Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Härligt, grattis! :P

Nu kan jag lämna min skola med ett stort leende på läpparna. Lite synd egentligen, hade satsat på ett MVG i webdesign och Mikroprocessorteknik B.

Tyvärr så strula mitt Javascript på slutuppgiften för Webdesign, men jag fick ett VG tack vare att jag verkligen försökte iaf! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prov i Ljudmedier idag!

Vi hade fyra timmar på oss att fixa ett reportage om ett ämne till en viss målgrupp (upphovsrätt till 12-13åringar i mitt fall) och vi är klara 1½ timme före deadline. Känns jävligt bra att sitta här och ta det lugnt medans alla springer som fan runt omkring dig säger jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, imorrn blir fan mest chilla skoldan nånsin. På torsdagar brukar vi ha SO och sen matte, men nu hade vi matte på SO-tiden pga prov, och sedan idrott (bad) istället för SO. Därför skulle vi lägga den SO-lektionen som försvann idag direkt efter den imorrn (och inte ha idrott då). Men SO-lärarn är borta imorrn, och kunde inte fixa vikarie! Så nu börjar vi 12.00 och slutar 13.20 (har bara två 40-min-lektioner sen).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, imorrn blir fan mest chilla skoldan nånsin. På torsdagar brukar vi ha SO och sen matte, men nu hade vi matte på SO-tiden pga prov, och sedan idrott (bad) istället för SO. Därför skulle vi lägga den SO-lektionen som försvann idag direkt efter den imorrn (och inte ha idrott då). Men SO-lärarn är borta imorrn, och kunde inte fixa vikarie! Så nu börjar vi 12.00 och slutar 13.20 (har bara två 40-min-lektioner sen).

Det suger ju, det känns ju knappt värt att gå till skolan om man bara jobbar 80 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flera gånger har jag gått till plugget för 0 minuer lektion, det är värt!

Skippar i regel lektioner om det är den enda den dagen

Woohoo, ida ggjorde jag bort alla arbeten som jag kan göra bort! Har alltså inga rester eller liknande som ska in innan sommarlovet

En gång gick jag till plugget för 30 min Filosofi. Smaka på den du!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prov i Ljudmedier idag!

Vi hade fyra timmar på oss att fixa ett reportage om ett ämne till en viss målgrupp (upphovsrätt till 12-13åringar i mitt fall) och vi är klara 1½ timme före deadline. Känns jävligt bra att sitta här och ta det lugnt medans alla springer som fan runt omkring dig säger jag ;)

Oh, sjysst examinationsform! Har ni mycket sånt på er skola?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle börjat min lektion 08:50, men då har min mentor tydligen skickat ett mail sent igårkväll till våra föräldrar att vi inte har någon Elevens-val lektion då eller SO-lektion därpå heller.. Så nu sitter jag här hemma och väntar tills nästa lektion 10:55. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, matten blev 15 minuter sen, och sen jobbade såklart ingen på resten av den. Sen var det ingen tyska för tjejerna skulle på en föreläsning och klassen består av jag, en till kille och sen åtta tjejer. Även spanskan och svenska/engelska ställdes in, bara franskan hade lektion. Så vi stod och skrattade åt dem ett tag innan jag o en polare köpte Cola o drog hem o spelade PES.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slut på gymnasiet! Najs champagnefrukost men extremt seg skoldag med fööööör långa pauser mellan "aktiviteterna" (vara i klassrummet med lärarna, se på estetarna i aulan, lunch, vara i aulan igen, utspring). :D

Sen vätskebrist. Se till att dricka mycket vatten under studentdagen! På flaket hade jag visserligen kul i början men att huvudvärken kom efter några minuter sabbade resten av åket. Hann inte riktigt reparera det under mottagningen sen så det blev lite segt för mig, kunde inte ens trycka ner första vinglaset. Kul att träffa lite släkt dock :lol:

Avslutningen blev hemma-klassfest vilket var underbart, precis lagom mängd extra folk och vaniljvodka+sprite+tranbär var det mest lättdruckna jag någonsin testat! Också skönt att stämma träff med vissa för att markera att man ska fortsätta ses. Om det blir så eller inte är en annan femma men jag hoppas det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah, ångest inför nästa år, har valt Ma B men är inte direkt den skarpaste kniven i lådan så jag vet inte ens om jag klarar det. De flesta säger ju att det är skitsvårt så inte vet jag.. :lol:

nja, det är väl först i Matte C som det börjar bli jobbigare...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nah, i matte D var det ju fortfarande matematik med siffror (om än gömda bakom x och olika formler) medan i E blev det knas, i alla fall för mig. Imaginära tal, brr :lol:

Samma här. Enda provet jag fick IG på under gymnasiet var Matte E, men fixade det sen med ett omprov. Jag hade inte pluggat särskilt hårt iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor