Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

JULLOV!

Det här är det hittills mest välbehövda lovet, tror jag sa samma sak innan sommarlovet dock, haha. Sista dagen idag, dans i gympasalen, grötlunch och julavslutning i aulan. Jag fick stipendium för flit och framsteg, 600 kronor.

Ikväll är det fest och utgång och i princip alla ska ut för en gångs skull, imorgon lagfest och på söndag nyårsplanering, folkölsdrickande, fifakväll och övernattning hos en kompis. Fin lovstart! :)

Åh, julavslutning är något jag saknar! Tänkt vad lite gröt kan göra :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JULLOV!

Det här är det hittills mest välbehövda lovet, tror jag sa samma sak innan sommarlovet dock, haha. Sista dagen idag, dans i gympasalen, grötlunch och julavslutning i aulan. Jag fick stipendium för flit och framsteg, 600 kronor.

Ikväll är det fest och utgång och i princip alla ska ut för en gångs skull, imorgon lagfest och på söndag nyårsplanering, folkölsdrickande, fifakväll och övernattning hos en kompis. Fin lovstart! :)

Oh, bra jobbat! Och grattis :)

Allt skolarbete har varit klart sedan förra veckan, vecka 51 har vi alltså bara suttit av... jullovet börjar på onsdag.
LOV ! Woooh!

:D

Äntligen lov. Börjar den elfte igen, så nu ska jag sova, och kanske kanske försöka komma ikapp litegrann.

Gratz!

___

Hade sista tentan idag, i envariabelanalys. Gick rätt bra! Får se vad resutlatet blir.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev riktigt glad nyss! Har totalt saknat motivation för att börja på uppsatsen för projektarbetet och efter att ha suttit väldigt länge och bara funderat på hur dispositionen m.m ska se ut så har jag äntligen kommit igång med uppsatsen. Fick en riktig kick! Satsar på runt tio sidor/dag i åtta dagar för att bli klar med den. Jag vet naturligtvis inte längden på den än, men jag har en föraning om att den kan komma att bli väldigt lång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När slutar era terminer? Är det som för oss, ungefär 20:e januari?

Du menar period va? För terminer slutar ju när jullovet börjar.

Blev riktigt glad nyss! Har totalt saknat motivation för att börja på uppsatsen för projektarbetet och efter att ha suttit väldigt länge och bara funderat på hur dispositionen m.m ska se ut så har jag äntligen kommit igång med uppsatsen. Fick en riktig kick! Satsar på runt tio sidor/dag i åtta dagar för att bli klar med den. Jag vet naturligtvis inte längden på den än, men jag har en föraning om att den kan komma att bli väldigt lång.

Haha! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wait... Ska du skriva 10 sidor om dagen? Och projektarbetet ska totalt ligga på 80 sidor? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höstterminen tar, för oss, slut 15:e januari.

Vårterminen börjar alltså den 18:e januari.

...tror jag iaf. Det är +/- två dagar :D

En hösttermin pågår väl ändå från sommarlovets slut till vinterlovets början?

En vårtermin pågår från vinterlovets slut till sommarlovets början?

Det enda som hände för oss under januari/februari under gymnasiet var att period 2 av 3 tog slut då och vi gick in i den tredje och sista perioden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En hösttermin pågår väl ändå från sommarlovets slut till vinterlovets början?

En vårtermin pågår från vinterlovets slut till sommarlovets början?

Det enda som hände för oss under januari/februari under gymnasiet var att period 2 av 3 tog slut då och vi gick in i den tredje och sista perioden.

Det har vart så fram till gymnasiet, för då började vi använda universitetets system med en hösttermin som är lika lång som vårterminen (det är därför den sträcker sig till mitten av januari).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor