Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

I Fredags när jag och tre kompisar stog i korredoren för att senare dra till gympan så hörde vi någon som skrek "Vattenkrig!!!"

Jag trodde att det var någon sjua som hade kastat en vattenballong eller något, men när jag sedan kollar ut igenom fönstret så ser jag minst 20 st okända maskerade typer som står och sylar vattenballonger mot våran skola, sekunden efter smäller en vattenballong sjukt nära mig och jag börjar springa iväg mot några kompisar som har börjat gå mot gympan.

När vi har kommit en bit så ser vi en hög med ännu fler maskerade personer stå ca 20 meter frammför oss, då får jag lite panik och börjar tillsammans med mina kompisar röra mig bakåt.

Då jävlar bryter helvetet löst och den stora hopen med maskerade marrodörer börjar jaga oss genom en bakgård innan vi säkert kan ta oss in i gympasalen.

Vi fick sedan reda på at det var Höglandskolan som hade terroriserat oss, nu är kriget i gång

Och här är en film som Högland spelade in under attacken http://uk.youtube.com/watch?v=KLTRZDblCJ4

När dom börjar springa vid 2:35....ja det var då dom jagade mig och 2 kompisar

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade nyss nationellt prov i Matematik B, och fy fan vad dåligt det gick!

Gick väl hyffsat bra på första delen där man skulle räkna utan miniräknare, men del 2..huvva, där skrev jag ingenting :P.

Nåja, får väl skylla på att jag alltid har haft svårt för matte, har inte klarat ett enda prov "på första försöket" (dvs har alltid fått omprov) och så har det varit sedan högstadiet.

Att jag får ett IG i kursen är jag väl medveten om, men som tur är kommer jag få mattehjälp i trean där jag ska läsa upp det jag har haft svårt för. Efter jag är klar med det, adjö du grymma ämne :angry::D

Nu sitter jag och väntar på att matsalen ska öppna. Skinksallad, dressing och minibaguette, duger gott och väl :)

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade Företag för en dag idag. Vi planerade att skriva ut och sälja vykort men p.g.a den dåliga kvalitén så gjorde vi det inte.

I stället kom vi på att vi kunde göra och sälja konstverk, ritade i det här fallet. Det stod t.o.m Frans Hans på varje tavla. Majoriteten av alla fick ihop runt 300:- och vi var den enda gruppen som fick ihop 0kr. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

* Fick tillbaka Engelska NP (allt utom uppsats), VG. . . Fitta.

* Fick tillbaka Naturkusnkapsprov, hatar den kursen. Bryr mig skit om att det "bara blev G"

* Kompletering till MVG-skrivning i IDH A, gick bajs. Skitsvårt prov, helvete.

SNART ÄR SKOLAN SLUT, GE MIG LOV!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Fredags när jag och tre kompisar stog i korredoren för att senare dra till gympan så hörde vi någon som skrek "Vattenkrig!!!"

Jag trodde att det var någon sjua som hade kastat en vattenballong eller något, men när jag sedan kollar ut igenom fönstret så ser jag minst 20 st okända maskerade typer som står och sylar vattenballonger mot våran skola, sekunden efter smäller en vattenballong sjukt nära mig och jag börjar springa iväg mot några kompisar som har börjat gå mot gympan.

När vi har kommit en bit så ser vi en hög med ännu fler maskerade personer stå ca 20 meter frammför oss, då får jag lite panik och börjar tillsammans med mina kompisar röra mig bakåt.

Då jävlar bryter helvetet löst och den stora hopen med maskerade marrodörer börjar jaga oss genom en bakgård innan vi säkert kan ta oss in i gympasalen.

Vi fick sedan reda på at det var Höglandskolan som hade terroriserat oss, nu är kriget i gång

Och här är en film som Högland spelade in under attacken http://uk.youtube.com/watch?v=KLTRZDblCJ4

När dom börjar springa vid 2:35....ja det var då dom jagade mig och 2 kompisar

Hihi, vi hade vattenkrig i fredags. Skolorna ligger lixom 100meter från varandra. Vi var mångfaldigt fler än dom, så dom låste in sig i skolan, för att skicka ut några få, runt 20, som sprang in i vår skola, som också var låst, och kastade vattenballonger på allt som rörde sig... Fegisar... >_>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!111

Jag har fått tillbaka tre otroligt viktiga prov. Ni kan ju gissa vad jag fick

:>. MVG, MVG och MVG. Ohohoh, ni ska veta hur sprudlande glad jag är. Jag har varit så sjukt nervös och trott på jag vet inte vad. Ni ska veta hur högt jag skrek i klassrummet när jag fick tillbaka det viktigaste provet. Hohoho, underbart, underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!111

Jag har fått tillbaka tre otroligt viktiga prov. Ni kan ju gissa vad jag fick

:wub:. MVG, MVG och MVG. Ohohoh, ni ska veta hur sprudlande glad jag är. Jag har varit så sjukt nervös och trott på jag vet inte vad. Ni ska veta hur högt jag skrek i klassrummet när jag fick tillbaka det viktigaste provet. Hohoho, underbart, underbart!

Bra gjort! Grattis!

Vilka prov var det? :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft lite betygssnack de senaste dagarna. MVG i Svenska B, Engelska B, Projektarbete, Fysik Breddning, Matte diskret, Biologi B och ett VG i Kemi B ^_^

Scheize, bra jobbat.

Ser ut som att jag ska klara MVG i idrotten, känns bra. Annars vet jag inte så mycket, får förhoppningsvis MVG i Fysik A och Matte C också. Har dock tröttnat totalt på skolan då det har varit den tråkigaste terminen sedan jag började skolan, av alla möjliga anledningar. Allt börjar väl se lite ljusare ut nu inför 3'an. Får ta nya tag då. Ser ut att få G i Naturkunskapen, vilket känns skit då det är en skitenkel kurs egentligen och jag har som mål att få >VG i alla kurser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu har det blivit eld i brallan på mig för en gångs skull. Har en hel del MVG-kompletteringar att göra, och har även en del gammalt arbete som ska göras. Mitt i allt så är min födelsedag och teoriprovet och några nya prov. Så jag är rätt stressad nu, och kommer därför jobba skinkorna av mig den här och nästa vecka. Och kanske veckan efter det. Ni bör inte se allt för mycket av mig här på forumet! (Och om ni gör det så säg åt mig på skarpen)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scheize, bra jobbat.

Ser ut som att jag ska klara MVG i idrotten, känns bra. Annars vet jag inte så mycket, får förhoppningsvis MVG i Fysik A och Matte C också. Har dock tröttnat totalt på skolan då det har varit den tråkigaste terminen sedan jag började skolan, av alla möjliga anledningar. Allt börjar väl se lite ljusare ut nu inför 3'an. Får ta nya tag då. Ser ut att få G i Naturkunskapen, vilket känns skit då det är en skitenkel kurs egentligen och jag har som mål att få >VG i alla kurser.

Ett mål jag också hade, men det sprack tyvärr när jag lyckades få ett G i programmering B ( tack vare allt för mycket table footie med en kompis under lektionstid :confused: ), det blev dock en liten wake-up och fick ett starkt VG i programmering C nu, vilket jag blev rätt nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor