eXotic Skrivet 5 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2010 (redigerad) Jag fick just åtta godkända högskolepoäng i TSIU05, känns riktigt bra. Om jag nu bara kunde komma på när jag gick den kursen samt vad jag gjorde där. Edit: Det var visst bara 2hp utav kursens hela 8 som trillade in nu. Då borde det vara kretskortritningen som blev godkänd. Redigerad 5 november, 2010 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Suck.. Jag börjar bli sugen på att byta program, snart är det här året avklarat och då är det bara ett kvar, att börja om allt igen är vad som stoppar mig! Jag vill, det är åtminstone vad jag känner för nu, läsa till rörmokare eller VVS-Montör som det så fint heter idag! Just nu går jag media, och jag har väl blandade känslor för det. Jag gillar textdelen, att skriva krönikor och artiklar är verkligen skitkul. Men vi har inte direkt en textinriktning, utan är mer inriktade på foto (aka hey-jag-är-en-arbetslös-och-omotiverad-snorunge).. Sugen som attan på att byta! Har aldrig gjort något inom VVS, men alltid haft ett intresse av det. Vad har vi att diskutera här då? Ja, bra fråga.. Vad hade ni gjort i min situation? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Har ni bara en inriktning? Shiet. Vi har Grafisk Produktion, Foto, Ljudproduktion, Textproduktion och TV-produktion. Något låter fel på din skola. D: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Rent instinktivt vill jag säga åt dig att gå klart, för det måste kännas ganska dumt att slänga två års plugg i sjön. MEN eftersom du faktiskt går media och eftersom majoriteten av dem som går det programmet ofta söker vidare på helt andra inriktningar efter gymnasiet så känner man ju att du lika gärna kan byta nu. Och du kommer få ganska skönt till en början då du redan har läst en massa kurser. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Har ni bara en inriktning? Shiet. Vi har Grafisk Produktion, Foto, Ljudproduktion, Textproduktion och TV-produktion. Något låter fel på din skola. D: Eyy.. Norrland! Nä, vi har väl egentligen foto/ljud/text, men eftersom de andra skitstövlarna (bra och jävligt trevliga skitstövlar dock!) i min klass endast lever för foto så är det bara fotokursen som faktiskt fungerar! Rent instinktivt vill jag säga åt dig att gå klart, för det måste kännas ganska dumt att slänga två års plugg i sjön. MEN eftersom du faktiskt går media och eftersom majoriteten av dem som går det programmet ofta söker vidare på helt andra inriktningar efter gymnasiet så känner man ju att du lika gärna kan byta nu. Och du kommer få ganska skönt till en början då du redan har läst en massa kurser. :yes: Jag börjar bli ruskigt sugen på att byta alltså, och att dessutom få flytta ifrån det här ödehålet, damn.. Så, vad gör att jag inte byter då? 1. Börja om ettan antar jag. Ta studenten med freakin' 95or?! 2. Flytta 3. Skoltrött Två år rakt i soptunnan och att jag redan nu är skoltrött gör inte saken mycket bättre heller. Nåväl, vi får se. Annars får jag försöka söka mig till ett VVS-företag efter studenten och få bli företagslärling i... fem år! Men då får jag åtminstone reda på om jag verkligen gillar det här yrket, fem år är en väldigt, väldigt lång tid. Inte lång tid som så att "åh, ska jag jobba med det här i fem år?! fyfääun vad tråkigt" utan jag känner ju att jag skulle kunna tänka mig att jobba som det; fem år som lärling känns dock sjukt länge, att dessutom försöka hitta ett företag som tar emot en lärling lär ju vara nästintill omöjligt i dagens samhälle. Nåja, den som lever får se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Finns det inga "eftergymnasiala" alternativ som kan vara aktuella? Rent spontant skulle jag säga att jag inte gärna skulle vilja börja om gymnasiet efter två år i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 y=x2-10x+16 y'=2x-10 y'=0 => 2x-10=0 2x=10 x=5 Så när x=5 har du en extrempunkt. Nu kommer jag dessvärre inte ihåg hur man gör på gymnasial nivå för att få reda på om den är max eller mini, använder man y'' då? Jag gjorde en teckenstudie: .....................5 .....---------------------------------->x y'............-......0......+ y..................-9 Du har alltså en maximipunkt vid punkten 5,-9. Hoppas det stämmer. Tackar. Jag har lärt mig att om x²-värdet är negativt så är det en maximipunkt, och om positivt, en minimipunkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 (redigerad) Tackar. Jag har lärt mig att om x²-värdet är negativt så är det en maximipunkt, och om positivt, en minimipunkt. Fast det stämmer ju inte överens med vad jag fick fram. Då ska det vara en minimipunkt alltså? Undrar just vad jag gjorde för konstigt fel då. Eller vad fan, hahahahahahaha! Jag har ju fått fram en minimipunkt, inte en maxi, jag tolkade min egen teckentabell fel. Då bör mitt svar stämma. Alltså: Du har en minimipunkt vid koordinaten 5,-9 och ingenting annat. Redigerad 10 november, 2010 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 Hämtade ut min första tenta idag. C. Kunde varit värre, men jag borde ha kunnat gjort bättre ifrån mig också. Oh well, why dwell? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Drog på mig den fetaste varningen som hette duga idag. Känner mig nere nu :[ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Drog på mig den fetaste varningen som hette duga idag. Känner mig nere nu :[ Så jag är inte ensam... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Så jag är inte ensam... We are in the same boat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Drog på mig den fetaste varningen som hette duga idag. Känner mig nere nu :[ Vad gjorde du då? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 Första salstentan idag... gick sådär, men nu vet man vad det innebär, trevligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2010 Mmmm, trevliga mail. Let's make things clear... I will only write the report with you IF, and only IF, you do the whole exercise by yourself FIRST. I spent the whole day from 8.15 until 16.45 doing that exercise BY MYSELF, and there is no way I will just give you the results of my lab work just because you were not present. That's how simple it is. I actually prefer to write the report by myself. I can help you with questions perhaps, but I will NOT do the exercise all over again. Quite frankly, I have no reason to team up with you for this lab report at all since you were not present and I have no obligations whatsoever to write all reports with you only because we have done two of them so far, where one of them was a complete disaster. Förbannade Bangladeshianer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 18 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2010 Mmmm, trevliga mail. Förbannade Bangladeshianer. Fick du detta eller skrev du det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2010 Fick du detta eller skrev du det? Jag skrev det, givetvis. Idiotjäveln åkte till Stockholm i fem dagar och dök upp kvällen innan sista inlämning klockan halv elva på kvällen, vi satt till klockan halv tre-tre på natten och skrev rapport. Under dagen hade han dessutom frånvarit ännu en laboration ("exercise") som han väntar sig att jag ska vara absolut villig att samarbeta med honom igen för... Det kan han ju glömma, om han inte förbättrar sig sjukt mycket. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2010 Hämtade ut min första tenta idag. C. Kunde varit värre, men jag borde ha kunnat gjort bättre ifrån mig också. Oh well, why dwell? Känner nu i efterhand att jag kanske borde pluggat lite mer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 18 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2010 Känner nu i efterhand att jag kanske borde pluggat lite mer... What you mean? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2010 What you mean? Att jag inte är nöjd med mitt tentaresultat och borde plugga mer till nästa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts