Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Naturvetenskapsprogrammet med inriktningen Musik

Vilka kurser missar du av NV då?

NV Musik låter ganska ovettigt i mina öron, samma med t.ex. NV Media som är poppis här. Det betyder ofta att man får läsa upp B-kurserna i fysik, biologi och kemi på komvux ifall man vill gå något ingenjörsinriktat och vill man inte det kunde man lika gärna valt Samhälle, som är lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Teknikprogrammet med inriktning mot datateknik. med facit i hand är det nog det bästa för mig. Även om 2:an rent ut sagt suger kuk så är klassen riktigt bra och 3:an kommer innehålla roligare kurser, så jag hoppas på förbättring. Jag ville läsa ganska mycket matte och är datorintresserad, så alternativet var natur, men det är för mycket där, det vi läser räcker gott och väl.

Har valt bort Fysik B, så jag kommer inte kunna plugga någon ingenjörsutbildning sedan, men just nu känns en sådan inte som något för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu behöver jag hjälp, för jag vet inte hur jag ska göra.. Imorgon har jag prov i rättskunskap. Jag har inte pluggat en aning, och provet är ganska omfattande. Tycker det är så jäkligt att ha prov på måndagar. :blink: Grejen är att det förra provet gick bra, och jag vill gärna ha MVG i det här ämnet. Med andra ord är det omöjligt för mig att göra det imorgon; utan jag skulle gärna göra det på onsdag istället.

Nu till grejen.. Hur ska jag göra för att slippa göra provet? Att bara skita i att gå dit håller inte riktigt, eftersom jag troligtvis kommer stöta på läraren både före och innan lektionen. Och jag kan inte gå hem för dagen(och säga att jag är sjuk), för jag ska ha utvecklingssamtal på eftermiddagen.

Vad tror ni händer om jag går dit och säger att jag har glömt bort att plugga? Det känns inte riktigt som att det håller..

Suck.. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu behöver jag hjälp, för jag vet inte hur jag ska göra.. Imorgon har jag prov i rättskunskap. Jag har inte pluggat en aning, och provet är ganska omfattande. Tycker det är så jäkligt att ha prov på måndagar. :blink: Grejen är att det förra provet gick bra, och jag vill gärna ha MVG i det här ämnet. Med andra ord är det omöjligt för mig att göra det imorgon; utan jag skulle gärna göra det på onsdag istället.

Nu till grejen.. Hur ska jag göra för att slippa göra provet? Att bara skita i att gå dit håller inte riktigt, eftersom jag troligtvis kommer stöta på läraren både före och innan lektionen. Och jag kan inte gå hem för dagen(och säga att jag är sjuk), för jag ska ha utvecklingssamtal på eftermiddagen.

Vad tror ni händer om jag går dit och säger att jag har glömt bort att plugga? Det känns inte riktigt som att det håller..

Plugga NU, du har många timmar på dig. Att skolka prov ser inte bra ut.

Ska du sjukskriva dig ska du nog göra det hela dagen, men du kan ju gå på utvecklingsamtalet ändå. Förutsatt att dina föräldrar är medvetna om vad du sysslar med.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den situationen har jag också varit i, men då handlade det om prov i Samhälle. Jag sa till min morsa precis som det var - att jag inte hade pluggat ett skit och om jag gjorde provet då, på måndagen, skulle jag med stor säkerhet gå miste om ett betyg som skulle bli betydligt bättre om jag fick göra det på Torsdagen. Då ringde hon och sjukanmälde mig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor