Dusse Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Har blivit väldigt intresserad av kiropraktik, vilket förvånar mig eftersom jag är extremt lat (there, I finally said it) och det lär ju inte inte direkt vara en tårtdans att studera till det... Men jag vet att jag är kapabel till vilket plugg som helst egentligen, och med tanke på hur fascinerande arbetet är (verkar) så kommer jag självklart fixa't. Att det sedan är fem år i England som gäller försöker jag förtränga så långt jag kan... Fråga till dig, Axel: Hur kommer det sig att du läste upp dig på komvux och inte på universitetet? Finns det någon fördel som jag kan ha missat? Grymt! Jag tror du skulle bli en grym kiropraktor. Jag läste bara två kurser - matte E (på distans), och Kemi A, så jag tyckte komvux var det bästa alternativet, iochmed att jag bara behövde de två kurserna. Eller egentligen behövde jag inte ens Matte E - lägsta behörigheten var Matte D - men jag ville ta den kursen av andra skäl. En fördel med att läsa basår på universitet/högskola istället för på komvux, är ju att man får högskolepoäng (källa behövs), och att du blir bättre förberedd för högskolestudier, då de som lägger upp kurserna i basåret bättre vet vad som krävs av studenterna när de tar klivet till högskolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Grattis på födelsedagen! Hur gick provet? En får tacka. Jag är grymt besviken, hade åtminstone hoppats på en höjning av mitt tidigare resultat (som dock inte är alls dåligt) men fick nöja mig med tre poäng till. Just ORD kändes otroligt mycket svårare än senast och hade den andra varit testprovet istället så hade jag lätt fått markant bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Grymt! Jag tror du skulle bli en grym kiropraktor. Jag läste bara två kurser - matte E (på distans), och Kemi A, så jag tyckte komvux var det bästa alternativet, iochmed att jag bara behövde de två kurserna. Eller egentligen behövde jag inte ens Matte E - lägsta behörigheten var Matte D - men jag ville ta den kursen av andra skäl. En fördel med att läsa basår på universitet/högskola istället för på komvux, är ju att man får högskolepoäng (källa behövs), och att du blir bättre förberedd för högskolestudier, då de som lägger upp kurserna i basåret bättre vet vad som krävs av studenterna när de tar klivet till högskolan. Apropå basår... det gör att man hamnar i en annan behörighetsgrupp HT-10? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Apropå basår... det gör att man hamnar i en annan behörighetsgrupp HT-10? Oh, jag har faktiskt ingen aning - det var ett tag sedan jag sökte till högskolan, så jag har inte satt in mig i hur det nya ystemet funkar. Hoppas någon annan vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2010 I år, för 91:orna tror jag att ett nytt system gäller. Där folk som studerat upp sitt betyg efter gymnasiet hamnar i en lägre invalsgrupp än folk som söker direkt efter gymnasiet. Eller har det alltid varit så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 11 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2010 I år, för 91:orna tror jag att ett nytt system gäller. Där folk som studerat upp sitt betyg efter gymnasiet hamnar i en lägre invalsgrupp än folk som söker direkt efter gymnasiet. Eller har det alltid varit så? Nej, det är så för alla från och med denna höst. Det jag undrade, inte så viktigt egentligen eftersom jag ändå inte funderar på att göra det, är om basår på universitetet gör att man hamnar i en lägre urvalsgrupp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 12 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2010 Åh, satte 88 av 91 poäng på engelska B nationella, MVG. Får nog reda på svenskan i veckan också, och på fredag är det matten som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2010 Ibrahim Baylan kommer till min skola imorgon, något ni vill fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 12 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2010 Idag fick en b-rud ett snöras i huvudet. Hon bröt benet. Jag har Engelska B Nationella snart. tagg1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 12 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2010 Åh, satte 88 av 91 poäng på engelska B nationella, MVG. Får nog reda på svenskan i veckan också, och på fredag är det matten som gäller. Jag fick nåt liknande, MVG iaf. På svenskan fick jag MVG och VG+ på uppsatsen (blev lite ostrukturerad, annars hade jag fått MVG). Muntliga gick bra både i engelska o svenska. Vi har fått göra ett gammalt NP i matte, det var jävligt lätt, så jag är inte så orolig. Mer för dom i kemi vi ska ha, o tyska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2010 Idag fick en b-rud ett snöras i huvudet. Hon bröt benet. Hah, mitten av april - bara i Luleå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 12 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2010 Jag fick nåt liknande, MVG iaf. På svenskan fick jag MVG och VG+ på uppsatsen (blev lite ostrukturerad, annars hade jag fått MVG). Muntliga gick bra både i engelska o svenska. Vi har fått göra ett gammalt NP i matte, det var jävligt lätt, så jag är inte så orolig. Mer för dom i kemi vi ska ha, o tyska. Najs. Matten blir nog inte så svår, den verkliga fienden är väl slarvfelen som ofta uppstår, poängknyckare. Men koncentrerar man sig går det nog fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 23 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2010 Hah, gjorde ett episkt tyskaläxförhör idag. Hade inte läst läxan, så kunde inte enda ord, men jag tänkte att jag tar de svenska orden och "tyskar till dem lite". Fick 0/18. Satte upp det på anslagstavlan för att visa yngre tyskelever hur det går om man skolkar några lektioner och skiter i läxan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 23 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2010 Åh, satte 88 av 91 poäng på engelska B nationella, MVG. Får nog reda på svenskan i veckan också, och på fredag är det matten som gäller. Mitt förbannade engelskaprov kommer aldrig, skulle haft det innan påsklovet men nej nej.. Åhåjaja, jag får hoppas på att jag får göra det snart! tagga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2010 Hah, gjorde ett episkt tyskaläxförhör idag. Hade inte läst läxan, så kunde inte enda ord, men jag tänkte att jag tar de svenska orden och "tyskar till dem lite". Fick 0/18. Satte upp det på anslagstavlan för att visa yngre tyskelever hur det går om man skolkar några lektioner och skiter i läxan. Haha! "Tyskar till dem lite." Hur blev orden då? Har du något exempel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 23 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2010 Hah, gjorde ett episkt tyskaläxförhör idag. Hade inte läst läxan, så kunde inte enda ord, men jag tänkte att jag tar de svenska orden och "tyskar till dem lite". Fick 0/18. Satte upp det på anslagstavlan för att visa yngre tyskelever hur det går om man skolkar några lektioner och skiter i läxan. Haha, påminner mig om en kompis försök att "tyska till" ordet fåtölj på ett tyskprov. Sittenschönen blev resultatet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 23 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2010 Hehe, översatte 'försova sig' till 'vorschlafen', 'avklädd' till aufkleiden. Vorschlafen tyckte jag lät väldigt rätt, resten trodde jag inte ens själv på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2010 Haha, påminner mig om en kompis försök att "tyska till" ordet fåtölj på ett tyskprov. Sittenschönen blev resultatet !!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 24 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2010 Hah, gjorde ett episkt tyskaläxförhör idag. Hade inte läst läxan, så kunde inte enda ord, men jag tänkte att jag tar de svenska orden och "tyskar till dem lite". Fick 0/18. Satte upp det på anslagstavlan för att visa yngre tyskelever hur det går om man skolkar några lektioner och skiter i läxan. Haha, påminner mig om en kompis försök att "tyska till" ordet fåtölj på ett tyskprov. Sittenschönen blev resultatet Hehe, översatte 'försova sig' till 'vorschlafen', 'avklädd' till aufkleiden. Vorschlafen tyckte jag lät väldigt rätt, resten trodde jag inte ens själv på. Hah, you guys! Sjukt bra gissningar dock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts