_ThuuG Skrivet 10 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 (redigerad) Din kompis kanske har gjort något mot mannen i fråga som han inte berättat för er i klassen om? Det kan ju vara världens oskyldigaste grej, nån liten oseriös förlämpning som misstolkades eller dylikt? Min polare (klasskamraten) hade aldrig sett människan förut, så han har omöjligt sagt något direkt mot denne. Därför är det troligt att det har med hans ex att göra, och hon var dessutom inte i skolan idag (officiellt iallafall). Redigerad 10 februari, 2010 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 Min polare (klasskamraten) hade aldrig sett människan förut, så han har omöjligt sagt något direkt mot denne. Därför är det troligt att det har med hans ex att göra, och hon var dessutom inte i skolan idag (officiellt iallafall). Ok! Håll oss uppdaterade! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 10 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 Åh! Det var en amerikansk gospel-kör på våran linje och uppträdde idag. Så galet bra, energiskt och glädjefyllt! Är totalt frälst just nu, och jag ska se dem igen ikväll på världskulturmuseet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Har blivit ganska säker på att jag ska söka till ett tekniskt basår på Linköpings universitet. Är det någon som har några erfarenheter av det? Jag vet inte alls vad jag har att vänta mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Har blivit ganska säker på att jag ska söka till ett tekniskt basår på Linköpings universitet. Är det någon som har några erfarenheter av det? Jag vet inte alls vad jag har att vänta mig. Ska du bo kvar hemma då? För då är det ju rätt lugnt om du inte skulle trivas så är det ju bara att skita i det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Ska du bo kvar hemma då? För då är det ju rätt lugnt om du inte skulle trivas så är det ju bara att skita i det. Japp, tänkte bo hemma och skaffa en cykel så att jag slipper lägga ut speciellt mycket pengar nu. Lär ju ändå behöva ta studielån för en femårsutbildning senare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Be kool! Get outta school! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antflaxx Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Sedan jag började på min skola har jag länge funderat på varför de inte bara lägger ner fyraåriga programmet. De bara haltar/rullar runt och dreglar, ser inte ut att förstå vad det är som händer. Sitter bara i matsalen och gör så att man tappar aptit. Men efter ett tag har jag tillsammans med xstreem upptäckt. På våra raster kan det vara ganska underhållande att se de komma haltande/rullande på ett långt led. Leta fram de typiska positionerna som även de verkar ha i sina klasser. T.ex mobbare och offer. Någon tar den enas mössa och springer iväg med sina snea ben, dreglandes över skolgården. Skrattar och skriker högt. Verkar ju inte bara vara en dålig idé att ha det här folket utplacerade på skolor. Det är vad vi roar oss med på rasterna, kollar på de så kallade "gys:arna". GYS - GYmnasieSär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 De stängde precis våran skola fram till på torsdag på grund av rasrisk. På torsdag är vi lediga för att lärarna ska iväg på något, och fredagar är alltid schemafria för våran del. Dubbellov, sweet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Thuug: Hur har det gått? Fick de fast snubben? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Thuug: Hur har det gått? Fick de fast snubben? Det vill jag också veta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Har inte hänt något nytt. De vet fortfarande inte vem det är, men de tror att han är från Göteborg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2010 Vi har haft tre månader på oss att skriva rapport i religionen. Inlämning idag, jag skrev inledningen igårkväll och stannade hemma för att göraresten idag.. Uppskjutandet blir bara längre och längre för varje arbete nästan, ska bli intressant att se hur det ser ut i juni. Nu ska jag börja en läsa bok som ska vara utläst och loggboksskriven senast fredag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Vi har APU i 3 veckor mellan Sport och Påsklovet.... Fick en plats på SVT tack vare min lärare och hans kontakter... Riktigt awesome! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Vi har haft tre månader på oss att skriva rapport i religionen. Inlämning idag, jag skrev inledningen igårkväll och stannade hemma för att göraresten idag.. Uppskjutandet blir bara längre och längre för varje arbete nästan, ska bli intressant att se hur det ser ut i juni. Nu ska jag börja en läsa bok som ska vara utläst och loggboksskriven senast fredag. Ett tips: Skriv loggboken medans du läser boken. Jag brukade skriva först efter att jag läst boken, vilket ledde till sämre betyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Fick en plats på SVT tack vare min lärare och hans kontakter... Riktigt awesome! Och vad ska du göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 (redigerad) Och vad ska du göra? Njah... Få träna lite på de redigeringsprogram de använder... Får tillgång till lite utav SVTs arkiv, och få följa med ut och göra lite reportage och så... Men exakt vad jag ska göra vet jag inte riktigt ännu. Redigerad 8 mars, 2010 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2010 (redigerad) Om man läser ett basår natur behöver man väl ändå 20.0 för att börja plugga till läkare, right? Eller vafan, hur fungerar sånt där överhuvudtaget? Om man gått samhälle, kan man på något sätt komma in på läkarprogrammet då? Redigerad 14 mars, 2010 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 (redigerad) Om man läser ett basår natur behöver man väl ändå 20.0 för att börja plugga till läkare, right? Eller vafan, hur fungerar sånt där överhuvudtaget? Om man gått samhälle, kan man på något sätt komma in på läkarprogrammet då? Att komma in på läkarprogrammet på BG-urvalet (betyg) är inte så skoj, tror jag har läst att det är omkring 4 % chans att man kommer in om man har 20.0 (KI antagligen). Skriver man 2.0 på HP-urvalet (högskoleprov) kommer man in på alla skolor, även om man bara har G i alla ämnen man behöver för att vara behörig att söka. Sen i och med ändrade regler HT2010 borde man ha ännu mindre chans att komma in på läkarprogrammet om man har kompletterat (basår) betyg, då man hamnar i kompletteringsgruppen. Sen finns det även intervjuplatser som innefattar betyg, högskoleprov och en intervju. edit. Vill du inte hamna i kompletteringsgruppen kan man tydligen gå ut gymnasiet med ofullständigt betygsdokument, för att sedan läsa upp och få ett fullständigt betygsdokument på komvux. Inte så poppis bland studievägledare dock kanske, men tror att det är sant. Redigerad 15 mars, 2010 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Att komma in på läkarprogrammet på BG-urvalet (betyg) är inte så skoj, tror jag har läst att det är omkring 4 % chans att man kommer in om man har 20.0 (KI antagligen). Skriver man 2.0 på HP-urvalet (högskoleprov) kommer man in på alla skolor, även om man bara har G i alla ämnen man behöver för att vara behörig att söka. Sen i och med ändrade regler HT2010 borde man ha ännu mindre chans att komma in på läkarprogrammet om man har kompletterat (basår) betyg, då man hamnar i kompletteringsgruppen. Sen finns det även intervjuplatser som innefattar betyg, högskoleprov och en intervju. edit. Vill du inte hamna i kompletteringsgruppen kan man tydligen gå ut gymnasiet med ofullständigt betygsdokument, för att sedan läsa upp och få ett fullständigt betygsdokument på komvux. Inte så poppis bland studievägledare dock kanske, men tror att det är sant. All den där infon tog mig någon timme tidigare idag att läsa mig till på egen hand. Borde väntat på att du kom och sammanfattade det åt mig. Men tack, som fan, då har jag uppfattat allting rätt. Och det såg ju inte bra ut alls, nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts