Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Kvällen innan. Det funkar oftast bra. Brukar dock läsa igenom texten eller så några dagar innan, men tar den stora biten sista kvällen.

Samma här. Uppsatser lämnas dock i regel in ett par dagar försent. :)

Fick idag tillbaka det där matteprovet som jag tror att jag berättade om en annan gång. Det var det enda prov någonsin som jag innan inte visste om jag skulle klara av att få G på eller inte. Men jag fick VG! :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tagen från min blogg, det är därför som den är skriven så som den är skriven.

Åh, härlig dag! Roligaste skoldagen hittills. Började med att komma för sent till franskan med flit, då det är så himla tråkigt och man lär sig knappt något. Som vanligt har alltid ungdomar bortförklaringar.

Denna gång sa jag att väckarklockan inte ringde. Efter den lektionen gick jag till kiosken med en massa andra och köpte 15 bananasplits eller vad dom heter. Godisar med banansmak helt enkelt. På svenskan ska vi nu hålla ett till tal där jag och Marcus ska prata om Filip Hammar respektive Fredrik Wikingsson. Ni vet nog vilka det är.

En sak som vi kommer att testa är att ringa eller i alla fall maila dom och fråga med all trevlighet om dom skulle vilja dyka upp. Riktigt sjukt om dom skulle vilja komma, men vi ska testa som sagt.

Matte blev det sen, prov imorgon där. Blir väl ett VG, men ska inte hoppas för mycket.

Det följdes av en mysig lunch. Engelskan blev inställd så 2 timmar och 10 minuter håltimme. Jag o Petter stack iväg och kollade kläder på HM och JC. Vi båda hittade väl ett och annat. Ska köpa en snygg Marwin tröja snart. 500 kommer den gå på, men det är den värd enligt mig. Kom tillbaka till skolan där vi satt i flera soffor och till slut skapade vi ett kuddkrig och det blev sjukt. Petter dampade rejält, Jonte desamma. Efter att jag kastat en papperskorg med bananskal på Petter fick han damp och sprang efter mig med ett bananskal. Hahaha, ni skulle sett det.

Jag sprang in i datasalen som var nästintill full och han smetade det i ansiktet på mig och jag tog det i min hand medan han sprang ut och jag sprang efter. Typ alla glodde på oss och inte datorerna. Jag lyckades väl halvt med min hämnd.

Sista lektionen med Bizarri och Geografi. Inget svårt, inget lätt, medel. Hände inte så mycket speciellt. Efter det blev det match för vårat lag Svart Kevin som ni ser här nere i S:t Eskils Champions League. Vi vann! 5-1. Jag stog i mål som vanligt och det var skönt med vinst äntligen.

zofzsqylc384.png

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjat tänka på gymnasieval nu, just nu tycker jag att NTI-Gymnasietets "Rörlig bild"-linje verkar intressant, ska nog ta det i förstahand.

1)NTI Media - Rörlig bild

2)Bilsystemteknik verkar roligt, lite jobbigt att det är i Arjeplog dock, men det är ju bara 15 mil dit eller något, och man får ju bo i lokaler där under veckan. Så det borde inte vara så farligt.

3)Sen samhälls eller kommunala media som tredje val. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle satsa på NV om jag var du. Du tilldelas många mer möjligheter både på gymnasiet och i framtiden -_-

Det beror ju helt på inriktningen sedan. Man kan bli ganska mycket inom teknik med och vid vissa inrikningar så blir man ju samma sak både från NV och TE. Min klass nu är ju t ex både NV- och TE-inrikningar.

Så NV och TE är ganska mycket likadant, bara att man kan doktorisera lite sedan som NV, sedan vet jag inte huruvida man kan bli ingenjör eller inte via NV. Men det kan man via TE.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Respekt håller jag med om. Men det är knappast bättre utbildning, skillnaden mellan natur och teknik på Kagg är minimal. Och att det överlag skulle vara roligare människor är det dummaste jag någonsin hört :unsure:

Du vet mycket mer än mig om skillnaden mellan natur och teknik, men det måste väl ändå vara någon skillnad? Natur måste ju ha någon fördel, väl?

Och johoru, nuförtiden är det i alla fall roligare människor som går natur. I ettan i alla fall, har ingen vidare koll på naturtvåorna. Mest datornördar på teknik, ju. Kanske var annorlunda på din tid?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet mycket mer än mig om skillnaden mellan natur och teknik, men det måste väl ändå vara någon skillnad? Natur måste ju ha någon fördel, väl?

Och johoru, nuförtiden är det i alla fall roligare människor som går natur. I ettan i alla fall, har ingen vidare koll på naturtvåorna. Mest datornördar på teknik, ju. Kanske var annorlunda på din tid?

Jag skrev lite högre upp på sidan och nämnde att TE och NV är väldigt lika linjer. Min klass är till och med en TE/NV-klass. Många inriktningar i TE och NV går ihop.

Självklart finns det skillnader, men eftersom jag inte har jättestor koll på NV så kan jag bara sitta och gissa lite. Inom NV vet jag i alla fall att man kan bli doktor om man vill, den möjligheten finns inte som teknist. Men en teknist kan å andra sidan bli ingenjör, vilket jag inte tror att en NV-elev kan bli.

Men som sagt, det är ju lite gissningar i det där, men huvudsaken med mitt inlägg är att förklara att NV och TE är väldigt lika linjer, det är inte alls så mycket som skiljer. Speciellt inte när man väljer inriktning sen, då kan man få nästintill likadan utbildning som en NV-elev får.

Roligare elever på NV? På min skola är det Tekniktreorna som hittar på 90% av stojigheterna på skolan. :unsure:

Visst, NV finns med på ett hörn ganska ofta, men det är teknikarna som har hand om det och ser till att det blir gjort och så vidare.

I övrigt kan jag säga att jag inte varit i skolan sedan i tisdags, planerar att gå dit imorgon igen.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrev lite högre upp på sidan och nämnde att TE och NV är väldigt lika linjer. Min klass är till och med en TE/NV-klass. Många inriktningar i TE och NV går ihop.

Självklart finns det skillnader, men eftersom jag inte har jättestor koll på NV så kan jag bara sitta och gissa lite. Inom NV vet jag i alla fall att man kan bli doktor om man vill, den möjligheten finns inte som teknist. Men en teknist kan å andra sidan bli ingenjör, vilket jag inte tror att en NV-elev kan bli.

Men som sagt, det är ju lite gissningar i det där, men huvudsaken med mitt inlägg är att förklara att NV och TE är väldigt lika linjer, det är inte alls så mycket som skiljer. Speciellt inte när man väljer inriktning sen, då kan man få nästintill likadan utbildning som en NV-elev får.

Okej. Men fasen, snackade med en kille som gick natur som skulle bli ingenjör? Så det kan man nog. The Dude borde titta in, eller någon annan naturvetare.

Roligare folk lär ju skilja rejält från skola till skola, och årskurs till årskurs, så den diskussionen är nog rätt död :unsure:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fördel och fördel, det beror ju på vad man vill bli. Det går inte säga att något är bättre än det andra. Basämnena pluggas lika mycket i båda utbildningarna.

På min tid var natur sitta-på-första-raden-och-fjäska-med-läraren-och-tilldela-skolan-sitt-liv-nördar. Visst hade vi datornördar i vår klass, men teknik roade sig mer på den tiden, sågs mer på fester och var bakfullare i skolan på fredagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Men fasen, snackade med en kille som gick natur som skulle bli ingenjör? Så det kan man nog. The Dude borde titta in, eller någon annan naturvetare.

Roligare folk lär ju skilja rejält från skola till skola, och årskurs till årskurs, så den diskussionen är nog rätt död :unsure:

Det är nog mycket möjligt, med tanke på att jag kanske ska bli det och jag har ju som sagt NV-elever i min klass. Som sagt, det mesta jag skrev är ju bara mina tankar kring det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fördel och fördel, det beror ju på vad man vill bli. Det går inte säga att något är bättre än det andra. Basämnena pluggas lika mycket i båda utbildningarna.

På min tid var natur sitta-på-första-raden-och-fjäska-med-läraren-och-tilldela-skolan-sitt-liv-nördar. Visst hade vi datornördar i vår klass, men teknik roade sig mer på den tiden, sågs mer på fester och var bakfullare i skolan på fredagarna.

Haha, okej :mf_doof: Då förstår jag dig, tror inte de är lika många såna på natur längre. Men båda linjerna kan nog ha kvar sin beskärda del av datornördar och superpluggisar :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor