RavenE Skrivet 17 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2008 Ska du gå ensam på lektioner? Låter inte som någon höjdare. Som det ser ut nu, så är jag själv. Får kanske med mig en till klasskompis också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 17 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2008 Som det ser ut nu, så är jag själv. Får kanske med mig en till klasskompis också. Så skulle vi aldrig få göra. Vi fick inte ens ha dubbla lärare på vissa mattelektioner, trots att vissa bad om det för att de kände att de inte hängde med, för att det var på tok för dyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Sportlovet börjar på måndag, och under sportlovet tänkte jag göra en svenska uppgift som jag inte direkt hunnit klart me, snarare inte ens börjat med. Uppgiften handlar om att jag måste välja ett ämne, och argumentera om det. (Om jag stödjer det eller inte) Ska inte ha någon som argumenterar imot mig, bara stå inför 10 pers och argumentera om något. Har dock ett problem, ämnet. Någon som är en skicklig argumenterare? Behöver lite råd och ett ämne. Vad skulle vad bra? (Abort är taget av en polare så undviker det) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Vi spelade in våran lilla film idag. Tappatvåleniduschen-scenen var läskig, speciellt då handtaget på dörren dras ned och en man med håriga ben går sakta på tå mot mig.. Såg rent ut jävligt.. Fult ut. Skall se till att spara filmen på mitt USB så jag kan lägga upp den på internet senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Well, skolan har börjat igen. Som tur eller otur har man missat de två första dagarna pga av hemresa. Imorgon blir första dagen då, är egentligen jättepepp, men nervös som vanligt. Oavsett om man inte går i skolan 3 dagar eller 1 månad så har jag alltid haft en tendens att vara nervös när jag återvänder, även i detta läge. Har jobbat på ett svenskatal som jag ska framföra på 3 minuter men inte fått till det alls. Jag kan knappt förkorta något, utan vill beskriva djupt och detaljerat. Är således rädd att om jag förkortar fel och tar bort viktiga saker att den tappar sitt VG/MVG-värde. Men men, vi får se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Idag hade vi konsert i skolan, igen. Det gick väl bra, och nu är jag helt slut i hela kroppen. Jag slog även vad med en tjej i min klass; Den som klarar sig längst utan att röka ska bli bjuden av den andra på en krogrunda, och jag känner på mig att jag kommer förlora. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R8N Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Jag säger bara fyfaaen för skola efter lov. Går omvårdnad med inrikting räddning och ambulans så vi var på brandstationen i en vecka och veckan efter det så var det sport lov. 2 veckor utan någon skola, gissa om man var seg i måndas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Sitter och slappar med programmering. Jag behöver inte komma på engelskan så sedan drar jag hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Jag kommer resten av terminen bara att gå Tors-Fre på eftermiddagarna! Får ju ta gymnasiet på 4 år istället för 3 men det är det värt. Plus att matten skjuts fram tills efter gymnasietiden. Softigt värre må jag säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Javisst, gå ett år extra för att du vill ha sovmorgon på torsdag och fredag... inte värt det imo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Enligt mig jo, jag är (eller var) skoltrött (tyvärr) ett bra tag plus att jag kommit efter så förbannat pga sjukdomar så för mig var det här den bästa lösningen. Jag kommer även kunna koncentrera mig på mina favoritämnen den närmaste tiden för att sedan efter gymnasiet kunna ge matten allt vad jag har. Från grunderna och uppåt. Har aldrig gillat matten men hoppas kunna ändra på detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Bläääh, sitter i la datasál och finns inget att göra. Klar med svenskatalet om prostitution, så lite glad är man. Annars måste man hem och plugga på franska och gå och köpa batterier. Blah, Petter sitter bredvid och spelar Linerider 1.5, roligt.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2008 Ni alla har väl alla påsklov vecka 13. Det brukar väl falla in samtidigt för de flesta. Har jag rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2008 Ni alla har väl alla påsklov vecka 13. Det brukar väl falla in samtidigt för de flesta. Har jag rätt? Inte alla, uppåt i landet har de vecka 12, tror jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2008 Ni alla har väl alla påsklov vecka 13. Det brukar väl falla in samtidigt för de flesta. Har jag rätt? Inte alla, uppåt i landet har de vecka 12, tror jag? Vi går hela vecka 11, halva vecka 12 eftersom det är skärtorsdagen och långfredan. Vecka 13 är vi lediga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2008 Vi går hela vecka 11, halva vecka 12 eftersom det är skärtorsdagen och långfredan. Vecka 13 är vi lediga. Tänkte på ö-vikarna. Har för mig om att apb sa v.12. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2008 Nice! Jag blev uttagen till den där ledarskapskursen som jag har skrivit om tidigare i tråden. Behövde inte ens skriva någon uppsats. Så det blir Stockholm en hel vecka i april. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 8 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2008 Tänkte på ö-vikarna. Har för mig om att apb sa v.12. Ja, Jo, Vi går hela vecka 11 och fram tills Torsdag Vecka 12, sen är vi lediga fram tills vecka 14 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2008 Ja, Jo, Vi går hela vecka 11 och fram tills Torsdag Vecka 12, sen är vi lediga fram tills vecka 14 Precis som oss. (Y) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2008 Tänkte skriva i vardagssnack, men insåg att detta bara handlade om skolan så jag kan ta det här. Åh, jag är både så himla nestämd och lycklig. Dels för att det faktiskt går bra som det inte har gjort på länge. Sociala livet är bättre, skolan går bra, studierna går bra, vännerna går bra och allting. Sedan känner jag mig själv bättre. Men nu börjar en svår sista vecka i skolan där vi har 2-3 prov och en massa uppgifter som ska in. Engelska, Naturkunskap och Franska(!). Saken är såhär att vi under tisdag och onsdag inte kommer ha lektioner så jag kommer för det första inte kunna fråga läraren i NK vad vi har för sidor i boken tills provet och när jag väl kommer få fråga som blir på fredag så har jag bara fyra dagar på mig att studera och då är jag i Stockholm två av dom dagarna, så det kommer bli hets som bara den. Engelskan känner jag att jag kommer klara på något sätt men jag har en uppgift att lämna in där och presentera. I svenskan har jag ett tal som jag måste läsa upp och franskan är så äckligt tråkig och svår så jag blir så deprimerad bara jag tänker på det ämnet, men ändå måste jag göra något åt det för att få VG. Jag ville studera lite nu idag, men på vad? Engelskan kan jag i stort sett, Naturkunskapen vet jag inte vilka sidor som jag ska studera på och franskaboken är inte hemma. Och när jag då istället skulle göra en svenska- och engelskauppgift så somnade jag istället för att börja studera och nu sitter jag här jättetrött och utsliten. Åh, sista veckan kommer bli ett helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts