Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Tänkte skriva i vardagssnack, men insåg att detta bara handlade om skolan så jag kan ta det här.

Åh, jag är både så himla nestämd och lycklig. Dels för att det faktiskt går bra som det inte har gjort på länge. Sociala livet är bättre, skolan går bra, studierna går bra, vännerna går bra och allting. Sedan känner jag mig själv bättre.

Men nu börjar en svår sista vecka i skolan där vi har 2-3 prov och en massa uppgifter som ska in. Engelska, Naturkunskap och Franska(!). Saken är såhär att vi under tisdag och onsdag inte kommer ha lektioner så jag kommer för det första inte kunna fråga läraren i NK vad vi har för sidor i boken tills provet och när jag väl kommer få fråga som blir på fredag så har jag bara fyra dagar på mig att studera och då är jag i Stockholm två av dom dagarna, så det kommer bli hets som bara den. Engelskan känner jag att jag kommer klara på något sätt men jag har en uppgift att lämna in där och presentera. I svenskan har jag ett tal som jag måste läsa upp och franskan är så äckligt tråkig och svår så jag blir så deprimerad bara jag tänker på det ämnet, men ändå måste jag göra något åt det för att få VG. Jag ville studera lite nu idag, men på vad? Engelskan kan jag i stort sett, Naturkunskapen vet jag inte vilka sidor som jag ska studera på och franskaboken är inte hemma. Och när jag då istället skulle göra en svenska- och engelskauppgift så somnade jag istället för att börja studera och nu sitter jag här jättetrött och utsliten. Åh, sista veckan kommer bli ett helvete.

jag lider med dig :teehee:

Satans lärare som alltid ska smocka med så många saker de hinner med innan loven.

Kan lärare kräva att man ska göra stora uppgifter hemma som läxa?

vi talar om flera timmars jobb som vi inte får/hinner jobba med på lektionerna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså. Idag fick jag tillbaka en essä som jag skrev på engelskan för någon månad sedan. Själv tyckte jag att den var ganska dålig (sista halvan hets-skrev jag på 20 minuter) och framför allt slutet var verkligen inte bra.

Jag fick tillbaka det idag och hade MVG, utan ett enda fel. :teehee:

Det är en ny lärare vi har, och jag funderar på om hon inte var lite väl snäll i bedömningen alltså. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blaballbalbalba

Jag känner igen mig som fan i det du säger.

Livet känns för en gång skull väldigt bra, socialt och så vidare. Men skolan gör att det blir jobbigt. Jag har det ioförsig sjukt slappt i skolan nu, förutom Historia som jag verkligen inte klarar. Får se hur det går. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer bara skrika allt vad jag har på torsdagen. Så himla skönt det kommer bli.

Vist, när man haft en jävla massa prov (vi har en del också).

För oss (Örnsköldsvik"are") är det inte så jobbigt, då vi precis haft sportlov. v10 sportlov v11 skola vHalva v12 skola vAndrahalva v12 -> v14 lov. Så det är inte lika jobbigt för oss som för er. Kan man säga. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursch vad jag känner mig nere :)

Allt är i skolan är skit, det enda jag har att stödja mig mot är mina kompisar.

Många lärare hatar mig och jag hatar dom, ligger efter i bild, vi har jobbat med perspektiv i två månader och bilden ska vara klar på onsdag, jag har inte börjat än.

Ofta blir det för mycket på lektionerna och jag skolkar från dom, vilket leder till kvarsittningar, sänkta betyg och snack med lärarna.

Jag hade jobbat stenhårt på ett sportfysiks arbete i 2 veckor och hoppades på bra betyg, igår fick vi tillbaka det och det visade sig att jag hade fått G-.

Matten går skit, fattar ingenting och nu går vi mot dom nationella proven som kommer att kräva mycket kunskap som jag inte har :confused:

Dom enda ämnen som jag egentligen känner mig säker på är Slöjd, Svenska och Engelska.

Fyfan, måste skärpa mig nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursch vad jag känner mig nere :P

Allt är i skolan är skit, det enda jag har att stödja mig mot är mina kompisar.

Många lärare hatar mig och jag hatar dom, ligger efter i bild, vi har jobbat med perspektiv i två månader och bilden ska vara klar på onsdag, jag har inte börjat än.

Ofta blir det för mycket på lektionerna och jag skolkar från dom, vilket leder till kvarsittningar, sänkta betyg och snack med lärarna.

Jag hade jobbat stenhårt på ett sportfysiks arbete i 2 veckor och hoppades på bra betyg, igår fick vi tillbaka det och det visade sig att jag hade fått G-.

Matten går skit, fattar ingenting och nu går vi mot dom nationella proven som kommer att kräva mycket kunskap som jag inte har :confused:

Dom enda ämnen som jag egentligen känner mig säker på är Slöjd, Svenska och Engelska.

Fyfan, måste skärpa mig nu :(

Kvarsittning?! :) Jag visste inte ens att det existerade i Sverige. :)

Trist att höra hur som helst, men det blir nog bättre snart. 70l53cqg4p.gif

Idag har jag förlorat pengar på poker, varit på UF-mässa och tränat. När jag kom hem satte jag in det nya grafikkortet och upptäckte att allting fortfarande fuckar ur. Så jag blev lite nedstämd ett tag.

Ha en bra dag.

Edit: Nu trodde jag att jag var i vardagssnack igen.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har påsklov nu... känns väldigt önödigt. Har massvis med bollar i luften nu som vi vill bli klara med... dessutom har man ju precis hunnit komma igång efter sportlovet. Annars går det ju bara bra... någon som fått tillbaka resultaten på nationella? Man blev ju inte direkt överraskad av reslutatet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

någon som fått tillbaka resultaten på nationella?

Full poäng på både läs- och skrivförståelsen. Muntliga gjorde jag för ca. en vecka sen och det har jag inte fått se resultat på.

*edit*

Bara tre dagar kvar till lov nu. Har ett biologiprov på onsdag, en genetikläxa och en engelskauppsats som ska in senast onsdag. Känner mig osäker som aldrig förr på biologin, får plugga stenhårt på mig på måndag och tisdag. På torsdag har vi friluftsdag, men jag orkar nog inte fara.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helvetesveckan som jag pratade om har precis blivit klonad, så nu har man två helvetesveckor. En har man imorgon klarat av, men sedan kommer nästa direkt efter påsklovet. Tre prov, två läxor samt en uppgift som ska göras och lämnas in. ÅÅÅH! Aja, som tur finns påsklovet, får göra det mesta då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor