Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Dom är så fjantig på vår skola att dom bestämst sig för att en förälder ska kunna verifiera att man sjuk. :blink:

Ändå kan man gå till tant Ebba när man väl är i skolan och säga "jag är sjuk, jag måste gå hem", så säger hon "ok" utan bryta koncentrationen ifrån hennes papper och skriver ner ens namn på 'en' post it.

Fucked up?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sjukt osammanhängande text(er) coming up:

Plugga NU, du har många timmar på dig. Att skolka prov ser inte bra ut.

Ska du sjukskriva dig ska du nog göra det hela dagen, men du kan ju gå på utvecklingsamtalet ändå. Förutsatt att dina föräldrar är medvetna om vad du sysslar med.

Jag läste det här inlägget förut, men låtsades som att jag missade det. :blink: Jag har nu läst de tre kapitlenas sammanfattningar i kanske tio minuter sammanlagt. Jag är så dum som bara har låtit bli det här, egentligen förtjänar jag ett IG.. (Vilket jag också kommer att få ifall jag gör provet imorgon).

Jag har pratat med mina föräldrar om min situation. De är lite sura på att vi har prov på en måndag, men jag tror inte jag kan få dem att sjukanmäla mig..

Det är så dumt med prov på måndagar, och jag är säker på att inte ens halva klassen har pluggat på det.

Pappa kommenterade förut att "såhär jävla loj har jag inte sett dig inför skolarbete någon gång". Det var ett konstaterande med varken argt eller bekymmersamt tonfall. Tror han känner lite medlidande med mig. :) Jag menar, de behöver ju inte jobba på söndagar, men jag ska behöva plugga på en söndag. :D

Samtidigt så vet jag att jag kunde ha pluggat hela förra veckan, så jag har bara mig själv att skylla. Fast man vill ju alltid plugga kvällen innan, egentligen.

Men kan du inte bara fejka att du är sjuk, Ante, och sen gå på utvecklingssamtalet? Eller missa det också?

Har som sagt var redan berättat för mor och far om min situation, så att fejak är inget alternativ. Åhh.

Kan inte ni sjukanmäla er själva på din skola, Eudoros? :) Det kan vi. :)

Det kan vi göra så fort vi har fyllt arton. Kunde inte det här provet vara om 54 dagar? :doh:

Nåväl, jag har en annan fråga med. Har någon här gjort en databas i Microsoft Access som man skulle kunna få kika lite på? (Notera: inte kopiera - kika :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, idag på klassrådet disskuterade vi saker runt studenten. När vi pratade om att hela klassen skulle dra ut nån kväll var det någon som höjde rösten och sa "Men det finns ju speciella kvällar för studenter på krogen!", men då var en annan snabb med att protestera och sa "Nej, det är ju bara fula killar och horor ute då!" Hans ordval uppskattades inte våran lärare som var snabb med att insistera på att man inte säger så. Och ni ska veta att Jacker blir lite rapp i käften ibland, så som svar hävde jag ut mig "Vadå, känner du dig träffad, eller?" Klassen skrattade men jag fick inte nån snäll blick av henne... :) Fast hon känner mig/oss tillräckligt bra nu för att veta att det inte var seriöst. :D

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men, men, men... hur slutade kalaset? :D

Jag gick inte dit. :D Läraren hann informera min mentor, så det togs upp på utvecklingssamtalet. Men jag ska göra det nu på torsdag istället, har läst i två och en halv timme idag, och ska läsa minst lika mycket imorgon. :D

Tjuv! *Umbertos arga smiley som jag aldrig kommer ihåg att spara*

Tänkte precis skriva samma fråga. :D

img900_rant.gif:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick inte dit. :D Läraren hann informera min mentor, så det togs upp på utvecklingssamtalet. Men jag ska göra det nu på torsdag istället, har läst i två och en halv timme idag, och ska läsa minst lika mycket imorgon. :D

img900_rant.gif:D

Vad sa du då, till din mentor? Och vad sa dina föräldrar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sa du då, till din mentor? Och vad sa dina föräldrar?

Jag förklarade hur dumt det är med prov på en måndag, och att det jag tycker är allra dummast är att vi inte hade haft en endaste liten genomgång på 1/3 av det som vi skulle ha prov på. Fröken sade inte så mycket, och inte mina föräldrar heller. Jag får ta ansvar för mina egna studier, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har vi haft schlagerfestival hela dagen på Brewhouse, Göteborg. Det var grymt roligt faktiskt! Vi spelade inför över 1000 personer, och Göteborgsposten var där och filmade hela kalaset. Min grupp kom på fjärde plats av tio, så jag är ganska nöjd. Imorgon har vi bara gympa, men mamma har sjukanmält mig för imorgon redan, hon tycker det känns onödigt för mig att gå dit. Och jag vill ju inte skada mig inför resan imorgon natt. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det var ju liek två månader sen. >_< Jag fick MVG på alla delar av svenskan.

Både läs- och hörförstålsen på engelskan var lätt. Uppsats på onsdag, ska bli soft.

Din skola kanske är av det mindre slaget (Eller, klart den är, du bor ju i Norrland)? Går ju snabbare att rätta ju mindre elever det handlar om. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor