Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Yays! Här är min handledare:

MinHandledare_1162023_0.png

Två riktigt schyssta snubbar som jobbar på SVT Mittnytt, Ö-vik som jag är hos... Askul än så länge!

Ungefär sådär det där jag gjort än så länge... Men det har ju bara gått två dagar av tre veckor så vi får väl se om jag får göra någonting som sänds på tv också... Idag fick jag bara titta på när de gjorde det där reportaget! >_<

praktikredigerarew000000t_1162349_1.png

praktikfotografredigerareviktorg_1162349_2.png

:(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rapporten till projektarbetet, två religionsarbeten, ett fördjupningsarbete i historia, ett arbete om Israel/Palestina, läsa en bok och föra läslogg för MVG i svenska, skriva novell/arbete i engelskan för höjt betyg.

Allt utom engelskan och svenskan innan påsklovet; jag är körd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick reda på häromdagen att jag fick MVG i hör och läsförståelse delen i nationellt prov i engelska, jag tror att det här är mitt första MVG någonsin så jag är sjukt nöjd. :D

Jag fick MVG på läsförståelsen, fast det var väntat. Resten har jag inte fått reda på. Vi fick göra ett gammalt läsförståelse från engelska-delen i 8:an, då fick jag MVG på det, så lär väl få det nu med. Hörgrejen på engelskan gick också bra, och på svenskan.

Svenska o Engelska-proven var lätta, men kommer gå åt helvete på matte, kemi o tyska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vilka ämnen är det nationellt prov i numera? Grundskolan that is.

Tycker själv att nationellt prov i Fysik och Kemi kan vara att överdriva. Jag menar, hur mycket läser man egentligen Kemi och Fysik på grundskolan.

Jag fick MVG på läsförståelsen, fast det var väntat. Resten har jag inte fått reda på. Vi fick göra ett gammalt läsförståelse från engelska-delen i 8:an, då fick jag MVG på det, så lär väl få det nu med. Hörgrejen på engelskan gick också bra, och på svenskan.

Svenska o Engelska-proven var lätta, men kommer gå åt helvete på matte, kemi o tyska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och NO, kemi tror jag.

Hörförståelsen på engelska gick sjukt dåligt för mig första lyssningen, de mumlade ju bara. Antingen det eller så sjunger cdspelaren i klassrummet på sista versen.

Andra lyssningen klarnade det dock lite, och det verkar som om det gick bra ändå.

Vår lärare tänker inte berätta några betyg för oss innan alla våra NP är klara.. :rant:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NO o SO o B-språk är på test. Själv ska jag ha i NO och språk av dom, typiskt, då SO är ett av mina bästa ämnen och de andra två mina sämsta. Vår skola fick kemi, det är väl bra på det sättet att vi redan skulle ha kemi nu till våren på lektionerna. Dåligt att jag inte kan nånting om det förutom ett par grundämnesförkortningar. Tyska kommer bli ett enda gigantiskt fail.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NO o SO o B-språk är på test. Själv ska jag ha i NO och språk av dom, typiskt, då SO är ett av mina bästa ämnen och de andra två mina sämsta. Vår skola fick kemi, det är väl bra på det sättet att vi redan skulle ha kemi nu till våren på lektionerna. Dåligt att jag inte kan nånting om det förutom ett par grundämnesförkortningar. Tyska kommer bli ett enda gigantiskt fail.

Jag tragglade igenom hela högstadiet med ett svagt G i tyska och tyckte jag var skitkass och sen satte jag ett starkt VG på "nationella"-tyskan. Jag tror att det berodde på att vår lärare var så pass bra, för jag har märkt hur jag kan mer tyska än många som fick ett MVG i ämnet och hade andra lärare. Du kan ju alltid hoppas att det är likadant för dig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I hear dat!

Fick IG på de flesta proven jag hade i tyska, och ifall det inte hade varit så att jag fick MVG på allt som hade med höruppgifter/hörövningar att göra så hade jag fått ett IG i betyg också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var typ stark G-nivå på tyskan i sexan o sjuan, men i åttan slackade jag av totalt, gjorde inte ett skit på lektionerna om jag var där (tyska är det enda jag skolkat från förutom idrott när det varit typ simning), så fick *** (IG i folkmun) i julbetyget efter att ha failat både prov o omprov. Lärarn o jag började bråka. Hon är väldigt korkad, exempel på det är att hon var tvungen att slå upp anarki för att veta vad det betydde, inte visste Österrikes huvudstad, undrade hur jag kunde ha G i svenska med min dåliga handstil (handstil spelar ingen roll vid betygen, hon blev lite snopen när jag påpeka det och berättade att jag hade MVG i det). Bland mycket annat.

Tog mig i kragen på vårterminen i åttan och kirrade ett G efter att klarat ett prov o fixat inlämningsuppgift, och har sen hållit det genom att få precis över G på alla prov.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och NO, kemi tror jag.

Hörförståelsen på engelska gick sjukt dåligt för mig första lyssningen, de mumlade ju bara. Antingen det eller så sjunger cdspelaren i klassrummet på sista versen.

Andra lyssningen klarnade det dock lite, och det verkar som om det gick bra ändå.

Vår lärare tänker inte berätta några betyg för oss innan alla våra NP är klara.. :rant:

När de pratade om skolan i Brisbam, där mumlade/sluddrade de rätt så kraftigt..

Alla skolor har prov i olika NO-ämnen, på min ska vi ha i biologi.

Tror förövrigt att jag nailade engelskan. :D

What?! Det är ju orättvist som fan! Biologi är ju mycket enklare än kemi.. :D

NO o SO o B-språk är på test.

Menar du att ni har NP i SO? That's strange..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar vilken skön skoldag idag.

All snö var borta från vägen, var nästan en njutning att cykla dit på morronen! Inleder med svenska där vi bara satt o snacka skit, sen blev det ju sämre med matte, men fortfarande rätt chill. Fick göra ett prov jag missade när jag var sjuk förra veckan, gick skitbra. Sen var det käk och gick sen ner med en polare o spela fotboll i idrottssalen, sen visade sig att vi inte hade nån hemkunskap, så då var skoldan slut, alltid lika härligt när man överraskande slipper en lektion. Gick upp med polarn o vi satt o snacka med SO-läraren ett tag om vad vi ska ha nu på slut, riktigt schyst kille.

Måste göra om ett prov på buddhimsen imorrn som jag glömde plugga till, har prov på handel i världen senare i veckan.

Drar ihop sig nu, har en lista på saker att göra klart (lär tillkomma mer grejer).

• Musikuppsats (klar)

• Bildarbete (nästan klar)

• Fördjupning i SO (inte börjat, kan också lämnas in till svenskan)

• SO-prov

• Nationella Prov, närmast uppsats i engelska, sedan matte, kemi och tyska.

• Tyskaprov

Rätt chill ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor