Gof Skrivet 12 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2011 (redigerad) edet:ewt. felfewf Redigerad 15 juni, 2011 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 13 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2011 7 VG, resten MVG. Nöjd! Fick MVG i alla ämnen i trean dock, vilket gör att jag är lite lite mer nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2011 Kan någon annan som ansökt på antagningsprov någon gång förklara vad fan 70 betyder? Jag har ingen aning. Är det bra? Är det dåligt? VA?? http://upl.gizgiz.nu/files/asdasditled.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Kan någon annan som ansökt på antagningsprov någon gång förklara vad fan 70 betyder? Jag har ingen aning. Är det bra? Är det dåligt? VA?? http://upl.gizgiz.nu/files/asdasditled.png Hm. MV är ju i alla fall medelvärde. BI är ditt betyg (utan kompletteringar) och det har således ett medelvärde på 12,1. Vad AU betyder vet jag inte, men om du har sökt via antagningsprov så är det kanske en term för antagningsprovet? Detta betyder att du fick 70 i medelvärde på ditt antagningsprov. Om det är bra eller dåligt kan jag inte svara på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Varit astaggad på att få läsa upp betygen till hösten. Så kom beskedet från skolan jag sökt till idag: "Du har en reservplats". FML. Vet inte vad jag ska göra i höst om jag inte tar mig in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 1:an på NV färdig. MVG i alla avslutade kurser. Nöjd. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 Jag älskar mitt nya schema..Idrott som sista lektion på tisdagar kommer bli najs. Man kommer komma hem omkring 16.50. På vintern kommer man antagligen inte vara hemma innan klockan 17.30, på grund av att bussen bara går en gång i halvtimmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 Jag älskar mitt nya schema..Idrott som sista lektion på tisdagar kommer bli najs. Man kommer komma hem omkring 16.50. På vintern kommer man antagligen inte vara hemma innan klockan 17.30, på grund av att bussen bara går en gång i halvtimmen. Redan fått nytt schema?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 Redan fått nytt schema?? Jag har fått ett preliminärt schema. Hoppas lärarna tar sitt förnuft till fånga och inser att det inte är en höjdare att gå till 16.00 tre dagar i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 Jag har fått ett preliminärt schema. Hoppas lärarna tar sitt förnuft till fånga och inser att det inte är en höjdare att gå till 16.00 tre dagar i veckan. Pff! Dagens ungdomar. På min tid så gick jag i skolan från 9 till 16 - varje dag - och det innebar att åka tåget klockan 7 till skolan och 17 hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 24 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2011 Pff! Dagens ungdomar. På min tid så gick jag i skolan från 9 till 16 - varje dag - och det innebar att åka tåget klockan 7 till skolan och 17 hem. Vilken lyx att börja klockan 09:00....08:00 gäller! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 Då vet jag att jag har kommit in i Skövde och Linköping... inget av dom är mitt förstaval, och mitt förstaval krävde 19.30 ifjol (jag har 12.10). Bäst att dom gillar mitt personliga brev. Börjar bli lite nervöst nu, förresten. Vill ogärna flytta till fucking Skövde eller fucking Linköping. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 Börjar bli lite nervöst nu, förresten. Vill ogärna flytta till fucking Skövde eller fucking Linköping. Varför inte? Båda ska vara trevliga studentstäder, som jag har förstått det. Hade du hellre flyttat till Eksjö? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 Hur stor skillnad är det i betyg mellan 18.0 och 15.0? Menas med att 19.0 är mestadelen (typ 70%?) MVG och en del (typ 20%?) VG samt resten G? Medan 16.0 är mestadelen /typ 70?) VG och en del (typ 20%) MVG samt resten G? Eller? Har funderat på det en del när jag tittat på statistik för olika program då de flesta verkar kräva nästan 19 eller mer, men det verkar som att rätt många inte har det betyget bland folk man träffar ute som inte pluggar Handels, KTH, KI eller Juridik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 Pff! Dagens ungdomar. På min tid så gick jag i skolan från 9 till 16 - varje dag - och det innebar att åka tåget klockan 7 till skolan och 17 hem. Vilken lyx att börja klockan 09:00....08:00 gäller! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 Varför inte? Båda ska vara trevliga studentstäder, som jag har förstått det. Hade du hellre flyttat till Eksjö? Nja, just dom där utbildningarna tog jag väl "bara för att", så det är ingenting som lockar. Eksjö låter trevligt, förresten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 Vet ni vad jag saknar mest med skolan? Bortsett från mina kamrater såklart, och att ha något att göra om dagarna.. Jo, maten. Har inte ätit en okej lunch sen dagarna innan studenten. Detta var "ersättningslunchen" som vi fick när pannkakorna inte räckte till. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 (redigerad) Vet ni vad jag saknar mest med skolan? Bortsett från mina kamrater såklart, och att ha något att göra om dagarna.. Jo, maten. Har inte ätit en okej lunch sen dagarna innan studenten. http://img402.imageshack.us/img402/7649/imag0187t.jpg Detta var "ersättningslunchen" som vi fick när pannkakorna inte räckte till. En snabb titt och jag trodde det var langos du länkade Redigerad 6 juli, 2011 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 Vet ni vad jag saknar mest med skolan? Bortsett från mina kamrater såklart, och att ha något att göra om dagarna.. Jo, maten. Har inte ätit en okej lunch sen dagarna innan studenten. Detta var "ersättningslunchen" som vi fick när pannkakorna inte räckte till. Håller med! Det var sjukt värt att få äta riktig mat till lunch. Nu blir det ett par mackor, eller pasta med ketchup på sin höjd. Blö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 Hur stor skillnad är det i betyg mellan 18.0 och 15.0? Menas med att 19.0 är mestadelen (typ 70%?) MVG och en del (typ 20%?) VG samt resten G? Medan 16.0 är mestadelen /typ 70?) VG och en del (typ 20%) MVG samt resten G? Eller? Har funderat på det en del när jag tittat på statistik för olika program då de flesta verkar kräva nästan 19 eller mer, men det verkar som att rätt många inte har det betyget bland folk man träffar ute som inte pluggar Handels, KTH, KI eller Juridik. Va, har du ingen koll på ditt betyg eller vad det betyder? Du vet att man får 10 för G, 15 för VG och 20 för MVG. Sedan får du ett slutbetyg utifrån dina betyg på dina kurser och längden på kursen. Ang att alla inte har 19 så fattar jag inte vad du menar, att alla som går ett program som kräver 19.00 inte har det? Finns något som heter högskoleprov. Har du seriöst ingen aning om allt detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts