Xazzi Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 NU HAR JAG SOMMARLOV! WOHO! Ååååååååååå..... *_* GE MIG! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 (redigerad) Hehe, Operation Dagsverke idag men lyckades inte få tag på nåt jobb så blev att vara i skolan idag, vi fick städa men sen vart det bara att slappa med Ludde och spela gitarr, sen kommer en lärare och tycker vi ska ha "konsert" för deras klass (5:or) Vi tackade såklart ja men vi behövde nån som sjöng och våran übercoola tyskalärare tog sig av den uppgiften. Vi bestämde oss för Proud Mary, sen innan vi gick dit sa han "äh, vi kör i matsalen istället" Vi begav oss till matsalen där det vara fullt med småglin som fick äta där för alla coola högstadieelever var och jobbade, sen gick hon som kom med förslaget om konsert och presenterade oss, sen spelade vi. Proud Mary gick skitbara men sen körde vi en spansk-aktig låt där man behöver två gitarrer och det gick också skitbra. Sen blev vi riktiga rockstars bland småungarna och fick skriva autografer och spela trudelutter dom gillade xD. Jävligt kul iallafall, har fått ta massa beröm från lärare och städare och sånt hela tiden sen dess. Nu ska vi egentligen arbeta (sitter fortfarande i skolan) men vi spelar HL och CS istället Grymt bra dag förövrigt Redigerad 14 maj, 2008 av Valle-Ball Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 Helt sinnesjukt, skolan bränner fan ut mig. Sjuk IGEN med 39,5 graders feber (var det för 2-3 veckor sedan), och innan dess hade jag inte varit sjuk på tre år. Har tio dödsviktiga saker på typ 2,5 veckor, inklusive en helgresa nu i helgen till Gotland som betyder allt för fälbiologi då vi har varit lediga ordinarie tid. Han säger att det är svårt att sätta G utan deltagande där (dock har jag MVG i ett "diskussionsforum" där man skriver). Kan man göra så, man ska väl kunna få vilket betyg som helst trots att man är sjuk en gång på något viktigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Skrev just klart "Reading"-versionen av Nationella Provet i Engelska steg 2. Gick väldigt bra faktiskt, men var inte vidare svårt heller. Sitter nu och väntar till "Listening"-versionen ska börja (kl. 10.10), är dock vrålhungrig och har inga pengar så jag kan inte köpa mig en smörgås i kiosken. Efter detta är det i alla fall lunch, frukostkorv och potatismos. Sen har jag bara en lektion kvar (Historia eller Kulturhistoria..same shit) och sen har jag slutat Imorgon ska jag göra 2 Psykologiprov som jag har missat (slack slack slack!), ska läsa mer nogrannt på det ikväll..önska mig lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Skrev just klart "Reading"-versionen av Nationella Provet i Engelska steg 2. Gick väldigt bra faktiskt, men var inte vidare svårt heller. Sitter nu och väntar till "Listening"-versionen ska börja (kl. 10.10), är dock vrålhungrig och har inga pengar så jag kan inte köpa mig en smörgås i kiosken. Efter detta är det i alla fall lunch, frukostkorv och potatismos. Sen har jag bara en lektion kvar (Historia eller Kulturhistoria..same shit) och sen har jag slutat Imorgon ska jag göra 2 Psykologiprov som jag har missat (slack slack slack!), ska läsa mer nogrannt på det ikväll..önska mig lycka till! Åh, jag gör det klockan 1, och vi ska göra allting i ett svep... 2 timmar och 10 minuter engelska, mys.. Jag försöker jobba ikapp allt jag kan, börjar bli lite för less för att fortsätta. Jag är seriöst helt utbränd. Kan inte sova, kan inte koncentrera mig, kan inte vakna i tid och jag orkar inget. Har tagit till sömntabletter nu så jag iaf får sova... Snart är det bara två veckor kvar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Sitter här nu och fixar lite engelska som är kvar. Fuck, har typ 10 uppgifter som ska vara klara inom de två kommande veckorna eller så. Wish me luck... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Sitter här nu och fixar lite engelska som är kvar. Fuck, har typ 10 uppgifter som ska vara klara inom de två kommande veckorna eller så. Wish me luck... Exakt samma här. Stannar hemma idag. För att plugga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Hoho. En intressant händelse idag. På idrotten så tog läraren det dumma beslutet att vi skulle spela fotboll på grus( ) för att gräset är vått och halt. Jag som är helt inställd på att vara målvakt hade tyvärr bara shorts på mig och en långtröja. Jag slänger mig ett par gånger och skrapar upp lite på knät. Men det värsta händer när jag räddar ett skott varav jag släpper en retur och jag är tvungen att slänga mig igen på samma ben. Nästan hela och nej jag ljuger inte, nästan hela benet hade jag skrapat upp. Allt var sönderslaget och blodet forsade verkligen ner. Jag kände hur blodet rann ner sakta för benet. Jag spelade trots allt vidare så dum som jag var. När det hela var slut så gjorde det verkligen ont. Ni kan ju föreställa er att ett helt ben från knät ner till hälen blöder och blöder. Det såg ut som jag vet inte vad. Det slutade med att trots att halva lektionen var kvar fick jag gå till sjuksyster. Där hittade jag ingen så jag fick ta massa plåster och gå till duschen och duscha av blodet och gruset och sätta plåster på allt. Nu har jag 8 plåster på ena benet och 2 på andra. Yes! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Nästan hela och nej jag ljuger inte, nästan hela benet hade jag skrapat upp. Allt var sönderslaget och blodet forsade verkligen ner. Jag kände hur blodet rann ner sakta för benet. Jag spelade trots allt vidare så dum som jag var. När det hela var slut så gjorde det verkligen ont. Ni kan ju föreställa er att ett helt ben från knät ner till hälen blöder och blöder. Det såg ut som jag vet inte vad. Det slutade med att trots att halva lektionen var kvar fick jag gå till sjuksyster. Där hittade jag ingen så jag fick ta massa plåster och gå till duschen och duscha av blodet och gruset och sätta plåster på allt. Nu har jag 8 plåster på ena benet och 2 på andra. Yes! Usch, jag fick rysningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Hoho. En intressant händelse idag. På idrotten så tog läraren det dumma beslutet att vi skulle spela fotboll på grus( ) för att gräset är vått och halt. Jag som är helt inställd på att vara målvakt hade tyvärr bara shorts på mig och en långtröja. Jag slänger mig ett par gånger och skrapar upp lite på knät. Men det värsta händer när jag räddar ett skott varav jag släpper en retur och jag är tvungen att slänga mig igen på samma ben. Nästan hela och nej jag ljuger inte, nästan hela benet hade jag skrapat upp. Allt var sönderslaget och blodet forsade verkligen ner. Jag kände hur blodet rann ner sakta för benet. Jag spelade trots allt vidare så dum som jag var. När det hela var slut så gjorde det verkligen ont. Ni kan ju föreställa er att ett helt ben från knät ner till hälen blöder och blöder. Det såg ut som jag vet inte vad. Det slutade med att trots att halva lektionen var kvar fick jag gå till sjuksyster. Där hittade jag ingen så jag fick ta massa plåster och gå till duschen och duscha av blodet och gruset och sätta plåster på allt. Nu har jag 8 plåster på ena benet och 2 på andra. Yes! Men Kicken då... Du får inte ta det så seriöst. Fick tillbaka mitt fotoprov idag. Var HELT säker på att jag skulle få MVG. Tar upp provet, kollar på det, kollar igen, igen och igen. Poäng: 16/23. MVG=20, VG=17. Jag förstog inte vad som hade gått fel. Bittert... Ikväll ska jag läsa de sista 40 sidorna i boken jPod (LÄS DEN!) och börja skriva en romananalys om den. Det kan avgöra om jag får VG eller MVG i svenska. Känner en liten press. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Jaha.. då är ännu en slapp vecka avklarad. Nästa vecka ska vi visa upp våra projekt sen är det sommarlov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Kemi A Riksprov på Tisdag trist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Kommunalt arbete den tredje perioden på parkavdelningen... jag försöker se det positiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Denna vecka lyckades jag lista ut hur man kan spela alla internetspel på skoldatorerna Bara våran so-lärare som är helt dum? Hon ger oss arbeten av bara helvete och säger att det är kursplanerna som styr dett och hon kan inget göra. hon ger alltså mycket mer arbete än vad som alls kan göras på lektionerna. Hon tror på varje arbete att det ska gå så snabbt men det tar 2-3 veckor länge, varje gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 (redigerad) Kommunalt arbete den tredje perioden på parkavdelningen... jag försöker se det positiva. Jobbade med sådant arbete förra sommaren...tråkigare uppgifter till sämre päng kan du nog inte hitta. Får jag någorlunda bra resultat på "nationella"* blir det MVG i Fysik A. För samma betyg i Matematik C behöver jag göra ett prov, men behöver bara visa att jag har koll på vad logaritmer, derivatans definition osv. är. Inga krav på antal poäng eller så alltså. *- Ett prov som skolans fysiklärare sätter ihop tillsammans varje år som alla som läser kursen gör, som täcker alla delar av kursen. Redigerad 15 maj, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Jag har inga vanliga lektioner kvar denna terminen, yummy. Vi jobbar bara på en pjäs som vi ska spela upp om ungefär två veckor, och mitt sommarjobb är fixat. Jag ska jobba på ett äldreboende i ett par veckor, och när jag är klar har jag ungefär 9.000. Det är mitt första jobb någonsin, så jag klagar inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Haha, jag är så elak..och ful. Men jag gör bara det som alla andra vill göra. Hur som helst, vi hade idag en prisutdelning där 1orna, 2orna och 3orna vann biobiljetter. Vi tävlande om en viss sak med paralellklassen. Men när väl alla hade fått sitt pris återstog 4-5 biobiljetter som jag och Jonathan lottade ut bland alla som röstat. Han tog första pappret och gav ut biobiljetten. Sedan var det min tur att dra. När jag kommer fram så ser jag att den som ligger överst är min (Genom papperet) och jag tänker snabbt vad jag ska göra. Sedan väljer jag att ta min och köra lite skådespel att jag råkade dra min Det funkade perffa, men jag kanske skulle låtit bli att säga hur jag gjorde för en klasskompis. Nu lär ryktena gå långt, haha. En biobiljett rikare! Annars så fick jag VG i nationella för franska på både läs och hörförståelsen. Überglad jag är Sedan så gick jag och tre andra killar och pratade vid matbordet om vem som vinner hockeymatchen ikväll. Insatsen var 10 kronor vilket gör att vinsten blir trettio, men man får fyrtio. 3-2 till Kanada efter OT. 3-1 till Kanada. 4-2 till Kanada. Sedan funderade jag ett tag, jag tänkte gå emot strömmen och sa till slut 3-2 till Sverige efter OT. Nu får jag ju hoppas att det blir så också. Annars blir jag 10 kronor fattigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Nu är det bara 4 veckor kvar. Det är bara att bita ihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Nu är det bara 4 veckor kvar. Det är bara att bita ihop. Haha, två hela veckor kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Hoho. En intressant händelse idag. På idrotten så tog läraren det dumma beslutet att vi skulle spela fotboll på grus( ) för att gräset är vått och halt. Jag som är helt inställd på att vara målvakt hade tyvärr bara shorts på mig och en långtröja. Jag slänger mig ett par gånger och skrapar upp lite på knät. Men det värsta händer när jag räddar ett skott varav jag släpper en retur och jag är tvungen att slänga mig igen på samma ben. Nästan hela och nej jag ljuger inte, nästan hela benet hade jag skrapat upp. Allt var sönderslaget och blodet forsade verkligen ner. Jag kände hur blodet rann ner sakta för benet. Jag spelade trots allt vidare så dum som jag var. När det hela var slut så gjorde det verkligen ont. Ni kan ju föreställa er att ett helt ben från knät ner till hälen blöder och blöder. Det såg ut som jag vet inte vad. Det slutade med att trots att halva lektionen var kvar fick jag gå till sjuksyster. Där hittade jag ingen så jag fick ta massa plåster och gå till duschen och duscha av blodet och gruset och sätta plåster på allt. Nu har jag 8 plåster på ena benet och 2 på andra. Yes! Ousch, fy tusan. Alltid skador inom fotboll. Tacka vet jag PK. I know da feeling. Fick en fallande bänk vars stålben var gravt skrapade mot grus och trubbig som bara den på armen. Skrapade mig från armvecket ner till handen. Hoppas du har rengjort det ordenligt, helst med läkarsprit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts