Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Preliminära ämnesvalen för IB1 ska vara inne på måndag.

Jag vill ha Matte i higher level såååååå gärna. Men eftersom vi troligtvis är för få för det så blir det nog ingen sån grupp. Detta betyder att jag måste välja ett annat ämne som HL. Och det finns inget annat jag vill ha, förutom möjligtvis fysik men då detta säkert inte heller blir någon grupp så är jag ledsen och sinnesförvirrad.

Vidare kommer jag säkert inte få något roligt samhällsämne heller. Antropologi, historia eller ITGS? Nej tack, jag vill ha psykologi. Men i samband med att den här skolan är så grymt superliten och dålig så finns troligtvis bara de tre förstnämnda.

Hata Torsbergsgymnasiet. :mf_doof:

Nu kom jag och tänka på att vi bara är två stycken i min klass som får undervisning i Engelska B. Jag och en till. Dom andra, jävla latmaskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det känns som om jag har megamycket arbete kvar innan jul ^_^ Men blir nog klar med engelska och so idag...

Och jag blev buren hela vägen till banken och sedan till Ica utan att behöva gå något. Det tog kanske 20 minuter. lätt för mig i alla fall :shifty: men inte för kompisarna som fick ont i ryggen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag haft OS-prov på morgonen, som gick bra, tills våran lärares externa hårddiskar/dator fick virus som vi skulle lägga in våra prov på. :lol:

Efter det så hade vi Engelska grammatikprov. Lätt som en plätt. :shifty: Jag hade faktiskt några fel ändå... ^_^ Fast det var lärarens fel! <_<

Nu ska jag skriva en uppsats om demokrati tills imorgon. Fast det är inte mycket kvar, så det ska nog gå i hamn. :)

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är kanske lite offtopic men, är det någon av er som fortfarande går runt med T-shirt i skolan?

Det har jag i princip varje dag, hela året om. Har väldigt lätt för att svettas. Sen har jag typ bara en tjocktröja som är snygg också, illa nog.

Har nationellt prov i Matte B imorgon. Fy fan, ska återgå till böckerna nu. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, Matte D alltså. Prov igår, jag satt och klurade ett tag på sista uppgiften, MVG-uppgiften. Man fick en cirkelsektor, där omkretsen var 10 cm. Uppgiften var: "Bestäm den maximala arean av cirkelsektorn". Lält som att man skulle vara tvungen att derivera, så jag sade till min lärare: "Men Ali, här i uppgift nio... Man måste derivera för att få fram den maximala arean, och vi har inte ens börjat med derivata". "Nej, nej, det går, jag gjorde det."

Han kom fram till mitt papper, satte sig ner, och skrev upp en formel. Sedan en till. Och en till. Han skrev siffran 'tio' någonstans. Han började sätta in formlerna i varandra. Jag rättade honom när han hade fel. Han försökte återigen pussla ihop formlerna. Det gick inte. Han satt och kollade på papprena i någon minut. Han sade att det inte var viktigt, och att jag skulle hoppa över uppgiften.

Suck. Inkompetent som få, men om man är snäll mot honom får man bra betyg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, Matte D alltså. Prov igår, jag satt och klurade ett tag på sista uppgiften, MVG-uppgiften. Man fick en cirkelsektor, där omkretsen var 10 cm. Uppgiften var: "Bestäm den maximala arean av cirkelsektorn". Lält som att man skulle vara tvungen att derivera, så jag sade till min lärare: "Men Ali, här i uppgift nio... Man måste derivera för att få fram den maximala arean, och vi har inte ens börjat med derivata". "Nej, nej, det går, jag gjorde det."

Han kom fram till mitt papper, satte sig ner, och skrev upp en formel. Sedan en till. Och en till. Han skrev siffran 'tio' någonstans. Han började sätta in formlerna i varandra. Jag rättade honom när han hade fel. Han försökte återigen pussla ihop formlerna. Det gick inte. Han satt och kollade på papprena i någon minut. Han sade att det inte var viktigt, och att jag skulle hoppa över uppgiften.

Suck. Inkompetent som få, men om man är snäll mot honom får man bra betyg.

Du läser matte D men har inte börjat Derivera? Finns det olika sorters derivata?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor