Grumpy Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Alltså vem fan bryr sig om nationalsången? Seriöst. Lars Ohly. https://www.flashback.org/t1387623 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2011 (redigerad) Fick förut reda på att jag ska ha mitt livs första seminarium imorgon, i en kurs (Biologi B) som jag inte har lagt ner så värst mycket kraft på än. Fick lite panik och gick in på kursplatsen för att se vilka kapitel det omfattar, men vad fann jag om inte en länk till de sju frågorna vi ska gå igenom? (Det var upplagt med mening alltså, men jag trodde inte det var så det gick till) Nu blir det Wikipedia. Redigerad 27 april, 2011 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 Har stött på ordet "curve" flera gånger i texter som handlar om amerikanska skolor och deras prov. Här är ett exempel: Vad menar de med det? Om någon har ett mycket högre resultat än medel så sabbas kurvan, eller vad? Varför är det bra att ha en kurva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 Har stött på ordet "curve" flera gånger i texter som handlar om amerikanska skolor och deras prov. Här är ett exempel: Vad menar de med det? Om någon har ett mycket högre resultat än medel så sabbas kurvan, eller vad? Varför är det bra att ha en kurva? http://en.wikipedia.org/wiki/Grading_on_a_curve Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 6 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2011 (redigerad) Jag skulle vilja ha lite hjälp att beräkna min meritpoäng från gymnasiet. Jag tar studenten nu i juni och har sökt civilingenjör - datateknik och civilingenjör - teknisk fysik, vilka har områdesbehörighet 9. (Visst har de väl det?) Detta är vad jag själv kommit fram till... Programmering B - 0,25p Biologi A - 0,50p Moderna språk steg 3 - 0,50p Engelska B - 0,50p Matematik Diskret eller Breddning - 0,50p (?) ... vilket blir totalt 2,25p som också är det maximala man kan få (2,5p är max). Jag undrar dock om jag tillgodoräknar mig kurser som jag inte får meritpoäng för eller alternativt om jag missat något som jag får meritpoäng för. En annan fundering jag har är om Matematik - Diskret och Matematik - Breddning räknas som matematikkurser på högre nivå än Matematik E, och om man kan få meritpoäng för matematik om man sökt civ. ing. teknisk fysik eller datateknik. Kurser jag läst: Matematik - Diskret Matematik - Breddning Programmering A, B och C Engelska A och B Moderna språk steg 3 (Tyska) Biologi A Matematik A, B, C, D och E Fysik A och B Svenska A, B Estetisk verksamhet Kemi A Filosofi A Astronomi (ej fysik breddning) Historia A Idrott och hälsa A Sammhällskunskap A Ljudteknik A Naturkunskap A Religionskunskap A Databashantering Drupal CMS Projektarbete Rättskunskap Är mycket tacksam om någon orkar kolla om jag räknat rätt osv. Redigerad 8 maj, 2011 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Populärt inlägg Gof Skrivet 27 maj, 2011 Populärt inlägg Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2011 (redigerad) Lämnar folköl och pringles i mitt skåp som en välkomstpresent till nästa etta som får det. Känns trevligt att vara snäll! http://upl.gizgiz.nu/files/IMG_0781.JPG Redigerad 27 maj, 2011 av Gof 11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2011 Jaha, då är vårens sista skoldag avklarad och nu blir det "semester" ända till midsommarveckan. Suck! --- Från det ena till det andra - Är det någon här som vet hur mycket matematik, fysik, mekanik och liknande teknik/naturvetenskapsgrejer som ingår i sjöbefälsutbildningarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 30 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2011 Gymnasiet är över för min del. PARTAYAYAYAY! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 31 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2011 Pga att jag är född 91 (19 år gammal) får jag inte påbörja någon kurs på CVL (Centrum för Vuxnas Lärande) förens oktober. Alltså är jag ledig hela juni, juli, och augusti. Like.. YAAAAAAHAAAAYYYYYYY!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 31 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2011 Pga att jag är född 91 (19 år gammal) får jag inte påbörja någon kurs på CVL (Centrum för Vuxnas Lärande) förens oktober. Alltså är jag ledig hela juni, juli, och augusti. Like.. YAAAAAAHAAAAYYYYYYY!!!!! September då? [grubblande smilie, jag orkar inte leta men du fattar grejen] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 31 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2011 September då? [grubblande smilie, jag orkar inte leta men du fattar grejen] GAAAH!! Glömde september! Tack för påminnelsen!! 4 fuckin' months! Nu kommer jag definitivt förvandlas till den slacker jag egentligen är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 31 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2011 Hoho, inte mycket kvar i ettan nu. Ledig ända till tisdag nästa vecka. Då ska vi ha en liten filmfestival (gjort filmer på svenskan). På onsdag Krampen, på torsdag typ avslutning med klassen, på fredag "riktiga" skolavslutningen. Jämn man är, mina betyg ligger antingen på G (matte, naturkunskap, tyska) eller MVG (historia, samhällskunskap, svenska, engelska). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Ni som tagit eller ska ta studenten, har ni några tips på vilken typ utav present eller presenter man kan ge till sin mentor? En inramad bild på oss i klassen kanske, men mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Ni som tagit eller ska ta studenten, har ni några tips på vilken typ utav present eller presenter man kan ge till sin mentor? En inramad bild på oss i klassen kanske, men mer? Vi funderar på att fylla vår mentors kontor med post-it notes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Vi funderar på att fylla vår mentors kontor med post-it notes. Det låter ju inte speciellt snällt. Hehe. Och det skulle inte funka ändå, då vår mentor inte har något kontor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 3 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2011 Åh vad jag älskar dom här sista veckorna! Vi dricker öl, sjunger, njuter av sommarvärmen och har dessutom knappt några lektioner kvar att gå på! Känns surt att dessa gyllene dagar snart är över och att jag antagligen inte kommer att se röken av mer än halva min klass efter sommaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2011 FYFAN VAD JAG ÄR RBA ;DD=DDDDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 10 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2011 Hade munta häromdagen. Min labbgrupp och jag förberedde i en halvtimme dagen innan, festade, vaknade bakis, förberedde en halvtimme till, gjorde muntan, fick godkänt (enbart pass/fail). Sjukt nöjd Tror examinatorn hade lite överseende med oss eftersom alla kom i ovve och såg ut som skit. Jag gillar honom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 11 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2011 Sådär ja, nu är skolan över men har sökt till Högskola till hösten, närmare bestämt matematik i uppsala. Har 19.15 och borde komma in relativt lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 12 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2011 Skolan är över. Gick ut med relativt bra slutbetyg, mest VG, några MVG och ett antal G. Känner mig ensam och sorgsen, har precis upplevt den bästa tiden i mitt liv, och nu är den över. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts