samuelszon Skrivet 23 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2010 Alltså wtf, vad är det där för scheman egentligen? Går ni 5 år eller något? Ni har ju knappt några lektioner. Håller med. Jag har betydligt mer... Suck. http://img163.imageshack.us/img163/4229/schemam.png Förkortningarna är: Religion A Gehör och Musik C Matte C Ensembleledning Musik och Kommunikation Instrument/Sång (privat gitarrlektion) Musikhistoria Engelska B Arrangemang/Komposition Ljudteknik B Svenska B Improvisationsensemble Körsång B Biinstrument - sång (privat sånglektion) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 23 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2010 Bullshit. Börjar på tisdag. Hur kan du allvarligt tycka att du har ett dåligt schema? Såhär ser mitt ut, och jag är nöjd med det! http://img827.imageshack.us/img827/6254/schedulegenerator.png Sista året nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2010 Kollade runt lite här: http://www.vhs.se/PageFiles/3643/HT2010%20...al2_program.pdf Om ett program har 70 som lägsta meritvärde på de intagna.. Vad betyder det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 25 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2010 http://www.gti.se/schema/DT3C.bmp Läser inte spelutveckling. Rolig dag imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2010 Kollade runt lite här: http://www.vhs.se/PageFiles/3643/HT2010%20...al2_program.pdf Om ett program har 70 som lägsta meritvärde på de intagna.. Vad betyder det? Beror helt på vilken urvalsgrupp det är. Om det är SA så har de tagit in folk med brutalt sen anmälan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2010 (redigerad) Blä, jag är ju bara halvt sugen på att börja skolan imorgon... Ska nog lägga mig nu, men kommer inte kunna somna. Edit: jag har inte sneglat på repetitionsuppgifterna heller, bra start. Redigerad 26 augusti, 2010 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2010 Härligt! Första duggan för det här läsåret avklarat. Jag tror att jag kan ha klarat den. Men jag ligger precis vid strecket och surfar. Jag fick reda på efteråt att jag missat en enpoängsfråga, men å andra sidan så verkar jag ha kompenserat det genom att klara av en tvåpoängsfråga som jag trodde att jag sumpade. Men det känns helt okej ändå, tror på det bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 Har haft några lektioner Digitalt skapande sen skolstarten av 3an. Och gud vad jag blir trött och irriterad på dom lektionerna. Läraren är HELT värdelös. Hon ska undervisa oss i Photoshop, men hon kan inte ett SKIT. Vi gör övningar om att klippa ut saker från en bild till en annan, eller göra 3 kopior av en sak i en bild. Riktigt simpelt, och vi ska använda magnetlassot. Det ser förjävligt ut ibland och tycker inte magnetlasso är det bästa, men hon säger att det är viktigt att experimentera med saker. Gjorde en uppgift att göra ett skivomslag, klipper in och leker lite och fixar ihop en bild jag blir nöjd med. Men då kommer hon och säger att jag ska leka i "kurvor". Så tar hon upp kurvor och bara helt random klickar runt och drar upp och ner på linjerna så hela bilden blir typ regnbågs färgad och trycker på OK. Nu när bilden är så får hon panik och nästan skriker förlåt för att hon "förstört" bilden. Men då sa jag "Man kan trycka ctrl+z så ångrar den" Ska inte hon som lär ut oss om programmet veta att man kan ångra? Vad är det för krav på lärare idag egentligen? 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 Har haft några lektioner Digitalt skapande sen skolstarten av 3an. Och gud vad jag blir trött och irriterad på dom lektionerna. Läraren är HELT värdelös. Hon ska undervisa oss i Photoshop, men hon kan inte ett SKIT. Vi gör övningar om att klippa ut saker från en bild till en annan, eller göra 3 kopior av en sak i en bild. Riktigt simpelt, och vi ska använda magnetlassot. Det ser förjävligt ut ibland och tycker inte magnetlasso är det bästa, men hon säger att det är viktigt att experimentera med saker. Gjorde en uppgift att göra ett skivomslag, klipper in och leker lite och fixar ihop en bild jag blir nöjd med. Men då kommer hon och säger att jag ska leka i "kurvor". Så tar hon upp kurvor och bara helt random klickar runt och drar upp och ner på linjerna så hela bilden blir typ regnbågs färgad och trycker på OK. Nu när bilden är så får hon panik och nästan skriker förlåt för att hon "förstört" bilden. Men då sa jag "Man kan trycka ctrl+z så ångrar den" Ska inte hon som lär ut oss om programmet veta att man kan ångra? Vad är det för krav på lärare idag egentligen? Det där med datorlärare alltså Hälften av alla är ju inkompetenta idioter som man hade klarat sig bättre utan! Sedan finns det vissa guldkorn som är experter på deras områden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 (redigerad) Det där med datorlärare alltså Hälften av alla är ju inkompetenta idioter som man hade klarat sig bättre utan! Sedan finns det vissa guldkorn som är experter på deras områden True that, i gymnasiet hade jag endast en lärare som verkligen hade någon kunskap att dela med sig av. Det var min programmeringslärare som jag hade i Programmering A och B. Nu under högskoletiden har jag bara haft duktiga och kompetenta lärare, men skam vore det väl om man fick en slapplärare när man pluggar på universitetsnivå. Då hade det ju bara varit löjligt! Redigerad 27 september, 2010 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 Ehehehe, har Datakunskap A som obligatorisk kurs av nån anledning (sam), läraren är totalt fast i 80-talet, värdelös på datorer, har världens roligaste uttal av Wingdings, men kläcker ur sig fina filosofiska uttalanden om datorer hela tiden. Sjukt roligt. Jag och en kompis sitter och twittrar om varje lektion, så ni som har Twitter kan ju ta och tuna in till #daa1201 på måndag-mornar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 28 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 Då har man påbörjat sin 15min redovisning. Ämnet blev Hitlerjugend. Någon som har tips, arbetat om Hitlerjugend eller liknande så är man varmt välkommen att kontakta mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2010 Saxar in från min statusuppdatering... Kebab "jag ska aldrig läsa mer än matte c" ett år senare vill man bli kiropraktor ;PPppPppP Status låst 29 september 2010 - 19:32 · Radera · Lås upp · Lås Henkibojj 29 september 2010 - 21:30 · Radera Vad har matte med kiropraktorer att göra? Umberto 29 september 2010 - 21:41 · Radera Dra mig baklänges på en nattskärra! Du är seriös?!! Jag trodde du trollade när du skrev om det där i skoltråden eller var det var.. Och håller med HB btw. Måste vara Lars Ohly som ligger bakom den bestämmelsen. Henkibojj 30 september 2010 - 02:11 · Radera En sak jag däremot inte fattar är varför du är på Campus Valla när kiropraktik låter VÄLDIGT mycket som en universitetssjukhus-utbildning och inte nåt man hänger på Tekniska fakulteten för att plugga. Inte mig emot, vi lär ju ses! eXotic 30 september 2010 - 09:04 · Radera Han pluggar upp lite ämnen innan han drar iväg för att studera på riktigt. Precis, jag läste inte natur på gymnasiet ( ) så nu rejsar vi igenom de ämnena! Tenta på Biologi A och Matte A-B-C om några veckor, sedan ger vi oss på A-kurserna i kemi och biologi. Och nejdå, jag har i mer än ett halvår gått och funderat på kotknackeri och jag känner att det kan bli helt rätt grej. 9-5-jobb med riktigt bra betalt, lätt att få kunder/jobb (kommer säkerligen öppna egen praktik), att kunna hjälpa människor utan att behöva sätta mig in i deras liv för fem öre... Men det som lockar mest är nog att kunna vara ledig på kväll och helger, något som folk i karriären sällan kan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2010 Efter att ha läst de tre senaste sidorna i den här tråden är jag ta mig fan riktigt glad att jag inte hoppade på universitetet direkt! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2010 (redigerad) Hade mattetenta idag, jag var inte ett dugg nervös innan tentan. Men när jag kände mig färdig och började räkna poäng i mitt huvud så blev jag sjukt osäker på hur mycket poäng jag egentligen kommer få. Jag tycker att jag har svarat för minst 4 poäng över godkänt, men jag vet samtidigt att vissa svar kan vara lite ofullständiga eller inte är helt färdiga på väg fram till svaret. Så jag känner mig sjukt oviss inför vilket resultat jag kommer få, och det gjorde mig riktigt nervös idag. Alltså, från det att jag bläddrat igenom mina svarspapper, till det att jag lämnat salen byggdes nervositeten bara upp mer och mer. Innan är jag inte nervös, då har man fortfarande tid att fixa saker, lära sig mer och samla mer poäng. Men nu efteråt, nu finns det absolut ingenting mer att göra för att få fler poäng om det nu skulle behövas, jösses vad nervös jag var där ett tag innan jag hunnit slå på musik i öronen och börja tänka på annat. Lustig känsla, har aldrig tidigare känt så efter en tenta eller ett prov. Ehm, tentan kan alltså sluta lite hur som helst, jag kan få jättebra poäng, men jag kan också hamna strax under godkänt. Det skulle vara riktigt tråkigt då jag känner mig hyfsat nöjd såhär när jag tänker tillbaka på frågorna och vad jag svarade. Edit: Läste precis min gamla post. Härligt! Första duggan för det här läsåret avklarat. Jag tror att jag kan ha klarat den. Men jag ligger precis vid strecket och surfar. Jag fick reda på efteråt att jag missat en enpoängsfråga, men å andra sidan så verkar jag ha kompenserat det genom att klara av en tvåpoängsfråga som jag trodde att jag sumpade. Men det känns helt okej ändå, tror på det bästa. Det visade sig att jag hamnade 1 ynka poäng under godkändgränsen, så jag fick inget bonuspoäng med mig in till dagens tenta. Får jag ett poäng under godkänt på tentan så tar jag livet av mig med den oturen jag haft. Redigerad 19 oktober, 2010 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 19 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2010 Har kommit på att jag vill bli arkeolog eller något liknande. Någon som vet vad man ska läsa för att bli det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ulf Skrivet 19 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2010 (redigerad) Har kommit på att jag vill bli arkeolog eller något liknande. Någon som vet vad man ska läsa för att bli det? Eftersom att det låter så intressant testade jag en sökning på studentum.se, verkade dock inte finnas många färdiga grundnivå-program för det (ett i Umeå och ett i Visby), dock verkar det finnas en del magister/master-program att söka, så ett alternativ är ju att läsa dig till behörighet genom fristående kurser, på egen hand. Sök på "arkeologi" på studera.nu. Det borde inte vara så svårt att komma i kontakt med något universitets studievägledare för att se till att allt blir som det ska. Får man fråga hur du kom på idén? *** On another note: Har precis skickat in en hemtentamen. Min utbildning bygger på 4-6 lärarledda timmar i skolan/vecka. Det kan låta lite, men jag trivs ypperligt med det egna ansvaret och möjligheten att planera mina dagar. Redigerad 19 oktober, 2010 av Ulf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
goar Skrivet 19 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2010 Hade pianolektioner i skolan idag,inför vår michael jackson konsert.Läraren hade satt ut prickar på tangenterna,så att vi skulle veta vilka tangenter vi skulle trycka på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2010 On another note: Har precis skickat in en hemtentamen. Min utbildning bygger på 4-6 lärarledda timmar i skolan/vecka. Det kan låta lite, men jag trivs ypperligt med det egna ansvaret och möjligheten att planera mina dagar. Coolt! Vad pluggar du? Hade pianolektioner i skolan idag,inför vår michael jackson konsert.Läraren hade satt ut prickar på tangenterna,så att vi skulle veta vilka tangenter vi skulle trycka på. Coolt! Vad pluggar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ulf Skrivet 19 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2010 Coolt! Vad pluggar du? Systemvetenskap, första året. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts