spajdermän Skrivet 3 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2010 Lärarna brukar ju då och då härleda formler för sakens skull, eller bara för att visa att det går men det är ju aldrig några uppgifter på prov där man måste göra det så. . . Vad/var läser du för något egentligen? Jag läser International Baccalaureate och ligger alltså inte inom svenska lärosystemet egentligen. Fysiken jag läser heter Higher Level Physics, vilket vad jag förstått (efter ytterligare efterfrågningar under dagen) innefattar ganska mycket mer än svenska Fysik A och B. Dock får jag behörighet i dessa och inget mer (inte ens meritpoäng) när mina betyg räknas om för vidare studier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 bläää sitter fast på en fråga 24. Fyll i vad som gäller för subnetting av klass C nätet 192.168.10.0 om man lånar 3 bitar i nedanstående tabell: Nät nr. Nätadress 1:a host Sista host Broadcast 1 2 3 4 5 6 7 8 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
redoid Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Svenska nationella idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Svenska nationella idag Det var ganska lätt, tror jag. Hur gick det för dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
redoid Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Det var ganska lätt, tror jag. Hur gick det för dig? Det gick nog bra hoppas jag. Fick dock en sjuhelvetes nackont på grund av allt läsande i obehaglig vinkel (låga bänkar, japp). Tagga torsdagens svenska nationella. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Det gick nog bra hoppas jag. Fick dock en sjuhelvetes nackont på grund av allt läsande i obehaglig vinkel (låga bänkar, japp). Tagga torsdagens svenska nationella. Svenska på torsdag också? Trodde det var engelska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Var väldigt lätt, var klar efter halva tiden. Drygt att skriva bara, halkade på is precis innan o landade på skriv- och runkhanden. Tänkte få rektorn att ändra sig angående mp3s/iPods imorrn, teknikhataren nummer 1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Vad tyckte ni om sambandet mellan fjärilen och pojkarna i La Zona? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Vad tyckte ni om sambandet mellan fjärilen och pojkarna i La Zona? Skrev typ att båda försökte ta sig till en bättre värld men föll på vägen. Min kompis gjorde en tabbe, på frågan om vilket datum Skulden utspelade sig så skrev han ett årtal. Dessutom tog han typ 1931 eller nåt sånt. Fanns verkligen Audi då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
redoid Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 (redigerad) Vi har tretimmarspasset svenska på torsdag, har inte alla det? Engelska vet jag inte när de börjar, men inte i veckan för oss i alla fall. Kan ju vara så att jag bor så långt norrut så att de inte har något vett här, Umeåbor ni vet. Just det, jag fattade verkligen inte fullt ut ifall stöldräden i La Zona var lyckad eller inte. En pojke drog ju därifrån, men fyra andra personer dog ju. Fast pojken hann ju iväg, yarr. Drog iväg att räden misslyckades och hoppas på det bästa. På sambandet mellan fjärilen och pojkarna så flummade jag ihop något som jag hoppas att läraren gillar. Något som jag tror att många rök på är frågan om vilket datum som bilstölden i det där utdraget skedde. Längst uppe stod det nämligen att den femtonde augusti så skedde ett rån, och dagen före en bilstöld. Jag var grymt nära på att skriva den femtonde där. Redigerad 9 februari, 2010 av redoid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Vi har tretimmarspasset svenska på torsdag, har inte alla det? Engelska vet jag inte när de börjar, men inte i veckan för oss i alla fall. Kan ju vara så att jag bor så långt norrut så att de inte har något vett här, Umeåbor ni vet. Just det, jag fattade verkligen inte fullt ut ifall stöldräden i La Zona var lyckad eller inte. En pojke drog ju därifrån, men fyra andra personer dog ju. Fast pojken hann ju iväg, yarr. Drog iväg att räden misslyckades och hoppas på det bästa. På sambandet mellan fjärilen och pojkarna så flummade jag ihop något som jag hoppas att läraren gillar. Något som jag tror att många rök på är frågan om vilket datum som bilstölden i det där utdraget skedde. Längst uppe stod det nämligen att den femtonde augusti så skedde ett rån, och dagen före en bilstöld. Jag var grymt nära på att skriva den femtonde där. Jodå, tre timmar har vi, men svenska två gånger... :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
redoid Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Äh, jag ska välja att skriva novell. Det är lätt att bara sitta och skriva något i tre timmar, jämfört med en jäkla krönika eller något så att man måste tänka på hur det ska se ut och sina åsikter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Äh, jag ska välja att skriva novell. Det är lätt att bara sitta och skriva något i tre timmar, jämfört med en jäkla krönika eller något så att man måste tänka på hur det ska se ut och sina åsikter. Skriv ett kåseri istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
redoid Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Skriv ett kåseri istället. Kåseri låter fult, så nä. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Kåseri låter fult, så nä. Exakt som en krönika fast du har inga begränsningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
redoid Skrivet 10 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 Exakt som en krönika fast du har inga begränsningar. Låter ganska bra faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 10 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 En kille i min klass blev slagen mitt under mattelektionen idag. En okänd person i 20-årsåldern bad att "få låna" honom en stund, och han gick ut för att se vad det var. Den okände mannen knuffar in honom i väggen och får in ett hårt slag i ansiktet. Som tur var var vår lärare ganska nära, så han kunda komma emellan ganska snabbt. Personen som slog skrek även efter honom att han skulle hitta min klasskamrat och döda honom. Jag tänker inte förklara mer ingående vad som hände, men det var sjukt iallafall. Sedan har vi inte fått så mycket gjort idag, då vi hade samma lärare hela dagen och detta tog ett tag att reda ut och få klasskamraten till lassarettet, samt lite polisförhör och sådant. Ingen vet varför han blev slagen, men han mår okej iallafall. Sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 10 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 Det där låter helt vrickat?! Nu får du hålla oss på sajten uppdaterad gällande åtalet, för inte kan det väl vara så att ingen känner igen denna idiot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 10 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 Det där låter helt vrickat?! Nu får du hålla oss på sajten uppdaterad gällande åtalet, för inte kan det väl vara så att ingen känner igen denna idiot? Varken skolan eller någon i klassen känner honom till varken utseende eller namn, men två stycken visste vem hans polare var, som dock inte gjorde så mycket. Några sa att de såg en tjej i korridoren samtidigt, och att det skulle kunna vara hans ex sedan ungefär ett år tillbaka. Vi har letat lite på Facebook osv. efter dessa och hittat en av dem tror jag, men inte han som slog. Det var helt vrickat. Sjukare än det låter till och med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 (redigerad) Din kompis kanske har gjort något mot mannen i fråga som han inte berättat för er i klassen om? Det kan ju vara världens oskyldigaste grej, nån liten oseriös förlämpning som misstolkades eller dylikt? Redigerad 10 februari, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts