Saleen Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Blah, matematikprovet jag snackade om gick väl rätt okej då. Jag är mycket osäker om jag ens får VG på det, men jag får komma igen på nästa prov. Annars har det varit rätt chill. Ingenting speciellt. Jag har matteprov imorgon, så jag ska sätta mig och plugga alldeles strax. Annars är det ju lov nästa vecka och veckan efter det så har APU. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 (redigerad) APU. Vi ska ha det en dag i veckan under 12 veckor, med start vecka 9. Har inte fått någon plats ännu. Har frågat två lokala tidningar, plus några fotografer. Alla har haft fullt. I "värsta" fall blir kan jag säkert "praoa" på Bussgods där jag jobbar lite då och då. Redigerad 14 februari, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Att han kommer tillbaka och tror att han är "bäst", att han trackar ner på alla m.m Jo, han verkade ju ruggigt översittare och overkill där. ------------------ Idag började jag 08.05 och fick sluta 15.15. Dagen bestog av allt från CAD till styrketräning och den avslutades med ett prov på Marknadsekonomi. Gick ganska bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Jo, han verkade ju ruggigt översittare och overkill där. ------------------ Idag började jag 08.05 och fick sluta 15.15. Dagen bestog av allt från CAD till styrketräning och den avslutades med ett prov på Marknadsekonomi. Gick ganska bra. Verkligen, fan vad han drar ner stämningen. -------------- Varit hemma tredje dagen i rad nu. Skulle nog kunna gå imorgon men nu är jag himla sugen på att få superlångt lov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Idag började jag 08.05 och fick sluta 15.15. Dagen bestog av allt från CAD till styrketräning och den avslutades med ett prov på Marknadsekonomi. Gick ganska bra. Fan, CAD som är så grymt kul. Jag längtar tillbaka till förra terminen. In till 13:20 CAD i 2:40 timmar och sedan glida hem. Lätt bästa dagen vi haft på ett schema någonsin! Nåväl, våra fredagar nu är väl ingen överansträngning direkt. In till klockan 10, göra hemsidor i två lektioner. Sedan MUM i 2:40 och sedan åka hem. Bara slappa lektioner. Hade ett kemiprov idag, det fick inte direkt över förväntan. Nåväl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Fan, CAD som är så grymt kul. Jag längtar tillbaka till förra terminen. In till 13:20 CAD i 2:40 timmar och sedan glida hem. Lätt bästa dagen vi haft på ett schema någonsin! Nja, det beror på. Att hålla på och måttsätta med ritbrädor och penna blir rent lidande då man hållt på i runt 2 timmar. Men att sitta på datorn och måttsätta och fixa ritningar är rätt roligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Nja, det beror på. Att hålla på och måttsätta med ritbrädor och penna blir rent lidande då man hållt på i runt 2 timmar. Men att sitta på datorn och måttsätta och fixa ritningar är rätt roligt! Åh, vi gjorde bara datorarbete, inget jävla papper och penna här inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Åh, vi gjorde bara datorarbete, inget jävla papper och penna här inte! Pfth! Pöfht! Pff! Vi får en bricka som är cirkus en halvmeter lång och hög, sedan fäster vi en mätanordning på den (en avancerad linjal som går att vrida och mäta av grader på, kan man säga) och sedan fäster vi ritningar på brickan, och sedan använder vi den rörliga mätanordningen för att svischa runt på brickan och mäta. Det blir segt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Pfth! Pöfht! Pff! Vi får en bricka som är cirkus en halvmeter lång och hög, sedan fäster vi en mätanordning på den (en avancerad linjal som går att vrida och mäta av grader på, kan man säga) och sedan fäster vi ritningar på brickan, och sedan använder vi den rörliga mätanordningen för att svischa runt på brickan och mäta. Det blir segt. Haha, jo tack. Jag vet hur en sådan ser ut och fungerar. Pappa är ingenjör och jag har spenderat X antal timmar på hans kontor i mina dagar. Skönt att vi bara hade datorarbete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Haha, jo tack. Jag vet hur en sådan ser ut och fungerar. Pappa är ingenjör och jag har spenderat X antal timmar på hans kontor i mina dagar. Skönt att vi bara hade datorarbete. Och sådant trodde inte jag man ens ville röra frivilligt. Nej men datorarbetet är faktiskt ganska roligt. Då flyter de där 2-timmars lektionerna på rätt fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Prov på första världskriget idag. Gick väldigt bra. Min polare upptäckte att han kan öppna andras skåp med sin egen nyckel, ( ) Så han lånade en penna, en mattebok och lite sånt som han inte hade. Rätt kul. Går också ett rykte som jag tror är sant, att en tjej i min paralellklass ska ha försökt köpa marijuana men fått oregano istället. Jävligt smart.. Vet inte hur pass erfaren hon är med knarkhandel dock. I min gamla skola så kunde man också öppna flera skåp med samma nyckel. En gång gick vi runt hela skolan och testade våra nycklar i allas skåp för att se villka vi kunde öppna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 I min gamla skola så kunde man också öppna flera skåp med samma nyckel. En gång gick vi runt hela skolan och testade våra nycklar i allas skåp för att se villka vi kunde öppna. Minns hur vi hittade en liten nyckel som vi kallade för "supernyckeln". Det gick allvarligt att öppna 75% av låsen med den, förstod aldrig riktigt hur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 (redigerad) På tal om nycklar (:!!! Min klass satte upp en pjäs och jag var ljud- och ljusansvarig så jag behövde nycklar till musiksalen osv och den hade en speciell nyckel som jag fick av vaktmästaren. Det visade sig vara värsta universalnyckeln han gav till mig och nyckeln gick till alla dörrar på hela skolan, till och med till museumet i källaren som det finns ett foster i. Dock vågade jag inte gå in där, haha. Men vi åkte hiss en hel del i alla fall och det var roligt. *edit*.. hmm. läste igenom den här historian nu. den var ju skittråkig vafan. aja. Redigerad 14 februari, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Vi ska ha det en dag i veckan under 12 veckor, med start vecka 9. Har inte fått någon plats ännu. Har frågat två lokala tidningar, plus några fotografer. Alla har haft fullt. I "värsta" fall blir kan jag säkert "praoa" på Bussgods där jag jobbar lite då och då. (:!!! Du kan ju få praoa med mig. jag kan behöva en sla... hrm, extra hand ibland (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 (redigerad) Jag är mycket intresserad av att se hur ett av era prov på gymnasienivå i något humanistiskt eller samhällsvetenskapligt ämne (naturvetenskap - don't bother ) ser ut. Så om någon kunde tänka sig att t.ex. scanna in och lägga upp ett sådant vore jag mer än tacksam! ----- Jag hade tentamen i politisk teori idag. Systemet fungerar som så att vi läser böcker och sedan får vi en fråga/bok som skall besvaras med essäsvar. Nåväl, jag hade bara läst ett av kapitlen i den "viktigaste" boken - och döm om min förvåning när tentamentsfrågan gällde EXAKT det kapitlet! Ibland har man flyt! (:!!! Redigerad 15 februari, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Jag är mycket intresserad av att se hur ett av era prov på gymnasienivå i något humanistiskt eller samhällsvetenskapligt ämne (naturvetenskap - don't bother ) ser ut. Så om någon kunde tänka sig att t.ex. scanna in och lägga upp ett sådant vore jag mer än tacksam! Varför? Tror du att det är för lätt? (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Varför? Tror du att det är för lätt? Skrev jag det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Skrev jag det? Skrev jag det? Jag undrade först varför och ställde sen en lite skämtsam följdfråga, men nog är väl de finländska gymnasierna lite strängare? Men skitsamma. Får fråga igen; varför är du intresserad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Jag är mycket intresserad av att se hur ett av era prov på gymnasienivå i något humanistiskt eller samhällsvetenskapligt ämne (naturvetenskap - don't bother ) ser ut. Så om någon kunde tänka sig att t.ex. scanna in och lägga upp ett sådant vore jag mer än tacksam! Om vi får behålla proven någon gång ska jag komma ihåg det. Sällan man får det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 LOOOOOOOOOOOOOOOOOV! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts