Jazz Skrivet 10 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2012 Första antagningen har "läckt", kom in på Uppsala. https://www.antagning.se/se/mypages/applications/pdf/19920515-6556-HT2012-application.pdf yeeeeaaaaahhhhh jag ska bli datateknolog woooh :w000t: nu fortsätter FESTEN 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2012 yeeeeaaaaahhhhh jag ska bli datateknolog woooh :w000t: nu fortsätter FESTEN Grattis! Linköping? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2012 Kommer inte in. Lackar :E Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2012 Kommer inte in. Lackar :E Gå inte ner dig, sök igen. Ge inte upp. Du kommer komma in! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2012 Grattis! Linköping? Nej, "tyvärr", det blir i Lund... våra vägar kommer att korsas ändå, var inte orolig. Jävlar vilken kväll, för övrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2012 https://www.antagning.se slutar fungera om 3...2...1... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2012 https://www.antagning.se slutar fungera om 3...2...1... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2012 Måste säga att det är förbannat otajmat av både programansvarig och studievägledare att gå på semester precis när antagningarna kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 13 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2012 Fan. Sökte grundlärarprogrammet i fritidshem på Göteborgs Universitet. stod på studera.nu "Du har inte dom förkunskaper som krävs" . WTF tänkte jag. Har jag ju visst. Kikade på mina meriter och ser att jag har IG i Samhällskunskap A. Fan. Tanten i receptionen på komvux har inte skickat in mitt nya upplästa godkända betyg som hon sa att hon skulle. Ringer Komvux, dom har semster till 10:e Augusti. Försöker ringa antagning.se men det är så jävla många som ringer så jag kommer inte fram. Vad gör jag nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2012 (redigerad) Hur stor tror ni chansen att komma in på ett program med 40 platser är om man är 13:e reserv? Edit: jag har redan mailat skolan och frågat hur det sett ut tidigare år rent statistiskt, men då jag troligtvis inte får svar förrän på måndag så är det ju roligt att veta vad ni tror. Redigerad 14 juli, 2012 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 14 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2012 (redigerad) Fan. Sökte grundlärarprogrammet i fritidshem på Göteborgs Universitet. stod på studera.nu "Du har inte dom förkunskaper som krävs" . WTF tänkte jag. Har jag ju visst. Kikade på mina meriter och ser att jag har IG i Samhällskunskap A. Fan. Tanten i receptionen på komvux har inte skickat in mitt nya upplästa godkända betyg som hon sa att hon skulle. Ringer Komvux, dom har semster till 10:e Augusti. Försöker ringa antagning.se men det är så jävla många som ringer så jag kommer inte fram. Vad gör jag nu? Lite av ditt eget ansvar att ha checkat det innan antagning 1. Men: Vill du överklaga ett beslut om behörighet? Du kan bara överklaga två typer av beslut: - beslut om att du inte uppfyller ett behörighetskrav, - avslag vid bedömning av reell kompetens eller undantag. Så här överklagar du: Skriv ett brev där du berättar: - vad i beslutet du tycker är fel, - varför du tycker att beslutet är fel, - vilket universitet eller högskola överklagandet gäller. Börja brevet med ”Till Överklagandenämnden”. Överklaga i tid Du måste skicka ditt brev om överklagande så att det kommer in till oss senast tre veckor efter att du fick ditt antagningsbesked. Om du skickar ditt brev för sent kommer ditt överklagande inte att behandlas. Först granskar universitetet/högskolan ditt överklagande för att se om det finns skäl för dem att ändra sitt beslut. Om universitetet/högskolan inte ändrar sitt beslut skickar de överklagandet vidare till Överklagandenämnden för högskolan (ÖNH). Det beslut som ÖNH fattar är slutgiltigt och går inte att överklaga. Gäller ditt överklagande Chalmers tekniska högskola, Ersta Sköndal högskola, Handelshögskolan i Stockholm, Högskolan i Jönköping, Röda Korsets högskola, Sophiahemmet högskola eller Teologiska högskolan Stockholm? Då ska du börja ditt brev med ”Till rektor”. Brev om överklagande skickar du alltid till den här adressen, oavsett vilket universitet/högskola det gäller: VHS antagningsservice 833 82 Strömsund I värsta fall kanske det finns platser över senare. Redigerad 14 juli, 2012 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2012 Får jag bo hos någon i Uppsala...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2012 Hur stor tror ni chansen att komma in på ett program med 40 platser är om man är 13:e reserv? Edit: jag har redan mailat skolan och frågat hur det sett ut tidigare år rent statistiskt, men då jag troligtvis inte får svar förrän på måndag så är det ju roligt att veta vad ni tror. Låter inte helt garanterat men chansen finns törs jag nog påstå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2012 Hur stor tror ni chansen att komma in på ett program med 40 platser är om man är 13:e reserv? Edit: jag har redan mailat skolan och frågat hur det sett ut tidigare år rent statistiskt, men då jag troligtvis inte får svar förrän på måndag så är det ju roligt att veta vad ni tror. Förra året kom jag in på ett program med 30 platser som 29e reserv (dock väldigt nischat, och dom gick på antagningsprov istället för betyg, så jag vet inte ifall det gör skillnad), så chansen finns definitivt. Fick veta att jag kom in tre dagar innan terminen började dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2012 (redigerad) Får jag bo hos någon i Uppsala...? Tror det bara är jag och Renard som bor där! Eftersom du kommer ha den bästa mottagningen (där jag är inkluderad som fadder) så brukar sovplats inte vara så stort problem, i alla fall inte de första två veckorna. En från 2 årskurser upp var hemlös den första månaden han gick här så det brukar alltid lösa sig! Han sov hos kurskamrater för det mesta. Jag personligen vet inte om jag vågar lova dig en sovplats hos mig. Har du testat att söka på http://www.heimstaden.com/ , där gäller ju ingen kö, först till kvarn är det! Det är nog dina bästa chaner om du inte har över 600 ködagar någon annan stans. http://www.uppsalavandrarhem.se/ finns som en utväg, jag bodde där i en vecka. Kostar just nu 235 kronor om dagen så det är ungefär dubbelt pris mot en korridor. Du kan boka på internet i 14 dagar i sträck och sedan avboka i sista minuten om du får annat boende. Tror jag, jag bokade via e-mail i en vecka, sedan ändrade jag min bokning till 5 dagar. Det brukar lösa sig! Jag hör av mig om jag får reda på någon som hyr ut sovplats. Redigerad 17 juli, 2012 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2012 Tror det bara är jag och Renard som bor där! Eftersom du kommer ha den bästa mottagningen (där jag är inkluderad som fadder) så brukar sovplats inte vara så stort problem, i alla fall inte de första två veckorna. En från 2 årskurser upp var hemlös den första månaden han gick här så det brukar alltid lösa sig! Han sov hos kurskamrater för det mesta. Jag personligen vet inte om jag vågar lova dig en sovplats hos mig. Har du testat att söka på http://www.heimstaden.com/ , där gäller ju ingen kö, först till kvarn är det! Det är nog dina bästa chaner om du inte har över 600 ködagar någon annan stans. http://www.uppsalavandrarhem.se/ finns som en utväg, jag bodde där i en vecka. Kostar just nu 235 kronor om dagen så det är ungefär dubbelt pris mot en korridor. Du kan boka på internet i 14 dagar i sträck och sedan avboka i sista minuten om du får annat boende. Tror jag, jag bokade via e-mail i en vecka, sedan ändrade jag min bokning till 5 dagar. Det brukar lösa sig! Jag hör av mig om jag får reda på någon som hyr ut sovplats. Tack för input, har legat på på alla sidor men har som flest 200 ködagar. Sökte 15 rum på Heimstaden häromdagen så får hoppas på det. I värsta fall får jag pendla, men inte så kul med 1,5 timmes resväg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 17 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2012 (redigerad) Det finns väl nåt som heter nödboende eller liknande också? Min storebror bodde i ett sånt (en tre-rummare tillsammans med fyra utbytesstudenter från Pakistan) innan han flyttade ihop med några kurskamrater. Nu jobbar han för kåren (i Lkpg) och jag har för mig att han sagt att LiU erbjuder sådana nödboenden till de om inte hittar nåt annat. Uppsala måste väl ha nåt liknande. Redigerad 18 juli, 2012 av Frusciante Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 18 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2012 Det finns väl nåt som heter nödboende eller liknande också? Min storebror både i ett sånt (en tre-rummare tillsammans med fyra utbytesstudenter från Pakistan) innan han flyttade ihop med några kurskamrater. Nu jobbar han för kåren (i Lkpg) och jag har för mig att han sagt att LiU erbjuder sådana nödboenden till de om inte hittar nåt annat. Uppsala måste väl ha nåt liknande. Nja, typ inte. Är nog för stort tryck på bostansmarknaden för att Universitet ska kunna göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 juli, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2012 Första antagningen har "läckt", kom in på Uppsala. https://www.antagnin...application.pdf Vad ska du plugga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 31 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2012 Vad ska du plugga? Astrophysicz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts