Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Uhg. Hemsk morgon idag. Igår klockan 23:30 igår så insåg jag att jag hade SO-prov om Judendomen nästa dag, men hur jag än försökte så somnade jag när jag skulle läsa texten. Så nu på morgonen så såg jag till att ha lite marginal när jag gick upp så jag skulle hinna läsa. Gick och ställde mig i duschen, och helt plötsligt så var det 10 minuter kvar tills min buss skulle gå (Det tar för övrigt 5 minuter att ta sig dit också), så jag stressade som fan och drog bara med mig boken till bussen, utan frukost i magen. Problemet med mig är ju att jag blir åksjuk om jag inte ätit något på morgonen, så att läsa på bussen kunde jag knappast drömma om. När jag väl kom till skolan så var det 10 minuter kvar tills provet började, så jag stressade igenom så många sidor som möjligt (typ 4 av 15).

När jag väl fick provet så var det ju onekligen panik, men konstigt nog så kunde jag svara på nästan alla frågor, mer eller mindre utförligt. Man kan ju undra vad som stog på alla övriga sidor, eftersom de inte verkade ha någon som helst betydelse.

Problemet är väl att mitt MVG hänger på det här provet, men jag har ju haft VG alla övriga terminer så jag får väl vara nöjd... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm. Det ser ju intressant ut det där. Vad gör man som civilteknisk mediaingenjör?

Teknik inom media. Allt från att jobba med animering och specialeffekter i filmer till att jobba med utveckling av programvaror och liknande. Spelföretag är även en vanligt arbetsplats för en mediatekniker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, lite skönt. Har just snackat med franskaläraren som kommenterade själv att jag förbättrat mig under senaste tiden och om jag bara håller i mig får jag mitt VG. Men problemet är att det kommer upp några prov inom franskan och då jag skrev en väldigt bra berättelse förra gången som läxa som hon dessutom läste upp för hela klassen (wow!) så har hon höga förväntningar på mig och jag är verkligen dålig på att skriva under press. Det ser hur som helst ljusare ut än förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är förmodligen vad jag kommer syssla med till hösten och fem år frammåt:

(Civilingenjör Medieteknik på KTH)

Coolt, vet att Everest har sökt precis samma utbildning på KTH nu till hösten och även jag kommer plugga till civilingenjör på KTH om allt går vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde någon mer Matte B-provet i torsdags? Jag tyckte att det var förvånansvärt enkelt. Lite flummig uppgift 17 (sista, den med bakningen) men jag skulle inte påstå att den var svår.

Hahaha. Vafan. Jag och min kompis kollade på varandra och började skratta när vi såg sista uppgiften för vi fattade INGENTING. :naughty: Så för mig gick det åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde någon mer Matte B-provet i torsdags? Jag tyckte att det var förvånansvärt enkelt. Lite flummig uppgift 17 (sista, den med bakningen) men jag skulle inte påstå att den var svår.

Jag fick sovmorgon tack vare det provet. :naughty:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var i slagsmål förra veckan. Diskuterade med en brud som var helt jävla blåst. Orkade inte ens höra hennes åsiker om rasism, så jag puttade in henne lätt i väggen - och hon blev sur och skrek att jag var helt jävla dum i skallen. Kunde inte hålla mig. Slog ett hårt slag i mellangärdet och sedan sparkade jag henne på smalbenet. Hon började gråta (självklart) så då sparkade jag henne i ryggen, dock inte så hårt.

Blir rektor på Måndag. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var i slagsmål förra veckan. Diskuterade med en brud som var helt jävla blåst. Orkade inte ens höra hennes åsiker om rasism, så jag puttade in henne lätt i väggen - och hon blev sur och skrek att jag var helt jävla dum i skallen. Kunde inte hålla mig. Slog ett hårt slag i mellangärdet och sedan sparkade jag henne på smalbenet. Hon började gråta (självklart) så då sparkade jag henne i ryggen, dock inte så hårt.

Blir rektor på Måndag. :naughty:

Ljug inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va?

"[...] av fråga?", kanske jag skulle lagt till. Är det alltid såna där som man kan få allt från G till MVG, man lägger nivån själv?

Jahaa, jo ungefär. Man får inget visst betyg på frågan men det gällde ganska många G-, VG- och även MVG-poäng (solar). På sådana frågor kan man ofta uppvisa alla 4 MVG-kriterier.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor