AngryAxel Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Har du läkarambitioner, Tweak? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Fick reda på att hela skolan skulle få Macdatorer efter sommarlovet. Chillerill? - Yes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 edit. Vill du inte hamna i kompletteringsgruppen kan man tydligen gå ut gymnasiet med ofullständigt betygsdokument, för att sedan läsa upp och få ett fullständigt betygsdokument på komvux. Inte så poppis bland studievägledare dock kanske, men tror att det är sant. This is me! Satsar inte på att bli läkare dock men något annat trevligt går det väl att plugga till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Fick reda på att hela skolan skulle få Macdatorer efter sommarlovet. Chillerill? - Yes Gz, själv sitter vi på fly förbannat dåliga datorer med världens mest värdelösa skärmar (som är så viktigt för oss "mediabögar"). Dem passar endast till programmerarna och nätverksslusken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Har du läkarambitioner, Tweak? Inga storslagna, men det är (var) absolut ett alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Inga storslagna, men det är (var) absolut ett alternativ. Najs! Om det är något du verkligen vill satsa på (inte för att det låter som det är det, men ändå) tycker jag inte du ska ge upp bara för att du just nu inte har 20.0. Högskoleprovet är ett stört bra sätt att komma in, och 2,0 är inte omöjligt. Min vän kom in på läkarlinjen i Uppsala med typ 19,8. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Jag har hört att man får komma på intervju till läkarprogrammet i Stockholm (eller om det var uppsala, kanske inte finns här?) om man sätter 1,7 på högskoleprovet. Det kan iofs varit en speciallösning, kan inga detaljer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Najs! Om det är något du verkligen vill satsa på (inte för att det låter som det är det, men ändå) tycker jag inte du ska ge upp bara för att du just nu inte har 20.0. Högskoleprovet är ett stört bra sätt att komma in, och 2,0 är inte omöjligt. Min vän kom in på läkarlinjen i Uppsala med typ 19,8. Är egentligen inte snittet som är problemet där, utan att jag inte har alls rätt kurser och då måste läsa ett basår vilket gör det svårare att komma in. Jag har hört att man får komma på intervju till läkarprogrammet i Stockholm (eller om det var uppsala, kanske inte finns här?) om man sätter 1,7 på högskoleprovet. Det kan iofs varit en speciallösning, kan inga detaljer. Mm, verkar som att vissa högskolor/universitet kör med intervjuer som en del av sållningsprocessen. Fråga: Om man läser ett naturvetenskapligt basår och sen skriver, säg, 1.7 eller bättre på högskoleprovet, tillhör man då komvux- eller högskoleprovsgruppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Fråga: Om man läser ett naturvetenskapligt basår och sen skriver, säg, 1.7 eller bättre på högskoleprovet, tillhör man då komvux- eller högskoleprovsgruppen? Vad jag har förstått, båda. Man söker i en extra grupp om man har gjort högskoleprovet och får således en större chans att komma in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Gz, själv sitter vi på fly förbannat dåliga datorer med världens mest värdelösa skärmar (som är så viktigt för oss "mediabögar"). Dem passar endast till programmerarna och nätverksslusken. + fucking one! Så jävla surt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 17 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2010 Är just nu mitt uppe i vad som kallas mockveckan där vi kör igenom alla exams som vi kommer göra i maj under en vecka. Detta har hittills betydigt 3,5 prov om dagen för mig, men idag är det studieresa till Uppsala universitet så dagens prov är uppskjutna till nästa vecka. Jag bestämde mig dock för att strunta i Uppsalaresan då jag redan varit på besök där en gång i höstas och vet att det inte är en plats jag vill tillbringa fem år. Istället sitter jag hemma och pluggar inför morgondagens prov samt skriver en längre uppsats i antropologi som har deadline i natt. Faktiskt ganska avslappnande om jag ska vara ärlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 17 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2010 Vi har APU i 3 veckor mellan Sport och Påsklovet.... Fick en plats på SVT tack vare min lärare och hans kontakter... Riktigt awesome! Yays! Här är min handledare: Två riktigt schyssta snubbar som jobbar på SVT Mittnytt, Ö-vik som jag är hos... Askul än så länge! Njah... Få träna lite på de redigeringsprogram de använder... Får tillgång till lite utav SVTs arkiv, och få följa med ut och göra lite reportage och så... Men exakt vad jag ska göra vet jag inte riktigt ännu. Ungefär sådär det där jag gjort än så länge... Men det har ju bara gått två dagar av tre veckor så vi får väl se om jag får göra någonting som sänds på tv också... Idag fick jag bara titta på när de gjorde det där reportaget! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2010 Är just nu mitt uppe i vad som kallas mockveckan där vi kör igenom alla exams som vi kommer göra i maj under en vecka. Detta har hittills betydigt 3,5 prov om dagen för mig, men idag är det studieresa till Uppsala universitet så dagens prov är uppskjutna till nästa vecka. Jag bestämde mig dock för att strunta i Uppsalaresan då jag redan varit på besök där en gång i höstas och vet att det inte är en plats jag vill tillbringa fem år. Istället sitter jag hemma och pluggar inför morgondagens prov samt skriver en längre uppsats i antropologi som har deadline i natt. Faktiskt ganska avslappnande om jag ska vara ärlig. Det är stört hur ambitiös du verkar! Big up - vad nalkas i framtiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 17 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2010 (redigerad) Det är stört hur ambitiös du verkar! Big up - vad nalkas i framtiden? Ja, jag är rätt ambitiös av mig. Har alltid haft lätt för mig i skolan och söker därför automatiskt upp de största utmaningarna. Ibland hatar jag mig själv. Teknisk fysik på kth är målet för tillfället, men förra året var antagningspoängen 19,4 så jag är osäker på hur det går Annars har jag tänkt mig farkostteknik eller medicisk teknik på samma lärosäte. Redigerad 17 mars, 2010 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 18 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2010 Börjar bli löjligt det här, har på egen hand producerat en radioteater redan, medverkat i en och nu har jag huvudansvar för att redigera ihop och sända en tjejs (långtidssjuk sedan förra veckan tydligen) jävla teater. Jag hatar teater. BAH Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 18 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2010 LÄS INNAN RESTEN AV INLÄGGET Var den stora snackisen i skolan igår (och idag också antar jag, är sjuk o hemma). De fyra som gjorde det är alla "kompis kompisar", ryktet spred sig rätt snabbt när polisen kom, och det va rätt självklart vilka det var då bilen snoddes på Lidls parkering (mittemot skolan), och de står där o röker och gör sitt bästa för att vara "de coola bad boysen". Undrar lite hur de tänkte. Stod de där och helt plötsligt "Fan, ska vi inte ta o sno en bil?" eller? Dom har ju fuckat upp det rejält, blir ju prick i registret och inget körkort (på ett tag iaf). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2010 LÄS INNAN RESTEN AV INLÄGGET Var den stora snackisen i skolan igår (och idag också antar jag, är sjuk o hemma). De fyra som gjorde det är alla "kompis kompisar", ryktet spred sig rätt snabbt när polisen kom, och det va rätt självklart vilka det var då bilen snoddes på Lidls parkering (mittemot skolan), och de står där o röker och gör sitt bästa för att vara "de coola bad boysen". Undrar lite hur de tänkte. Stod de där och helt plötsligt "Fan, ska vi inte ta o sno en bil?" eller? Dom har ju fuckat upp det rejält, blir ju prick i registret och inget körkort (på ett tag iaf). Extremt jävla dumt gjort. Vad försökte de bevisa? Att de är coola killar som vill imponera på tjejerna? Omoget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 18 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2010 LÄS INNAN RESTEN AV INLÄGGET Var den stora snackisen i skolan igår (och idag också antar jag, är sjuk o hemma). De fyra som gjorde det är alla "kompis kompisar", ryktet spred sig rätt snabbt när polisen kom, och det va rätt självklart vilka det var då bilen snoddes på Lidls parkering (mittemot skolan), och de står där o röker och gör sitt bästa för att vara "de coola bad boysen". Undrar lite hur de tänkte. Stod de där och helt plötsligt "Fan, ska vi inte ta o sno en bil?" eller? Dom har ju fuckat upp det rejält, blir ju prick i registret och inget körkort (på ett tag iaf). Fick dom spräcka någon då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2010 Vi har haft tre månader på oss att skriva rapport i religionen. Inlämning idag, jag skrev inledningen igårkväll och stannade hemma för att göraresten idag.. Uppskjutandet blir bara längre och längre för varje arbete nästan, ska bli intressant att se hur det ser ut i juni. Nu ska jag börja en läsa bok som ska vara utläst och loggboksskriven senast fredag. Alltså, både du och jag visste det innan men vi är verkligen löjligt lika. Du började inte läsa boken förrän på natten/dagen efter, va? Om man läser ett basår natur behöver man väl ändå 20.0 för att börja plugga till läkare, right? Eller vafan, hur fungerar sånt där överhuvudtaget? Om man gått samhälle, kan man på något sätt komma in på läkarprogrammet då? Plugga tillsammans med mig i Linköping? Är sjukt sugen på kiropraktik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2010 Alltså, både du och jag visste det innan men vi är verkligen löjligt lika. Du började inte läsa boken förrän på natten/dagen efter, va? Plugga tillsammans med mig i Linköping? Är sjukt sugen på kiropraktik. Haha, jag tror jag har blivit för lik dig - inte börjat läsa bokjäveln än. Ska inte plugga i höst, men annars så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts