KvaddadPadda Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Går ju snabbare att rätta ju mindre elever det handlar om. Större skola -> mer lärare som kan rätta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Din skola kanske är av det mindre slaget (Eller, klart den är, du bor ju i Norrland)? Går ju snabbare att rätta ju mindre elever det handlar om. Det går 55 nior på min skola, så dom borde ha hunnit klart för ett bra tag sedan tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Jag har prestationsångest. Jag MÅSTE uppnå VG i franskan och jag ligger på G just nu. Och det är så sjukt tråkigt och svårt så det inte är sant. Inte nog med att jag är den enda killen i franskaklassen som är fylld av överambitiösa tjejer och en lärare som tror att vi kan allting. Nej, nu ska jag smöra mig till ett VG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Större skola -> mer lärare som kan rätta? Önsketänkande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Jag med. Enda frågan på hör som ens var tveksam var vad Khalim hade för jobb på ön. Grötig dialekt på uppläsaren ftw Han guidade turister runt på ön, om jag inte minns fel. Större skola -> mer lärare som kan rätta? Nej, mer elever per lärare. Större skolor har mycket oftare knapert med pengar vilket gör att dom inte kan anställa lika många. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Han guidade turister runt på ön, om jag inte minns fel. Och berättade "viktig" information om korallrevet och dess fiskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Och berättade "viktig" information om korallrevet och dess fiskar. Tycker det verkar ganska självklart med tanke på att han är guide... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Är faktiskt förvånad... Jag, som är ett hopplöst fall inom matte, fick VG på ett matteprov vi precis hade. Grejen var det att jag tyckte alla svar jag gav var skit, och knappt fullständiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2008 Bara för jag lovade en viss medlem att skriva så gjorde jag inte det ><. MEN jag copy-pastar från en klasskamrats blogg som skriver det som hände idag. En liten skandal. Ganska sjukt egentligen hur dålig skolledningen är som missuppfattar något så stort. Sista lektionen i dag var hemsk. Vi hade Bizzarri som tydligen blivit kallad till ett möte med Anne-Maj. (heter hon så?) Han och Bertil hade i alla fall blivit kallade dit för våran klass, tydligen, hade klagat på deras sätt att förbereda inför prov. Typ två månader efter vi hade börjat igen, pratade vi om det här på klassrådet. Vi tyckte att lärarna skulle vara lite mer tydliga och inte bara säga "lär er dessa 30 sidor" utan vara lite mer specifika. Och då menar vi alla lärare, inte speciellt Stefan och Bertil. Vi fick i alla fall rådet att ta upp detta på programträffen så att det kunde påverka alla lärare och en förändring kunde ske. Men våran kära Anne-Maj fick det helt om bakfoten. Så idag på två lektioner har vi fått skriva utvärderingar och hört hur ledsna och besvikna våra lärare var. Enligt dem hade hon sagt att vi inte alls var nöjda och vi visste inte alls vad som skulle komma på proven. Men det var ju inte sant direkt. Men efter vi fått dåligt råd, att gå till ledningen istället för till läraran direkt, och att Anne-Maj missuppfattat allting blev alltså våra lärare nästan utskällda och de trodde att vi, klassen, inte alls var nöjda. Det är nog många i klassen som håller med när jag säger att Bizzarri är den bästa läraren och vi är inte alls besvikna på det han gör. Det kändes hemskt att se honom nästan gråta och berätta hur besviken han var. Nu ska vi klaga igen, fast åt andra hållet. Det kommer bli livat på nästa klassråd. Kul att vara den första klassen som klagat på Bizzarri på 25år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 16 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2008 Bara nationella matten kvar nu alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 Bara nationella matten kvar nu alltså? Nej. vi ska ha i tyska också Engelska uppsatsen var grymt lätt imo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 Besviken på mig själv. Hade 11,5 på beep-testet med min jättedåliga kondition i höstas. Nu när jag dessutom börjat löpa så fick jag bara 10,5. Otroligt besviken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 Bara för jag lovade en viss medlem att skriva så gjorde jag inte det ><. MEN jag copy-pastar från en klasskamrats blogg som skriver det som hände idag. En liten skandal. Ganska sjukt egentligen hur dålig skolledningen är som missuppfattar något så stort. Tough one. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 Var det någon mer som gjorde nationella i engelska idag? Skriftliga, i engelska A. Det gick bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 Var det någon mer som gjorde nationella i engelska idag? Skriftliga, i engelska A. Det gick bra! Nein, men har engelska B nästnästa vecka. Brukar vara rätt basic. Kom ihåg att jag skrev 1,5 sidor på engelska A-testet och fläkte in en tia på den delen. Då skrattade jag åt dem som skrev 4-5-6-7. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 Nein, men har engelska B nästnästa vecka. Brukar vara rätt basic. Kom ihåg att jag skrev 1,5 sidor på engelska A-testet och fläkte in en tia på den delen. Då skrattade jag åt dem som skrev 4-5-6-7. Ja, det var jättelätt verkligen. Man fick skriva om ett minne som hade med en årstid att göra... väldigt originell uppgift. Skrev dock 6 sidor men tror inte det är något negativt ändå, jag ansträngde mig inte för att få det mycket så kvaliteten blev inte lidande. Plus att jag skriver som en gnu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 Ja, det var jättelätt verkligen. Man fick skriva om ett minne som hade med en årstid att göra... väldigt originell uppgift. Skrev dock 6 sidor men tror inte det är något negativt ändå, jag ansträngde mig inte för att få det mycket så kvaliteten blev inte lidande. Plus att jag skriver som en gnu. Jag tror faktiskt inte det var någon i min klass som skrev mer än tre sidor. Jag skrev två... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 Jag tror faktiskt inte det var någon i min klass som skrev mer än tre sidor. Jag skrev två... Jag går i en internationell klass, pratar engelska rätt så mycket på samhällen och historian och sen har vi massa fn-rollspel med folk från Tyskland och Italien på engelska. Så det kan nog vara därför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 Jag skrev cirka 4 sidor på Nationella provet idag. Jag valde topic 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 Jag skrev två... Jag med.. Vart nöjd ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts