Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Jag har fysikprov imorgon. jag har inte orkat träna, förlitar mig på att jag kan komma tillräckligt långt med matte-kunskaper och formler som man har tillgång till.

Men för sakens skull så ska jag gå upp lite tidigare imorgon och läsa en snabbis, jag börjar 12:45 så det är lugnt ;)

Dagar som denna älskar man sig själv för att man fått till det som så att man inte har några lektioner på ind val-timmarna och har mega sovmorgon måndagar och slutar tidigt varannan och är ledig varannan fredag. Jag kommer ha likadant i 3:an, dock får jag en jävla massa lektioner däremellan, men det är smällar man får ta >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej vad pinsamt idag!!! ^_^

Kommer in på matematiken när våran lärare kommer fram till min bänk och frågar.

Är det du som har hand om dom där videorna på Juutuub? Först undrar jag vad han menar och sen blir jag paff.

Han hade tydligen sett våra idiotiska videos och videon med Nanna där hon blir skrämd.

Det blir ännu värre på geografin. Kommer in och Bizarri står vid mig och nästan viskar "Girl Gets Scared In Classroom". Jag blir helt " >_< ". (Han syftar på denna, för er som inte vet).

Sen drar han en story att Sonny (skolans rektor) ska prata med mig därför man inte får filma i skolan och frågar ifall han inte pratat med mig. Jag blir helt " ;) " igen och sen säger han att det var bara ett skämt. Well, snart har alla lärare på skolan sett videorna :|

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej vad pinsamt idag!!! :doh:

Kommer in på matematiken när våran lärare kommer fram till min bänk och frågar.

Är det du som har hand om dom där videorna på Juutuub? Först undrar jag vad han menar och sen blir jag paff.

Han hade tydligen sett våra idiotiska videos och videon med Nanna där hon blir skrämd.

Det blir ännu värre på geografin. Kommer in och Bizarri står vid mig och nästan viskar "Girl Gets Scared In Classroom". Jag blir helt " :) ". (Han syftar på denna, för er som inte vet).

Sen drar han en story att Sonny (skolans rektor) ska prata med mig därför man inte får filma i skolan och frågar ifall han inte pratat med mig. Jag blir helt " :mellow: " igen och sen säger han att det var bara ett skämt. Well, snart har alla lärare på skolan sett videorna :|

Well well, that ain't very well for you well?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fysikprov imorgon. jag har inte orkat träna, förlitar mig på att jag kan komma tillräckligt långt med matte-kunskaper och formler som man har tillgång till.

Kan man sin miniräknare och formelsamling brukar det inte vara problem (om man går natur eller teknik alltså).

Jag tycker dock det är surt att man fick använda hjälpmedel så mycket under gymnasietiden. De två första mattekurserna jag hittills har haft på högskola är helt utan hjälpmedel, nu gäller det verkligen att kunna allt. Känns som att gymnasiematten var helt fel upplagd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har just varit hos skolsköterskan och fyllt i sådant test. Lixom lol.

Hon snackade hela tiden om hur det är att bo i Eskilstuna nu och hur jag har lyckats. Om jag har kompisar eller inte.

Sedan på testet så pratade om hur duktig jag har varit som slutat snusa och blev deprimerad när hon läste att jag drack "Några gånger/år" och frågade om min mor visste om det. Hur sjukt som helst. Kändes snarare som jag var hos en psykolog.

Sedan så blev jag lite skrämd på ögontestet. Höger öga blev lite cp, vet inte varför och väntade 10 sekunder innan jag svarade på två bokstäver :/

Vägde 83. kg. Herregud vad biff :) . Var 1.81 lång. Mitt BMI var 25.8, alltså övervikt, men hon sa hela tiden hur stor och lång jag var och så länge jag inte gick upp i vikt så skulle allt ordna sig.

Visade även en intressant sak. Hur mycket jag vägde och hur lång jag var när jag var 14 år och 3 månader. Då var jag tydligen 1.77 lång och vägde 72. Blev smått chockad vad lite jag vägde då. Gått upp 11 kg. Herregud. I alla fall. Over and out.

---

Edit: Fick även VG samt MVG på NK-provet. 2 poäng från ett andra MVG :mellow:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ännu en gång lyckats överträffa mig själv. Varför? Det får ni reda på nedan.

Efter dagens sista lektion sa lärarna "Vi vill gärna att Susanna, Johan och Felix stannar kvar en stund". Jag kom på att det måste handla om min frånvaro de senaste två veckorna, och så var det. De sa att min frånvaro hade gått över 20%, vilket resulterar i indraget studiebidrag. Det blev lite tjafs, speciellt från min sida. Jag fick en lapp som jag skulle ta hem till mina föräldrar, och fick också reda på att de skulle skicka hem en till dem för att mamma och pappa verkligen skulle få reda på det. Jag ville absolut inte bli av med studiebidraget, så jag kämpade emot (Ja, jag hade skolkat, men jag hade bestämt mig för att klara mig undan ett indraget studiebidrag).

Jag fick följa med till lärarrummet, där de kollade upp vilka dagar jag hade varit borta, samt hur många frånvarotimmar jag hade. Det visade sig vara några små förseningar på mornarna, plus hela torsdag och fredag vecka 46. När jag i mitt huvud tittade tillbaka på vad jag gjorde de dagarna, kom jag fram till att det var solklar skolk som gällde, men det skulle det bli ändring på. Jag berättade att jag hade legat hemma både torsdag och fredag i feber och halsont. Det tyckte de var konstigt eftersom att de inte hade fått in några sjukanmälningar från min sida, och det är nu det fräcka kommer.

Det var nämligen så att jag inte hade sjukanmält mig, men varje fredag har jag en privat trumlektion i skolan, och Birger (min trumlärare) får inte reda på ifall man är sjuk om man sjukanmäler sig, så man måste ringa honom själv och berätta att man är borta. Det hade jag gjort den fredagen, så han fick intyga att jag faktiskt hade varit sjuk, eller "sjuk" då, fast det visste ju inte han om. Min lärare gick för att kolla upp det med Birger, och kom ut efter en stund och sa "okej, jag köper det. Då skickar jag inget brev hem till dina föräldrar, och ditt studiebidrag blir inte indraget då din riktiga frånvarotid har minskat med över hälften nu. Men du kan ändå visa upp lappen för dina föräldrar du själv fick och berätta hur det faktiskt ligger till" "Självklart, det ska jag göra!" sa jag, och gick. Strax utanför skolan rev jag sönder lappen jag hade fått tidigare, gav min kompis en ruggigt hög High five och åkte hem med ett leende på läpparna.

CSN och min lärare- 0. Felix- 1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy faaaaaan. Jag har prov i Matte B imorgon, sista kapitlet. Sen nästa fredag är det nationella. Det roliga är att jag förstår verkligen inte ett jota. IG, here i come.

Men då är hela framtiden förstörd känns det som. Vad kan man bli om man inte har nått betyg i matte b liksom? :mellow:

Det kommer förmodligen gå lika uselt för mig när jag har nationella i matte B. Tur att det inte är ett kärnämne :) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy faaaaaan. Jag har prov i Matte B imorgon, sista kapitlet. Sen nästa fredag är det nationella. Det roliga är att jag förstår verkligen inte ett jota. IG, here i come.

Men då är hela framtiden förstörd känns det som. Vad kan man bli om man inte har nått betyg i matte b liksom? :D

Städare, frimärkssamlare, mcdonalds arbetare eller långtadarchaufför :lol: se på mig! jag är arbetslös!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer förmodligen gå lika uselt för mig när jag har nationella i matte B. Tur att det inte är ett kärnämne :lol: .

Men det behövs ju likförbannat för att komma in på dom flesta högskolar och sån skit. Faaaaaaaaaan. Jag är körd. Slutade plugga för dagen och känner mig inte alls säker inför provet imorgn. FUCK it. :D:);):( :( :( :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men då är hela framtiden förstörd känns det som. Vad kan man bli om man inte har nått betyg i matte b liksom? :lol:

Har ni "kapiteltest version1" hade jag det förra veckan, för vi hade prov på sista Matte B då :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men då är hela framtiden förstörd känns det som. Vad kan man bli om man inte har nått betyg i matte b liksom? :lol:

Prata med din lärare, så kanske du kan läsa upp det på vårterminen eller i trean. Annars blir det Komvux, som det lär bli för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men då är hela framtiden förstörd känns det som. Vad kan man bli om man inte har nått betyg i matte b liksom? ;)

Well, JAG har inte något betyg i "Matte B" (jag vet knappt vad det är tbh) och jag är en framgångsrik dean's list-student. :lol::D

----

Jävla helvetes fittskav! Nu bär det av till skolhelvetet igen! Yippee ki-yay! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor