Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Nu är det slut med skolarbete för ett tag. :mf_doof: Eller, ja.. Har några lektioner på måndag, men vi kommer väl bara spela spel och sådant. Sedan på tisdag har vi normala lektioner (sovmorgon + databashantering som jag tror är inställd) till 11, sedan blir det julbord och pyssel för hela slanten. :mf_doof: På onsdag är själva avslutningen, vi ska vara på skolan i någon timma.

God jul. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vi har inte många lektioner kvar.. kanske 2-3 seriösa sen är det sådant skit kvar :mf_doof:

Mångdag: Innebadytunering kl 12 (lektioner före), vi är peppade som satan och har till och med ett forum till laget Andy Bandy Boyz heter vi :mf_doof: . vi kommer äga skiten ur alla andra. har ett mixat tjej/kill lag och kommer möta lag som har bara killar som går i hockey, det ser så fruktansvårt ljust ut! + att jag är målvakt

tisdag: då är det studiebesök på LKAB och inga lektioner.

Onsdag: jultema (baka, kolla film, och allmänt inte göra något)

torsdag: juleta (sprida julglädje, innebandyfinal mm. på kvälle är det avslutning (det kommer nog vara stökigt som fan i den nedsläckta lokalen!) Vi får betyg då också

Fredag: då är man äntligen fri från hösten. inget som släpar efter i skolan allt klart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle behöva lite hjälp med en fråga på vår hemtentamen i historia. Det är om renässansen och Sveriges stormaktstid.

9. Beskriv förutsättningar och effekter av Sveriges stormaktstid. Hur påverkade det befolkningen? Vilka människor drogs till Sverige under tiden? Varför upphörde stormaktstiden?

Blir tacksam för seriösa svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle behöva lite hjälp med en fråga på vår hemtentamen i historia. Det är om renässansen och Sveriges stormaktstid.

9. Beskriv förutsättningar och effekter av Sveriges stormaktstid. Hur påverkade det befolkningen? Vilka människor drogs till Sverige under tiden? Varför upphörde stormaktstiden?

Blir tacksam för seriösa svar.

Någon pl0x? Ska skickas in imorgon

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Redovisning kan väl inte räknas som prov :cry:

Aja, vad ska du redovisa om då?

Ett prov är ett sätt för läraren att se vad du lärt dig inom ett visst ämne. Enligt mig är en redovisning precis detsamma, bara i en annan form. Det är ju inte direkt så att den huvudsakliga anledningen är, även om många lärare påstår det, att alla ens klasskompisar ska få lära sig vad jag lärt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor