Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Känns så jävla skönt att veta om att man satte MVG på ett jävla Certificate in Advanced English-prov alldeles nyss!

Edit: @Kebab

"Och inte för att skryta, men på nationella proven i femman så hade jag bara ett fåtal fel sammanlagt... Vart tog genietnörden i mig vägen? <_<:( "

Tru. Jag hade alla rätt på alla Engelskaprov på nationella i femman. Utan att öppna boken.

Fan vad man saknar tiden när man kunde allt utan att plugga. :(

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bläigt, frukostkorv/fisk/grönsaksbiff med potatismos imorrn. Korv och fisk failar de alltid med, och jag hatar deras mos. Och för kort lunch för att hinna käka ute :/.

Oh well. Hade utvecklingssamtal idag, ointressant förutom att min mentor/samhälle/historialärare praisar mitt arbete i hans ämnen och säger att jag absolut borde satsa på MVG. Trevligt att man redan gjort intryck.

Matteprov och naturkunskapsredovisning nästa vecka, inte lika kul.

Sökt till skoltidningen också, skulle var skojigt.

På måndag Luciafirande, på nåt sätt fortfarande obligatoriskt. Jag skippar det. Vi har inte avslutning förens 22:a vilket jag tycker är lame. Lillbrorsan har den 17:e, avis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bläigt, frukostkorv/fisk/grönsaksbiff med potatismos imorrn. Korv och fisk failar de alltid med, och jag hatar deras mos. Och för kort lunch för att hinna käka ute :/.

Oh well. Hade utvecklingssamtal idag, ointressant förutom att min mentor/samhälle/historialärare praisar mitt arbete i hans ämnen och säger att jag absolut borde satsa på MVG. Trevligt att man redan gjort intryck.

Matteprov och naturkunskapsredovisning nästa vecka, inte lika kul.

Sökt till skoltidningen också, skulle var skojigt.

På måndag Luciafirande, på nåt sätt fortfarande obligatoriskt. Jag skippar det. Vi har inte avslutning förens 22:a vilket jag tycker är lame. Lillbrorsan har den 17:e, avis.

Varför skulle det inte vara obligatoriskt? Det är en fin tradition.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är bara löjligt. Jag är också ateist men jag säger som min muslimska vän sa " Det är bara en byggnad och luciatåget är vackert att se och lyssna på"

Men jag gillar inte byggnaden och tycker inte att tåget är vackert.

Deltar du i julfirande hemma eller är du anti-religion rätt igenom?

Jag deltar i julfirandet på det sättet att jag ger och får klappar och är med i firandet på julafton, eftersom jag tycker det är trevligt att träffa släkten. Vårt julfirande har egentligen ingenting med kristendom att göra.

Man kan respektera andra religioner trots att man är ateist. På exakt samma sätt kristna, muslimer, buddister m.fl. respekterar din ateism.

Jag respekterar alla religioner. Och då kan de respektera mig genom att inte tvinga in mig i en kyrka när jag inte vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle det inte vara obligatoriskt? Det är en fin tradition.

Kanske för att han går gymnasiet?!? Själv går jag aldrig på alla dumheterna som skolan hittar på, är ju obligatorisk närvaro men man har ju ingen kurs att få frånvaro från :doh:

Inte fan respekterar jehovas vittnens ens privata tid, jag vill inte ha dom här 1 gång per år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag deltar i julfirandet på det sättet att jag ger och får klappar och är med i firandet på julafton, eftersom jag tycker det är trevligt att träffa släkten. Vårt julfirande har egentligen ingenting med kristendom att göra.

På samma sätt firar skolor och så vidare Lucia. Det är en trevlig tradition i Sverige, precis som många (mig uträknat) tycker att julen är.

Kanske för att han går gymnasiet?!? Själv går jag aldrig på alla dumheterna som skolan hittar på, är ju obligatorisk närvaro men man har ju ingen kurs att få frånvaro från :doh:

Inte fan respekterar jehovas vittnens ens privata tid, jag vill inte ha dom här 1 gång per år.

Vet du varför "jehovas vittnen" kommer förbi ibland?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På samma sätt firar skolor och så vidare Lucia. Det är en trevlig tradition i Sverige, precis som många (mig uträknat) tycker att julen är.

Vet du varför "jehovas vittnen" kommer förbi ibland?

Kan jag inte påstå! Dom babblar skit i ca 10 sekunder utan någon mening, jag ser en bok och säger att jag inte är instresserad. Är det deras strategi att inte presentera sig för att man inte ska stänga dörren?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det en trevlig tradition för vissa, men inte för mig. Sen är det ju inte helt på samma sätt, att sitta i en kyrka och sjunga/lyssna på kristna sånger har ju mer med kristendomen att göra än sättet min familj firar jul på.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstod inte ett enda ord. Seriöst.

Men du har heller inte spenderat de senaste månaderna med spektrala transformer, det är lugnt ;)

Det där var dessutom ett par riktigt jävliga uppgifter, fråga 1-3 på extentorna är alltid i samma stuk så där gäller det bara att lära sig ett antal steg att utföra. Jag har dessutom samlat ihop maximalt med bonuspoäng på labbar, inlämningsuppgiften och programmeringsuppgiften så jag behöver bara sätta 2 av 5 frågor för godkänt. Tror att det ska gå!

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

http://img839.imageshack.us/img839/6307/schedulepng.png

Bra schema man har nu i vår, slutar 15.30 varje dag.

Är det Per "Pelle B" Björnberg du har i matten/datorkunskapen? Riktigt bra lärare i så fall, juh.

Däremot är jag allt annat än avis på dig om du har Nisse i de där som har flera olika lärare. ;) Nog för att han är kunnig som få, men pedagogiska färdigheter saknar karln.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor