Mordos Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Sjuk idag. Förkyld så jag pratar nasalt och kan endast andas med munnen lix. Skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Jag har inte gått och lagt mig än. Vet inte varför jag skriver det här. men jag kan retas lite med alla som går till skolan. Blä, jag går inte till skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Well, JAG har inte något betyg i "Matte B" (jag vet knappt vad det är tbh) och jag är en framgångsrik dean's list-student. Gick du i gymnasiet i Sverige? Har du inte betyg i Matte B, på riktigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Sjuk idag. Förkyld så jag pratar nasalt och kan endast andas med munnen lix. Skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Torvalla_Gangsta22 Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 aeagsaelhasölsaekjölazehkaz<zzjsxtsxdck,xgm gmg kc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Nepp. Efter nian flyttade jag ju till Finland och gick gymnasiet här. Vilken linje gick du? Hur kom det sig att du flyttade till Finland? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Vilken linje gick du? Hur kom det sig att du flyttade till Finland? De har inte linjer här. Efter högstadiet kan man välja att gå: 1. I yrkesskola, då får man yrken som kock, bilmekaniker, elektriker, sjöman, svetsare, frisör, vårdare m.m. 2. I handelsskola (förknippas ofta med yrkesskolorna), här får man lägre ekonomi-, media- och datautbildningar m.m. 3. I gymnasium som är allmänbildade (dvs man läser många olika ämnen). I slutet av gymnasiet avlägger man studentexamen (Klick Klick Klick), som sträcker sig över flera veckor, och endast de som klarar examen blir studenter. Det är ofta närmast ett krav att man är student för att komma in på många universitetsutbildningar. Jag gick 3. Och varför jag flyttade - well, pga mina föräldrars jobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Efter högstadiet kan man välja att gå: 1. I yrkesskola, då får man yrken som kock, bilmekaniker, elektriker, sjöman, svetsare, frisör, vårdare m.m. 2. I handelsskola (förknippas ofta med yrkesskolorna), här får man lägre ekonomi-, media- och datautbildningar m.m. 3. I gymnasium som är allmänbildade (dvs man läser många olika ämnen). I slutet av gymnasiet avlägger man studentexamen (Klick Klick Klick), som sträcker sig över flera veckor, och endast de som klarar examen blir studenter. Det är ofta närmast ett krav att man är student för att komma in på många universitetsutbildningar. Jag gick 3. Och varför jag flyttade - well, pga mina föräldrars jobb. Jaha, jaså. Okej Så du ville inte flytta? Innan har har jag fått intrycket av att du flyttade för att du ansåg Finland vara ett mycket bättre land Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Kuken, jag har en Jesusanalys som ska vara innen senast klockan elva imorgon, annars blir det IG i religion. Fitta... Vi läser bara religion en termin, och eftersom våran praktik (på tio veckor) ligger på våren började våran vårtermin redan denna vecka, för att vårterminen inte ska bli alltför kort. Dessutom har en jävla massa religionslektioner fallit bort p.g.a. att läraren varit borta, studiedagar, osv. Fittans jävla kuk.... Måste börja läsa igenom nån Jesustext i bibeln ASAP och ordbajsa ihop en analys. Baaaaah..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Om jag inte minns alldeles fel så kan man inte få IG bara för att man har lämnat in något försent.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Om jag inte minns alldeles fel så kan man inte få IG bara för att man har lämnat in något försent.. Iofs slutade kursen förra veckan, men jag har också tänkt på det. Brukar man inte ha tio veckor på sig att komplettera en kurs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Iofs slutade kursen förra veckan, men jag har också tänkt på det. Brukar man inte ha tio veckor på sig att komplettera en kurs? Åhå, då är det ju en annan femma. Nja, två veckor har jag hört.. Så din lärare kanske inte bryter några regler trots allt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 När jag gick på gymnasiet gällde det att man att allt måste vara inne dagen innan betygssätnning. En lärare förklarade t.o.m. att hon inte fick sätta några deadlines, bara förslag på inlämningsdatum. Ack, vad hon fick lida för det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 (redigerad) När jag gick på gymnasiet gällde det att man att allt måste vara inne dagen innan betygssätnning. En lärare förklarade t.o.m. att hon inte fick sätta några deadlines, bara förslag på inlämningsdatum. Ack, vad hon fick lida för det... Åh vad jag önskar att mina lärare rapat ur sig en sån kommentar någon gång. Dock är våran SH/EN lärare så äckligt jobbig att hon lovar hit och dit sen säger hon lätt när man tar upp det "Jag sa kanske". Blöh. Microprocessortekniken har jag blivit klar med den uppgift vi hade hela terminen på oss för (fram till några veckor in på 2008) men då står läraren och säger "tänk på hur du kan göra detta bättre. Du behäöver inte lämna in något, men sitt där och tänk". Så alla lektioner fram tills då ska jag sitta som ett jävla stolpskott och tänka. Blöh. Vi har prov i digitalteknik snart också, har en REJÄL bunt med papper att läsa på som jag i nuläget fattar nada av. Den enda kursen som G är tillräckligt för att jag ska vara nöjd. Läraren i kursen säger bara "ni har haft flera veckor på er att plugga", samtidigt står han och säger "Jag slutade plugga till prov i 8:an, det är så onödigt". Han snackar mer skit än ord den gubben dock. Blöh. Redigerad 28 november, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 skolan suger, statlig hjärntvätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Åh vad jag önskar att mina lärare rapat ur sig en sån kommentar någon gång. Dock är våran SH/EN lärare så äckligt jobbig att hon lovar hit och dit sen säger hon lätt när man tar upp det "Jag sa kanske". Blöh. Enligt min föredetta lärare finns det regler på att ett betyg inte ska kunna påverkas av inlämningstillfälle, dock måste allt vara inlämnat innan betygssättningen. Det är väl inget man har nytta av att informera alla lärare om, men det kan ju absolut uttnyttjas i vissa fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 (redigerad) skolan suger, statlig hjärntvätt Bara svälja och se glad ut @ tackle: Åh, spännande Tyvärr är det en sådan grej som lärare skiter fullständigt i. Skulle man påpeka det skulle de naturligtvis svara att de hade full koll på detta, även om jag antar att sådant inte är fallet alla gånger, sedan säga att "nej, det påverkar inte ditt betyg". Vilket det visst gör, men det låter väl bra att säga så. Redigerad 28 november, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Våran svenskalärare sa något liknande Tackleberrys. Hon sa att vi kunde lämna in en uppgift en vecka före studenten om vi bara ville. Frågar var hur bra det skulle gå eller något om vi lämnade så sent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Jaha, jaså. Okej Så du ville inte flytta? Innan har har jag fått intrycket av att du flyttade för att du ansåg Finland vara ett mycket bättre land Vad är det här? Sen kväll med Tweak? Då "ville" jag naturligtvis inte flytta (=lämna trakterna jag växt upp i, polarna, halva släkten m.m.) men jag hade ju inte något val. Vissa saker är bättre i Finland, vissa är bättre i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Vad är det här? Sen kväll med Tweak? Då "ville" jag naturligtvis inte flytta (=lämna trakterna jag växt upp i, polarna, halva släkten m.m.) men jag hade ju inte något val. Vissa saker är bättre i Finland, vissa är bättre i Sverige. Äh. Du har ju inte blivit intervjuad och jag tycker du är intressant Nu vågar jag inte fråga mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts