kicken Skrivet 4 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Idag har jag varit nere hela tiden. Haha, Jonte var helt förstörd och försökte få mig glad hela tiden. Han och Alan lyckades efter att dom löjlat med mig i 1 timme. Annars? Data och NO = Ingenting. Maten var också äcklig. Ingen god mat det som vi har kvar. Blir att köpa baguette á 16 kr varje dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Hehe Idag fick vi tillbaka matteprov. Fick VG+ först, en VG-poäng ifrån MVG plus att jag behövde en MVG-kvalitet. Gick ifrån lektionen med 2 extra vg-poäng och två MVG-kvaliteter Det hade varit en lärarkandidat som rättade, och han rättade helt skevt, så jag taggade till (lite för mycket kanske ), och lyckades få min lärare att inse att jag hade rätt efter fem minuters diskussion, och jag fick MVG Nationellt imorgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 (redigerad) Fick VG+ först, en VG-poäng ifrån MVG plus att jag behövde en MVG-kvalitet. Gick ifrån lektionen med 2 extra vg-poäng och två MVG-kvaliteter Då jag läste den delen tänte jag på något helt annat. Man kan ju höja betyg på flera sätt. Men sen läste jag resten. Redigerad 4 december, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Då jag läste den delen tänte jag på något helt annat. Man kan ju höja betyg på flera sätt. Men sen läste jag resten. Usch Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Usch Speciellt med tanke på att du verkade ha en manlig lärare i ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Blev att köpa baguette á 35 kr idag. ... och som jag stank curry. Tur att det finns Stimorol. ----- Fick tillbaka ett matteprov idag, fullpoäng. Lämnade in ett SO-arbete om nazismen och mellankrigstiden också, nu har vi 5½ lektion på oss att gå igenom WWII, innan jul. Heja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 (redigerad) Speciellt med tanke på att du verkade ha en manlig lärare i ämnet. Lärarkandidaten är en kille, som är typ 23, suuperfet och inte har bytt tröja sen han började för 3 veckor sedan. Min lärare är kvinna och typ.. 60 KvaddadPadda: Det som är roligast på högstadiet, ju =/ Redigerad 4 december, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Usch jag vet inte om jag blivit sämre i skolan i allmänhet eller bara har haft en massa skit på sistonde. Bara G på alla prov de senaste 2 månaderna. Särskilt sur är jag över matten som går käpprakt åt helvete. Detta beror dock på min lärare som jag inte gillar särskilt, då min förra mattelärare gav mig VG+ i åttan och det har knappast blivit svårare. Nu har jag visserligen aldrig pluggat mer än en timme till ett prov totalt någonsin men det brukar jag inte heller behöva. Får väl helt enkelt börja plugga, men jag är så jäkla skoltrött. Det enda det går bra på är skriftliga arbeten då jag lätt kan skriva ihop sådana på några timmar kvällen innan inlämningen och få MVG/VG medan resten av klassen kämpar i veckor (Låter det som iallafall). Så ska det vara på prov med tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Bah! Vi har äckligt mycket prov, läxor och annat nu. Har lagt upp det som såhär: Matten, kemi och engelska ska pluggas till lagom mycket och digitalteknik skiter jag fullständigt i Det är fler än jag som helt enkelt valt bort det, inte enbart i brist på tid. Det känns helt enkelt hopplöst att ens försöka prestera på det provet. Blä! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 (redigerad) Usch jag vet inte om jag blivit sämre i skolan i allmänhet eller bara har haft en massa skit på sistonde. Bara G på alla prov de senaste 2 månaderna. Särskilt sur är jag över matten som går käpprakt åt helvete. Detta beror dock på min lärare som jag inte gillar särskilt, då min förra mattelärare gav mig VG+ i åttan och det har knappast blivit svårare. Nu har jag visserligen aldrig pluggat mer än en timme till ett prov totalt någonsin men det brukar jag inte heller behöva. Får väl helt enkelt börja plugga, men jag är så jäkla skoltrött. Det enda det går bra på är skriftliga arbeten då jag lätt kan skriva ihop sådana på några timmar kvällen innan inlämningen och få MVG/VG medan resten av klassen kämpar i veckor (Låter det som iallafall). Så ska det vara på prov med tycker jag. Samma bajs här. Har gått ner mig grymt mycket dom senaste två månaderna och frånvaron har ökat rätt mycket (mest för att jag sovit över och kommit försent, skolkar inte) och uträttar ingenting på lektionerna känns det som. Klarar inte av att koncentrera mig ett dugg på skolan längre, even though morsan försöker intyga mig att det är just den jag ska lägga all koncentration på. Och det har hon väl rätt i men... gah, det går ju inte. Redigerad 4 december, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Herregud, vad galet mycket galet som händer. Hade med mig ett antal vattenballonger idag bara för att ha lite kul. Well, före matematik står jag längst upp i B-huset. Jag har en ballong fylld med vatten och kastar den mot Jonte och skriker att han ska fånga den. Vad gör han? Han kliver bort och låter den studsa på marken och studsa ut mot trappen, den studsar ner några trappsteg för att sedan explodera. Allt vatten faller ner till första våningen och den landra 1-2 meter från min matematiklärare. Han kollar upp, men ser inget. Just då trodde jag att jag var dödens, men han kommer upp och märker ingenting eller så behärskar han sig. Han vet nog att det var jag och nu är jag lite orolig, men men. En annan spräcks också sen i A-huset. Annars? Engelskaprov, gick trögt, men men. Sen så märkte jag under en lektion att jag hade en nyckelpiga på min axel. Lekte med honom/henne hela timmen och fick ingenting gjort. Jag är nog inte lärarnas favorit :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Idag så hade jag teknisk psykologi, lärde oss om utformningen av saker, vilka färger man ska använda om man vill att någon ska läsa det, begrepp och liknande. Sedan så gick vi och käkade på hotellet, där åt jag en kyckling pizza med ananas och curry på. Sedan gick vi tillbaka och hade rörlig bild A. Där sket vi i det och var 4 personer som satt och spelade texas hold 'em med marker istället. Relativt vanligt tråkig dag i skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Herregud, vad galet mycket galet som händer. Hade med mig ett antal vattenballonger idag bara för att ha lite kul. Well, före matematik står jag längst upp i B-huset. Jag har en ballong fylld med vatten och kastar den mot Jonte och skriker att han ska fånga den. Vad gör han? Han kliver bort och låter den studsa på marken och studsa ut mot trappen, den studsar ner några trappsteg för att sedan explodera. Allt vatten faller ner till första våningen och den landra 1-2 meter från min matematiklärare. Han kollar upp, men ser inget. Just då trodde jag att jag var dödens, men han kommer upp och märker ingenting eller så behärskar han sig. Han vet nog att det var jag och nu är jag lite orolig, men men. En annan spräcks också sen i A-huset. Annars? Engelskaprov, gick trögt, men men. Sen så märkte jag under en lektion att jag hade en nyckelpiga på min axel. Lekte med honom/henne hela timmen och fick ingenting gjort. Jag är nog inte lärarnas favorit :/ En nyckelpiga i december? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 (redigerad) En nyckelpiga i december? Jepp, väldigt konstigt. Jag vet inte varför, men jag tror jag skulle kolla bakåt och så märkte jag honom på min axel. Lite eller mycket konstigt! Den har väl antagligen bott i klassrummet sedan sommaren. Redigerad 5 december, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Idag så hade jag teknisk psykologi, lärde oss om utformningen av saker, vilka färger man ska använda om man vill att någon ska läsa det, begrepp och liknande. Ah, jag tycker det där verkar roligt.. Funderar på att fixa om lite så jag får läsa det. Är det 50 poäng? Och har man någon användning av det om man varken läser Psykologi A eller B? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Idag var det nationella i Matte A. Vi började halv 9, jag vaknade kvart över 8. Jag hann nästan i tid, någon minut sen bara ------------------------- Jag har valt det Globala Tillägget som finns i Kalmar. Samarbete mellan tre skolor typ. Man läser det på individuella valet i ettan, tvåan och trean, och då med kurser som Globalkunskap A, Globalkunskap B, Internationella Relationer och någonting mer. I trean skriver man sitt projektarbete inom ämnet och sen avslutatas allting med en resa till Sydamerika. I tre veckor! Egentligen är det svårt att komma med, man skulle skriva uppsats om varför man var bäst lämpad och sen bli kallad på intervju, men intresset hade inte varit så stort i år så min handledare trodde jag hade mycket bra chans att komma med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Idag var det nationella i Matte A. Vi började halv 9, jag vaknade kvart över 8. Jag hann nästan i tid, någon minut sen bara ------------------------- Jag har valt det Globala Tillägget som finns i Kalmar. Samarbete mellan tre skolor typ. Man läser det på individuella valet i ettan, tvåan och trean, och då med kurser som Globalkunskap A, Globalkunskap B, Internationella Relationer och någonting mer. I trean skriver man sitt projektarbete inom ämnet och sen avslutatas allting med en resa till Sydamerika. I tre veckor! Egentligen är det svårt att komma med, man skulle skriva uppsats om varför man var bäst lämpad och sen bli kallad på intervju, men intresset hade inte varit så stort i år så min handledare trodde jag hade mycket bra chans att komma med! En sak jag undrat över dig ett tag. Det ser ut som du funderar på att studera vidare efter gymansiet på högskola/universitet. Ska du göra det? Vilken linje där då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Ah, jag tycker det där verkar roligt.. Funderar på att fixa om lite så jag får läsa det. Är det 50 poäng? Och har man någon användning av det om man varken läser Psykologi A eller B? Tror det är 50 poäng. Ganska säker på att det är 50 poäng. Och helt klart användbart om du inte läser psykologi A eller B. Det må heta teknisk psykologi, men det är ren konkret fakta och intressant information, och rent utav användbar information för t.ex. ett CV eller liknande. Varav psykologi bygger på teorier och perspektiv på människor. Jag röstar på att du prövar det iaf, det är en helt fantastisk kurs om du har orken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 (redigerad) En sak jag undrat över dig ett tag. Det ser ut som du funderar på att studera vidare efter gymansiet på högskola/universitet. Ska du göra det? Vilken linje där då? Ja! Ingen aning! Edit: Ja.. hah. Kanske ska utveckla det lite mer. Jag går en samhälle-linje, kan ju inte bli något alls ifall jag inte pluggar vidare. Tänkte skaffa så bra betyg som möjligt så det är lugnt sen när jag kommer på något. Fast jag kan egentligen inte komma på någonting alls jag vill jobba med. Redigerad 5 december, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Preliminära ämnesvalen för IB1 ska vara inne på måndag. Jag vill ha Matte i higher level såååååå gärna. Men eftersom vi troligtvis är för få för det så blir det nog ingen sån grupp. Detta betyder att jag måste välja ett annat ämne som HL. Och det finns inget annat jag vill ha, förutom möjligtvis fysik men då detta säkert inte heller blir någon grupp så är jag ledsen och sinnesförvirrad. Vidare kommer jag säkert inte få något roligt samhällsämne heller. Antropologi, historia eller ITGS? Nej tack, jag vill ha psykologi. Men i samband med att den här skolan är så grymt superliten och dålig så finns troligtvis bara de tre förstnämnda. Hata Torsbergsgymnasiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts