dock att det inte gör så himla mycket om man får underkänt i 2-3 ämnen, det är då det börjar komma upp till 5-6 ämnen som det börjar krisa sig (där jag faktiskt låg under en längre period nu på våren). Självklart är det bra att undvika att få underkänt i något ämne över huvud taget, men då har jag ju slackat igenom i princip hela tvåan..det är faktiskt just nu som jag börjar ta tag i skolan.

I trean blir det att skärpa till sig och läsa upp det jag har failat på i tvåan. Skönt är dock att kulturlinjen i trean ska vara en av de slappaste linjerna då mesta tiden läggs åt projektarbetet. Längtar :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah, gick inte så bra på Matematik B provet :w000t: . Är rätt så deppig nu, är lite orolig att jag valt fel linje men ändå inte :unsure: . Jag har haft problem med matte ända sen 7:an och det känns som om det aldrig kommer försvinna. Vet inte vad jag ska göra. Jobbigt.

Nästa termin blir det Matematik C. Jag önskar att jag var duktig i matematik, så att jag kunde visa alla för en gång skull att jag inte är nån kass matematiker.

Jag hade tänkt jobba under sommarlovet men det blir inte av. Blir ingen semester för mig del heller. Så, jag har bestämt att jag ska göra hela Matematik C boken (eller halva iallafall). Så när jag kommer tillbaka från lovet så kommer min lärare se att jag har tagit plugget på allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick betyg i Svenska idag. Det blev G, vilket inte alls var oväntat. Fick som vanligt höra samma sak ''Jag vet att du kan fixa VG men det duger inte. Du har bevisat att du är jätteduktig flera gånger men allt sitter i viljan blabla..'' Samma snack som vanligt med andra ord. Bara för att man kan få högt betyg betyder inte det att man orkar vara possitiv, aktiv och intresserad. Jag bryr mig i princip om ingenting i skolan förutom det som personligen intresserar mig.

Jag hjälper ingen, jag gör ingen nytta, jag får ingen fysisk träning, och jag tjänar inga pengar vid en jävla skolbänk. Fyfan.

Aye, aye, jag förklarade att det inte är min kunnighet som bestämmer mitt betyg utan att det är dagsformen. (It's all about luck!)

Humörsvrängningar, huvudvärk, magvärk och sticking (?!) i hjärtat och andra delar av överkroppen gör det desto svårare.

Självklart så frågade hon ''Vad tror du vi kan göra för att förbättra detta? Du måste trots allt ha samma förutsättningar som alla andra trots att du mår dåligt. '' Svaret är enkelt; Sluta skolan eller fortsätta må dåligt. Det finns inget bot tror jag. Jag började leta det i Förskolan men hittade det aldrig. Får helt enkelt göra mitt bästa för att må bra i skolan och bli mer en curlingpojke som skjuter problemen åt sidan.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jäklar vad körigt allting är nu. Biologilabbrapport till måndag, 5-8 sidor. Kemikursprov i tisdags. Fysikterminsprov på tisdag. Biologiprov nästa torsdag.

Har gått bra på alla nationella prov hittils dock. MVG på Matte B och Engelska A så det lär bli slutbetygen. Får nästan 100% säkert MVG i Svenska A också. VG på franskaprovet vilket tydligen var nog för att lägga mig på VG i slutbetyg. Med lite tur MVG i Biologi A men Kemi A har gått halvdåligt så förmodligen VG.

Naturkunskap A däremot. Får vara nöjd med VG :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Räknade ut mitt snitt idag (beygen sattes i måndags), och det landade på ~19,7. Väldigt nöjd :w000t:

Usch, gymnasiet är slut, typ. På torsdag tar jag studenten. Skräckblandad förtjusning, måste jag medge. Skönt att gå vidare till nästa epok i livet, och 'växa upp', men jag börjar nu inse att jag inte kommer träffa de människor jag ser varje dag längre, och sådant är ju... Well, skakande. Den trygghet man har haft i typ tolv år blåses bort, och man måste börja dra på en helt ny tung sten kallad Ansvar. Så, ville bara vädra lite tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Räknade ut mitt snitt idag (beygen sattes i måndags), och det landade på ~19,7. Väldigt nöjd :)

Usch, gymnasiet är slut, typ. På torsdag tar jag studenten. Skräckblandad förtjusning, måste jag medge. Skönt att gå vidare till nästa epok i livet, och 'växa upp', men jag börjar nu inse att jag inte kommer träffa de människor jag ser varje dag längre, och sådant är ju... Well, skakande. Den trygghet man har haft i typ tolv år blåses bort, och man måste börja dra på en helt ny tung sten kallad Ansvar. Så, ville bara vädra lite tankar.

Studenten är underbar den första veckan av ledighet, sen blir det bara ett helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Studenten är underbar den första veckan av ledighet, sen blir det bara ett helvete.

Om man har planer på att plugga vidare till hösten så är det ju bara som ett långt och härligt lov. Visst tappar man de flesta vännerna men de bästa har man ju kvar och tänk bara vad mycket intressant folk man kommer träffa på universitetet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lyckoblandad ångest över skolavslutningen på torsdag, på plus sidan ligger ju det långa härliga lovet...Men åandra sidan så tvingas jag lämna klassen som har varit den bästa någonsin och börja på en linje där jag knappt känner någon. Jobbigt :)

Är garanterad VG i Svenska, Engelska och Teknik. Är ganska säker på att jag kan ha höjt mig till MVG i Hemkunskap också, resten av betygen vet jag inte men det är väl bara att hoppas på det bästa antar jag ;)

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor