Adrian G Skrivet 15 juli, 2016 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2016 2016-07-14 at 15:20, Henkibojj skrev: Regga Stångåstaden också, för om du finner att du trivs här i staden kommer du behöva alla poäng du kan få. Jag fick min superlya efter mer poäng än mina studier var långa. Köpa är väl värt i alla städer i alla lägen, men man blir sin egen slav under saker att göra till skillnad från att hyra och be att få saker fixade om det behövs. Dessutom tillhör det definitivt studentkulturen att ha bott åtminstone ett halvår (minst!!) i studentkorridor Välkommen hit, du kommer gilla det här universitetet! Expand Tackar! Jo korridor är ju det jag allra främst vill bo på. Kul och tryggt att ha folk nära liksom. Men det är, vad jag förstår det som, också något man får köa en stund för? Allting är väl ganska nära med cykel också så det har väl ingen jättebetydelse var man slår sig ner tänker jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 juli, 2016 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2016 2016-07-15 at 12:50, Adrian G skrev: Tackar! Jo korridor är ju det jag allra främst vill bo på. Kul och tryggt att ha folk nära liksom. Men det är, vad jag förstår det som, också något man får köa en stund för? Allting är väl ganska nära med cykel också så det har väl ingen jättebetydelse var man slår sig ner tänker jag? Expand I början av terminen har jag hört att det är viss bostadskris, åtminstone för utbytesstudenter, men jag tror att de har löst det där på nåt sätt nuförtiden. Jag flyttade in i oktober 20078 och då fick jag en korridor efter bara tio poäng (dagar). Min nuvarande lägenhet fick jag med sex års köpoäng och en himla massa tur att förstaplatsaren tackade nej. Nä, några avstånd är det inte direkt, men köp dig en cykel så har du löst 99% av alla logistikproblem Korridorerna (de vanligaste, men det finns andra) ligger längst västerut i stan, 7 minuter från campus. Bor man halvvägs till stan är det 10, bor man i innerstaden är det 15. Att åka från korridorerna till köpcenterdelarna av stan är lite mer, men det är ju det vanliga. Räkna med 20 minuter med cykel, men det finns också bussar dit vilket är bra eftersom man ju oftast köper saker som är för stora för att tas hem på hojen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 augusti, 2016 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2016 2016-07-14 at 11:37, Adrian G skrev: Reserv 35 till 1/10 platser känns ju laaaaaaaaagom hoppingivande. Får nog sikta in mig på Linköping istället! Expand Hur blev det sedan? Det sätter väl igång alldeles jättesnart? Jag är alltid sugen på öl, för övrigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 8 augusti, 2016 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2016 2016-08-07 at 16:55, Henkibojj skrev: Hur blev det sedan? Det sätter väl igång alldeles jättesnart? Jag är alltid sugen på öl, för övrigt Expand Hah! Den 26:e är det upprop så senast då är jag på plats. Jagar boende för tillfället. Kollektiv först och främst. Nog dags att fixa böcker nu också. Öl låter inte alls dumt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 24 augusti, 2016 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2016 Wooeee, på plats. Det där med bostad alltså... Bor hos fadder. Här är litet men soffan verkar banne mig 10/10. @Henkibojj finns öl (förutom enskilda studentpubar) verkligen enbart på Ågatan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 augusti, 2016 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2016 2016-08-24 at 15:53, Adrian G skrev: Wooeee, på plats. Det där med bostad alltså... Bor hos fadder. Här är litet men soffan verkar banne mig 10/10. @Henkibojj finns öl (förutom enskilda studentpubar) verkligen enbart på Ågatan? Expand Ja och nej, de flesta ställena är där men det finns Bishops Arms, De Klomp och diverse pizzerior med tillstånd. Inga som jag känner till iaf. Pitchers är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 18 april, 2018 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2018 (redigerad) Sitter för tillfället och finslipar examensarbetet som jag hållit på med sedan slutet av 2017. Ser äntligen ljuset i tunneln! inlämning imorgon och examen om en dryg månad. Känns gött. Redigerad 18 april, 2018 av antepanteboy 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 maj, 2018 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2018 Historia 2 avslutad ikväll. Betyg B! Väldigt nöjd med det. En kurs i taget, dibel. En kurs i taget! 1 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 29 juni, 2018 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2018 5 år på universitetet avslutades för en månad sedan. Har lite småfix med exjobbet och några mindre uppgifter kvar att fixa, men i övrigt har jag krossat de 300 högskolepoängen som dessa år har innefattat. Det känns gött men samtidigt vemodigt att lämna universitetet bakom sig. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 juli, 2024 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2024 Öh, @Xersize ! Vad pluggar du för nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 2 juli, 2024 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2024 2024-07-01 at 19:21, Henkibojj skrev: Öh, @Xersize ! Vad pluggar du för nåt? Expand Nej men se på fanken, jag missade den här tråden! Jag håller på att lära mig grunderna i programmering så just nu studerar jag C#, efter det blir det Python och Java. Tanken är att plugga vidare till "Fullstack-utvecklare" senare 😁 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 10 juli, 2024 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2024 (redigerad) 2024-07-02 at 05:31, Xersize skrev: Nej men se på fanken, jag missade den här tråden! Jag håller på att lära mig grunderna i programmering så just nu studerar jag C#, efter det blir det Python och Java. Tanken är att plugga vidare till "Fullstack-utvecklare" senare 😁 Expand Nice. Det fina med (likvärdiga) programmeringsspråk är att lär man sig programmera i ett så kan man lära sig syntax i andra och tillämpa det man lärt sig i de andra språken. Själv är jag visserligen bara på Hello World-nivå (i princip, man har ju gjort någon bitshift i C/C++ bara för att), men lite koll har man ju på olika tekniker. Är dock självlärd, men ska väl också plugga något inom området IT VT25 om allt flyter på. C# och Java är ju väldigt lika varandra med Garbage Collectors och allt vad det är. Python är nice för att det är så "enkelt" (men slött, jag gjorde en benchmark på att räkna till en biljon (++/+=1) i C(++) och Python 3 och C(++) kammade hem det ordentligt. Just nu är det GDScript som gäller (Godot spelmotorns egna scriptspråk) som är lite likt python syntax-mässigt, men motorn är byggd i C++ så det är fortfarande manuell minneshantering i princip (exempelvis om man skjuter en kula så måste man "free" den "scenen" för att lösgöra minnet så att det inte sitter och hoggar systemet). Gamers arise. Intressant videom om programmeringsspråk och vissa tekniker: Redigerad 10 juli, 2024 av dibel 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts