Tackleberry Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Om man har 4/1 och en sol på del 1 och 6/4 på del2 dvs 10/5 och en sol, och g gränsen ligger på 12 g-poäng. Hur blir bedömingen? Nationella Matte C. Vad menar du menar du med "4/1", "6/4" och "10/5"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Vad menar du menar du med "4/1", "6/4" och "10/5"? G-poäng/VG-poäng, tror jag . Can you help me? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 G-poäng/VG-poäng, tror jag . Can you help me? Du bör ju helt klart vara godkänd, även om du inte riktigt har 12 g-poäng så har du ju klarat uppgifter på VG-nivå och till och med MVG-nivå. Men hur som helst, ett tips: Fråga din lärare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 (redigerad) Om man har 4/1 och en sol på del 1 och 6/4 på del2 dvs 10/5 och en sol, och g gränsen ligger på 12 g-poäng. Hur blir bedömingen? Nationella Matte C. Gränserna brukar vara t.ex G-12 poäng VG-15 poäng (varav minst 5st VG-poäng) osv. Så med dina 15 poäng klarar du G. Så är jag ganska säker på att det är, vore helt sjukt om man inte klarar G om man missat några "enkla" uppgifter men visat tillräckligt kunskap på de lite svårare. --- Matematik B, nationella idag. Gick ganska bra tror jag, hoppas på MVG men får nog vara ganska nöjd med ett VG, med tanke på att jag inte jobbat alls på matte-lektionerna det här året, har verkligen inte gjort något mer än lyssna på lärarens genomgångar. För trött på skolan för att anstränga mig mer. Redigerad 7 december, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Ah tack för hjälpen! Jag anser själv att jag borde få G, vilket jag antagligen får. Men all-knowin-GTAsajten är alltid bra att fråga ;> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Jag har både fått positiva och negativa nyheter från lärarna idag.. + Har MVG i idrott. + Har haft 0.1% frånvaro hittills. - Får göra om ett matteprov. - Lärare säger att jag inte har gjort ett Powerpoint prov som vi haft.. Fast hur kan jag inte gjort det om jag har 0.1% frånvaro, som är ungefär, 5 minuter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 7 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Lol. Bertil, vår lärare tog mig som exempel när vi skulle se hur mycket effekt det gick åt att springa upp för trappor. 7.3 meter. Han sa att jag var den största (biffigaste) killen, så han var tvungen ta mig. Så jag gjorde det och fick en tid på 5.67 sekunder. Slog alla andra. Fick 1078 W som effekt. Mer än en hästkraft Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 Detta är kanske lite offtopic men, är det någon av er som fortfarande går runt med T-shirt i skolan? Absolut, det gör jag året runt. T-shirtar är mycket roligare än tröjor, nämligen. Idag sitter jag och skriver en utredande uppsats i svenska som skulle varit inlämnad för tre veckor sedan. Heja heja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 Detta är kanske lite offtopic men, är det någon av er som fortfarande går runt med T-shirt i skolan? Jag gör, varje dag. Det känns mycket skönare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 Jag gör, varje dag. Det känns mycket skönare. Second that. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Buffertdag imorgon. Gud vad jag älskar skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Jag har en 4 sidor-lång rapport som ska inlämnas. Jag har inte börjat med den än. Bådar det väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Jag har en 4 sidor-lång rapport som ska inlämnas. Jag har inte börjat med den än. Bådar det väl? Jag har två olika kemiläxor som skulle vart inne förra veckan som jag inte ens har tittat på. Det bådar inte väl, nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Lite skolsnack för mig då: I fredags kväll och hela lördagen gjorde jag en utredande uppsats i svenskan. Tre veckor försenad. På söndagen finslipade jag en engelsk insändare till en tidning. I måndags var jag hemma. I tisdags var jag hemma. I dag hade jag en lektion där vi satt i datorsalen och slöade. Det är nämligen så att våran tyskalärare är upptagen på onsdagar, så vi jobbar fritt utan lärare. Vi fick i uppgift att var och en planera en resa till ett tysktalande land, det har vi jobbat med i flera veckor nu. Det blev dock inte riktigt så, för först och främst så bestämde vi oss för att göra den tillsammans (vi är fem stycken). Och det blev inte så mycket planering, snarare en berättelse om en Tysklandsroadtrip med husbil. I början var vi ordentliga och gick på museum och sådant, men sedan flippade allt ur och vi skrev om hur en av tjejerna blev jättefull och försvann iväg med en italienare, sedan såg vi henna aldrig mer, jag dränkte en av mina medresenärer, en annan "spelade kort" tillsammans med en några prostituerade hela vägen till Berlin med mera.. Historien avslutades med att vi plockade upp en kille som visade oss var man köper billigast sprit. Läraren kommer säkert bli jätteglad. Efter det här fick jag reda på att matteläraren skulle åka till Södertälje, så jag slutade klockan 9.30. Och imorgon ska samma lärare till sjukhuset med sin son, så jag börjar dagen klockan 9.10 med att lärarna håller luciatåg. Förresten, det har varait en mörk dag i skolan för övrigt. Det är nämligen så att någon har lyckats installera CS.. ALLA utom jag blev svinglada och har suttit och blockerat datorsalen hela dagen, de sitter förmodligen kvar där än. Alltså, till och med mina bästa vänner som kallar mig för nörd ( ) blev jätteglada och släckte ner hela datorsalen och satt och lökade tillsammans med skolans riktiga nördar.. Mycket märkligt. Själv tänker jag radera spelet så fort jag får chansen, jag känner ju trots allt till admin-lösenordet.. Fick även reda på att en kurs som jag trodde var 50 poäng i själva verket är 100, så den ska hålla på ända till sommaren. Jag som hade tänkt lära mig MS Access fort som tusan och sedan slänga ihop en databas till på tisdag. Men nu har jag visst ganska lång tid kvar till dess. Förresten, idag kom jag hem från skolan samma tid som jag gick upp igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Fick veta resultatet på matteprovet idag. Det kändes faktiskt ganska bra i fredags förutom att jag inte var så säker på sista uppgiften, men jag hade tydligen varit lite (mycket) slarvig. Jag missade en hel uppgift (måste ha bläddrat förbi) och missade vg-gränsen med en poäng. Då hade jag visserligen läst in hela kursen på kvällarna sista veckan innan provet, men det var ändå lite sämre än vad jag väntade mig. I vilket fall så pratade jag med min mattelärare. Han sa att jag skulle gå på mattelektionerna lite när jag känner för det i vår, för att "höja mig lite". Sen lär jag väl göra provet i vår igen och så får vi se hur det går. Går nog mycket bättre då eftersom jag får tid att lära mig allt ordentligt. Lite ljusglimtar finns det i alla fall. Gick igenom svenskaredovisningen (grupparbete om Jonas Gardell) med läraren och hon hade ingenting att klaga på alls. Bra samarbete, precis rätt mängd fakta, bra analys och passande stycken valda ur böckerna. "Tydligt MVG" och det är jag nöjd med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Fan vad bra det känns. Jag hade kemiprov idag, när jag gick dit så var jag lite smått osäker på mina kunskaper. Men när jag vandrat ut ur salen (Först av alla till och med.) så hade jag mina tankar vandrandes på VGnivå, ajja bajja. Nåväl, fick tillbaka fysikprovet, det blev bara G. Nu måste jag förbereda min bortförklaring till pappa. "...Vad är egentligen ett VG?..." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 (redigerad) Okej. Vill bara fråga en sak. Jag har VG i varenda ämne. Är det bra eller dåligt? Tror ni jag kommer få tillhörighet till flera universitetsutbildningar? Redigerad 12 december, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Okej. Vill bara fråga en sak. Jag har VG i varenda ämne. Är det bra eller dåligt? Tror ni jag kommer få tillhörighet till flera universitetsutbildningar? Lite över medel är det väl? Fast jag vet inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 december, 2007 Samhällskunskap: Blev inget, då det var lucia i aulan. Trååååkigt och sömnigt. Idrott: Vi körde basket. Jag tacklade ner alla i motståndarlaget och jag fick naturligtvis foul bara för att dom sprang in i mig. Well, typ. Satte två-tre bollar också. Matematik: Fick reda på (inte som en nyhet) att mitt snitt ligger på VG+. Annars var det en stökig lektion som jag skrattade under hela tiden. Jonte hade nämligen helt synligt gått in i toan med sin flickvän och gissa vad de gjorde där Efteråt var han så svettig så han frågade läraren: Kan vi inte öppna ett fönster? Det var inte alls varmt tål att tilläggas. Rasten mellan matematiken och svenskan: Jag och Erik körde fotboll i korridoren och efter ett tag kom två tjejer från klassen och satte sig där. Det första jag gör är att ta upp bollen på foten och passa/skjuta. Vart skjuter jag den? Jo, på huvudet på tjejen som satt på bänken. Jag skämdes något oerhört , men skrattade ändå och sa förlåt och allting. Haha, sjukt pinsamt. Svenskan: Vi har inget att göra så som tidslöseri skrev vi julrim. Här kommer mina . Notera hur oseriösa dom flesta är. Jag måste han en sak på k*uken, så att den ej blir stuken ( Kondom ) Vi vill göra dig horigare, därfår får du något roligare ( Barbara ) Du behöver hålla tiden i alla rum och viden ( Klock a) Håll dig varm, nu när vintern tar din famn ( Vinterjacka ) Med detta kan du sjunga, även utan tunga ( Mikrofon ) Vill du ta ditt liv? Slipp hatet och skaffa dig en **** (vadå)? ( Kniv ) Detta skyddar katten, även på natten ( Kondom ) Visst kan man få HIV? Men detta kan rädda ditt liv ( Kondom ) Vill du logga in och ut, skaffa då detta tjut ( MSN ) Papperskorgar är runda, dock är detta annorlunda ( Halsband ) Med detta medel kan du glida, utan att behöva lida ( Glidmedel ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2007 * Det var Lucia på morgonen som det var obligatorisk närvaro på. Jo tjena, på min sovmorgon? Skulle inte tro så * Kemilektionen innebar plugg till provet på onsdag, känns som att det kommer gå hyfsat bra * På engelskan fick vi tillbaka NP i Matematik B. Jag fick 23/11/3¤ (Alltså 23 g, 11 vg och visade MVG kvalitet på 3 ställen). Gränsen för MVG var 26p varav minst 12 VG. Alltså missade jag det med ett VG-poäng. Får verkligen hoppas att min lärare är lite bussig och ger mig MVG i slutbetyg, har legat på VG-MVG hela tiden och allt annat än VG är under mina förväntningar på mig själv. Annars jobbade vi inte så mycket, vi satt 6-7 stycken och spelade "julhacke" i otakt på mobilerna för att irritera läraren, skitkul tyckte vi *Jag blev avstängd från datorerna för att jag spelade "- Vad gör du Mathias? - Spelar. - Har vi inte sagt att det är förbjudet? - Jo. - Varför gör du det då? - Jag vill slå mitt rekord. - Okej. Mathias, Kim och Jakob är avstängda i två veckor. - Du vet att vi slutar om en vecka va? - Eh *tyst minut*, då stänger vi av er i början på vårterminen också" Lärare är så stränga ibland, usch usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts