DrStupid Skrivet 8 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2008 Uhg. Hemsk morgon idag. Igår klockan 23:30 igår så insåg jag att jag hade SO-prov om Judendomen nästa dag, men hur jag än försökte så somnade jag när jag skulle läsa texten. Så nu på morgonen så såg jag till att ha lite marginal när jag gick upp så jag skulle hinna läsa. Gick och ställde mig i duschen, och helt plötsligt så var det 10 minuter kvar tills min buss skulle gå (Det tar för övrigt 5 minuter att ta sig dit också), så jag stressade som fan och drog bara med mig boken till bussen, utan frukost i magen. Problemet med mig är ju att jag blir åksjuk om jag inte ätit något på morgonen, så att läsa på bussen kunde jag knappast drömma om. När jag väl kom till skolan så var det 10 minuter kvar tills provet började, så jag stressade igenom så många sidor som möjligt (typ 4 av 15). När jag väl fick provet så var det ju onekligen panik, men konstigt nog så kunde jag svara på nästan alla frågor, mer eller mindre utförligt. Man kan ju undra vad som stog på alla övriga sidor, eftersom de inte verkade ha någon som helst betydelse. Problemet är väl att mitt MVG hänger på det här provet, men jag har ju haft VG alla övriga terminer så jag får väl vara nöjd... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 8 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2008 Detta är förmodligen vad jag kommer syssla med till hösten och fem år frammåt: (Civilingenjör Medieteknik på KTH) Hmm. Det ser ju intressant ut det där. Vad gör man som civilteknisk mediaingenjör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2008 Fyfan, jobbig vecka: Måndag: Inlämning av arbete i idrotten och kemiprov Torsdag: NP-Engelska B tal och Skrivning för MVG i idrotten Fredag: NP-Matematik C. Alltså 4 prov på en vecka, frust! Ska bli sjukt skönt med helg och chill nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 8 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2008 Hmm. Det ser ju intressant ut det där. Vad gör man som civilteknisk mediaingenjör? Teknik inom media. Allt från att jobba med animering och specialeffekter i filmer till att jobba med utveckling av programvaror och liknande. Spelföretag är även en vanligt arbetsplats för en mediatekniker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2008 Åh, lite skönt. Har just snackat med franskaläraren som kommenterade själv att jag förbättrat mig under senaste tiden och om jag bara håller i mig får jag mitt VG. Men problemet är att det kommer upp några prov inom franskan och då jag skrev en väldigt bra berättelse förra gången som läxa som hon dessutom läste upp för hela klassen (wow!) så har hon höga förväntningar på mig och jag är verkligen dålig på att skriva under press. Det ser hur som helst ljusare ut än förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 9 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2008 Orkar inte gå till skolan idag då första lektionen börjar 13.30. Igår och i förrgår hade jag också sjukt långa håltimmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2008 Detta är förmodligen vad jag kommer syssla med till hösten och fem år frammåt: (Civilingenjör Medieteknik på KTH) Oj, coolt, jag med. Men inte förrän VT 2009, dessvärre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Detta är förmodligen vad jag kommer syssla med till hösten och fem år frammåt: (Civilingenjör Medieteknik på KTH) Coolt, vet att Everest har sökt precis samma utbildning på KTH nu till hösten och även jag kommer plugga till civilingenjör på KTH om allt går vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Jag ska också plugga till civilare! Vart vet jag dock inte, jag har ju ett år på mig att fundera på det. Men nog vore det häftigt om jag med kom in på KTH? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Gjorde någon mer Matte B-provet i torsdags? Jag tyckte att det var förvånansvärt enkelt. Lite flummig uppgift 17 (sista, den med bakningen) men jag skulle inte påstå att den var svår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Gjorde någon mer Matte B-provet i torsdags? Jag tyckte att det var förvånansvärt enkelt. Lite flummig uppgift 17 (sista, den med bakningen) men jag skulle inte påstå att den var svår. Hahaha. Vafan. Jag och min kompis kollade på varandra och började skratta när vi såg sista uppgiften för vi fattade INGENTING. Så för mig gick det åt helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 (redigerad) Gjorde någon mer Matte B-provet i torsdags? Jag tyckte att det var förvånansvärt enkelt. Lite flummig uppgift 17 (sista, den med bakningen) men jag skulle inte påstå att den var svår. Jag fick sovmorgon tack vare det provet. Redigerad 11 maj, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Var i slagsmål förra veckan. Diskuterade med en brud som var helt jävla blåst. Orkade inte ens höra hennes åsiker om rasism, så jag puttade in henne lätt i väggen - och hon blev sur och skrek att jag var helt jävla dum i skallen. Kunde inte hålla mig. Slog ett hårt slag i mellangärdet och sedan sparkade jag henne på smalbenet. Hon började gråta (självklart) så då sparkade jag henne i ryggen, dock inte så hårt. Blir rektor på Måndag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Var i slagsmål förra veckan. Diskuterade med en brud som var helt jävla blåst. Orkade inte ens höra hennes åsiker om rasism, så jag puttade in henne lätt i väggen - och hon blev sur och skrek att jag var helt jävla dum i skallen. Kunde inte hålla mig. Slog ett hårt slag i mellangärdet och sedan sparkade jag henne på smalbenet. Hon började gråta (självklart) så då sparkade jag henne i ryggen, dock inte så hårt. Blir rektor på Måndag. Ljug inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Gjorde någon mer Matte B-provet i torsdags? Jag tyckte att det var förvånansvärt enkelt. Lite flummig uppgift 17 (sista, den med bakningen) men jag skulle inte påstå att den var svår. Vad var det för typ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Vad var det för typ? Vad har jag att välja på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Vad har jag att välja på? Va? "[...] av fråga?", kanske jag skulle lagt till. Är det alltid såna där som man kan få allt från G till MVG, man lägger nivån själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Va? "[...] av fråga?", kanske jag skulle lagt till. Är det alltid såna där som man kan få allt från G till MVG, man lägger nivån själv? Jahaa, jo ungefär. Man får inget visst betyg på frågan men det gällde ganska många G-, VG- och även MVG-poäng (solar). På sådana frågor kan man ofta uppvisa alla 4 MVG-kriterier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Va? "[...] av fråga?", kanske jag skulle lagt till. Är det alltid såna där som man kan få allt från G till MVG, man lägger nivån själv? 2 g-poäng, 5 vg samt chans att visa mvg-kvalitet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Ljug inte. Jag ljuger inte. Sluta att hoppa på mig hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts