Henkibojj Skrivet 20 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2011 Lider med dig! Själv ska jag sova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 20 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2011 Fyfan vad less jag är på det här. Jag har fastnat i nåt slags tenta-P-inferno och har aldrig haft en lugn stund på tre månader nu. Ordinarie kurser hetsar som FAAAN och bara dessa kurser får mig att behöva plugga heltid på dagen, komma hem och laga mat, plugga vidare till midnatt och sen påbörja min specialitet Nattplugg där jag pluggar en timme, sover en halvtimme, går upp igen och svär och mår illa, pluggar en timme och gör om proceduren till sextiden på morgonen. Har jag tur så har jag inget förrän klockan tio, men annars är det lektioner 8-17 igen som vanligt. Som om inte detta vore nog har jag en distanskurs i Luleå och en i Lund, där den i Luleå är GRUPPARBETE på DISTANS, vilket inte alls nämndes i kursbeskrivningen. Kursen ger skitmycket ångest för att de tre grupparbetare jag har är Duktiga Flickor som lägger upp sina dokument på tisdagen vecka 1 och undrar vad fan jag inte laddar upp något för förrän fredag/lördag, ibland söndag vecka 2, av 2. Deadline är söndag vecka 2 och ni kan ju gissa vad det är för dag idag. Lundkursen är individuell men på 10hp och den har jag fått skjuta på ordentligt. Jag kommer sitta hela påsk"lovet" med denna kurs, för på måndagen efter är det tenta och jag har inte hunnit med särskilt många moment innan min dator havererade. Tre månader. Jag sitter här och halvspyr av hunger, men måste hålla på till niotiden, minst, ändå. Har varit igång konstant sen lördag eftermiddag. Så det är alltså inte så värt att stundera 160%? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2011 Så det är alltså inte så värt att stundera 160%? Det märkliga är att det mesta som tar tid och ork är ordinarie kurser. Visst kräver grupparbeteskursen sina blixtåtgärder men det hade ju kunnat lösas normal kvällstid om det inte var för ordinarie kursen som tar sån tid. Nu är jag ju klar med den så förhoppningsvis är det inte lika hetsigt längre. Den andra distanskursen har jag som sagt skjutit på, så den kan kanske inte räknas in i "160" procent samtidiga studier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2011 (redigerad) Umberto, tror du det ger något att läsa statsvetenskap i ett år inför andra studier inom exempelvis journalistik? Är det värt att (som jag tror många har) ha på cv:t liksom? Redigerad 22 mars, 2011 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 24 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2011 (redigerad) Jag sökte nyss in på universitetet. "Kompletteringar Meriter Jag kompletterar med handlingar från pågående studier: svenskt slutbetyg från gymnasiet/gymnasial vuxenutbildning, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast sista kompletteringsdag, 21/6" Måste jag skicka in mina betyg för hand när jag fått dom, eller räcker det om jag sänder in mina antagningsprov manuellt och så kan dom kolla upp betygen via någon databas? Redigerad 24 mars, 2011 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2011 Arbetsprover till en skola jag så jävla gärna vill gå på. Grafisk kommunikation i 1,5 år. Intervjun gick sjukt bra men nu hänger det på arbetsproverna som ska vara inne nästa vecka. Ena uppgiften var tre bifogade teckningar eller målningar och det fick inte vara gjort i datorn. Eftersom jag sällan jobbar med penna och papper så blev det ett problem. Men men, det fixar sig. Andra uppgiften var att göra en logga åt valfritt företag och jag valde min sambos kommande företag som är en ekologisk syataljé. Snälla säg vad ni tycker är sjukt nervös, heh 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 25 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2011 (redigerad) Andra uppgiften var att göra en logga åt valfritt företag och jag valde min sambos kommande företag som är en ekologisk syataljé. Snälla säg vad ni tycker är sjukt nervös, heh Den är grym! Jag tror det kommer gå bra. Vilken skola har du sökt till? Redigerad 25 mars, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 25 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2011 Den är stilren och snygg, gillar't! Kommer gå bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 25 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2011 (redigerad) Jag har som sagt bara en lektion i veckan och det är Naturkunskap B. Det låter ju rätt chill, men grejen är att jag inte trivs särskilt bra i gruppen, då det oftast bara är jag och massa tjejer som jag inte känner, vilket får mig att känna mig oerhört obekväm och varje tisdagmorgon så möts jag bara av illamående och går ofta hem med huvudvärk. Nåja, bara att räkna lektioner... Edit: Och jag gillar loggan, P-C! Redigerad 25 mars, 2011 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2011 (redigerad) Ååå så jävla besviken fick Fx på Linjär Algebran! Har pluggat så extremt mycket och så får man detta. Jag misstänker iofs felrättning på en uppgift på B-delen, kan möjligtvis lyckas höja mig men inget man kan lita på direkt. Annars blir det kompletteringstenta inom kort =/ Fx betyder alltså Fail fast lite bättre och man får en extra chans att klara det inom ett par veckor, annars blir det omtenta i Juni och det vill jag fan inte! Annars i skolan så har en ny period med nya kurser börjat. Sannolikhet&statistik, Elektroteknik och Mediedistribution för min del. De två förstnämnda är kurser som jag delvis gått innan så det känns lite mehhh. står och stampar. Studielånet tickar upp. Redigerad 25 mars, 2011 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2011 Tack för de snälla orden. Det tog en kompis en kvart att fatta att det var en symaskin. Fast han kanske bara är dum i huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 26 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2011 Det är han nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 26 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2011 Kanske nåt mer löv eller så P-C? Väldigt snygg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2011 Tack för de snälla orden. Det tog en kompis en kvart att fatta att det var en symaskin. Fast han kanske bara är dum i huvudet. jag tänkte inte på det först när jag såg den, först när du nämde det nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 26 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2011 Tack för de snälla orden. Det tog en kompis en kvart att fatta att det var en symaskin. Fast han kanske bara är dum i huvudet. Fattade faktiskt inte heller, så dumförklara mig om du vill. Jag tycker det är bokstäverna är lite väl feta så att det nästan blir lite svårtläsligt om man kollar snabbt. Lite bredare gröna linjer vore nog bra. Sen är jag inte helt frälst i bokstävernas utformning heller men det kan bero på det jag nämnde tidigare. Annars är den riktigt smart och läcker! Dock får jag lite apoteketvibbar av den, men det vet jag inte hur man ska tolka riktigt.. Nu när jag sökte fram en bild så ser jag inte likheten förutom färgschemat egentligen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 26 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2011 Tack för de snälla orden. Det tog en kompis en kvart att fatta att det var en symaskin. Fast han kanske bara är dum i huvudet. Det tog mig cirkus 3 sekunder, oroa dig inte för det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 26 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2011 Det tog mig cirkus 3 sekunder, oroa dig inte för det! Samma här, det gick rätt fort. Din kompis är bara lite efterbliven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2011 (redigerad) Jag har som sagt bara en lektion i veckan och det är Naturkunskap B. Det låter ju rätt chill, men grejen är att jag inte trivs särskilt bra i gruppen, då det oftast bara är jag och massa tjejer som jag inte känner, vilket får mig att känna mig oerhört obekväm och varje tisdagmorgon så möts jag bara av illamående och går ofta hem med huvudvärk. Kom tillbaka efter ett år med heltidsstudier (Nej jag är inte bitter (Längre.)) Tack för de snälla orden. Det tog en kompis en kvart att fatta att det var en symaskin. Fast han kanske bara är dum i huvudet. Det är han nog. Så svårt är det ju inte om man uppmärksammat nålhuset (kan det heta så? Nålhus?) till vänster. Snygg logga! Vad sägs om att göra lövet till en trådspole på nåt sätt? EDIT: Men, fan vad jag får sidstarter hela tiden då! Redigerad 27 mars, 2011 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 27 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2011 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 30 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2011 Sånt här med sommarkurser, hur fungerar allting egentligen? Jag anmälde mig precis till en distanskurs om Pär Lagerkvists författarskap 7,5hp (sen anmälan). Om jag ska söka studiemedel, när gör jag det och för vilken studietakt? När får man veta om man är antagen? Hur brukar distanskurser fungera, rent allmänt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts