AngryAxel Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 Åh, det där citatet får mig att tänka på Fight Club. Det får mig att tänka på hampa-byxor, munspelshållare, och folkabussar. ...men för att återkoppla till det där om sista inlämningsdag: Har en lärare rätt att sätta en sista inlämningsdag, och sedan neka till att ta emot fler arbeten efter det? Tyckte att Skolverket var lite luddig på den fronten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 Det får mig att tänka på hampa-byxor, munspelshållare, och folkabussar. ...men för att återkoppla till det där om sista inlämningsdag: Har en lärare rätt att sätta en sista inlämningsdag, och sedan neka till att ta emot fler arbeten efter det? Tyckte att Skolverket var lite luddig på den fronten. Njea, borde dom ju inte kunna, står att alla arbeten man gjort ska vara med i bedömningen! Läraren ska enligt läroplanen vid betygsättningen använda all tillgänglig information om elevens kunskaper. Arbeten är IMO tillgängligt, så det borde inte gå att neka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 Det där tjafset med att slutbetyged i 9:an ska räkna med elevens prestation genom hela 8:an och 9:an är då helt fel antar jag? Det ska endast räkna med elevens kunskap i dagsläget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 (redigerad) Det får mig att tänka på hampa-byxor, munspelshållare, och folkabussar. ...men för att återkoppla till det där om sista inlämningsdag: Har en lärare rätt att sätta en sista inlämningsdag, och sedan neka till att ta emot fler arbeten efter det? Tyckte att Skolverket var lite luddig på den fronten. Jag tror att man har fram till 14 veckor efter kursens slutdatum att lämna in allting, oavsett om man är fem månader försen. Förresten så lämnade jag in uppskattningsvis 40% av ettans, 10% av tvåans och 0% av treans inlämningsarbeten i tid och mitt betyg led aldrig av det. Redigerad 13 december, 2009 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 (redigerad) Det där tjafset med att slutbetyged i 9:an ska räkna med elevens prestation genom hela 8:an och 9:an är då helt fel antar jag? Det ska endast räkna med elevens kunskap i dagsläget? ja men då måste du bevisa att du kan det som du inte kunde i 8:an. Och i vissa ämnen kan det vara lite svårt att bevisa allt på en gång. Kebab: Om du menar på gymnasiet så måste väl väl söka förlängd studieplan (vet inte vad det kallas) för den kursen och då kan man lämna in allt senare. Vet några i klassen som sökte det till Eng A och lämnade in vissa uppgifter efter sommarlovet när vi började Eng B Redigerad 13 december, 2009 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 Njea, borde dom ju inte kunna, står att alla arbeten man gjort ska vara med i bedömningen! Arbeten är IMO tillgängligt, så det borde inte gå att neka. Jo, visst, men man kan ju inte sätta vilka krav som helst på en lärare. Ett extremt exempel, men hela klassen kan ju knappast vänta tills sista dagen innan betygssättningen med att lämna in hela kursens inlämningsuppgifter och prov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 Åh, det där citatet får mig att tänka på Fight Club. "It's only after you've lost everything that you're free to do anything." Right? Men i alla fall vad tycker ni om det skolverkets regler säger när det gäller inlämning av arbeten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Sitter nu och skriver min sista uppsats för i år; ämnet är 'Concepts in Comparative Politics'. Intressaaaaant! Förutom det finns endast en tenta kvar på årets agenda! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Är det sant? Att man kan tenta av kurser under tiden som man går i gymnasiet? Om jag exempelvis vill tenta av Programmering A och får MVG i det, kan jag byta ut mitt Spanska som jag fick G i mot Programmering? Och tenta menas med att man gör ett/flera prov utan att gå till själva lektionerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Är det sant? Att man kan tenta av kurser under tiden som man går i gymnasiet? Om jag exempelvis vill tenta av Programmering A och får MVG i det, kan jag byta ut mitt Spanska som jag fick G i mot Programmering? Och tenta menas med att man gör ett/flera prov utan att gå till själva lektionerna? Vad menar du med byta ut? Låter annars intressant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 JUUUULLLOOOOOOOV! Jag älskar min klass! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 JUUUULLLOOOOOOOV! Jag älskar min klass! (Sure, slutar på fredag men är ledig imorgon eftersom jag tar ut min tandställning.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Åh, jullov! Tänk om man fick ha det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 (redigerad) Jullov på tisdag. Fett nis. 22a december HELLLLL YEAAAHH JULLOV? Redigerad 16 december, 2009 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Jullov på tisdag. Fett nis. 22a december HELLLLL YEAAAHH JULLOV? Vad sent! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Vad sent! Jag har min sista tenta den 22:e, sedan kan jag slappna av ända till 7:e januari. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Sista riktiga skoldagen avklarad den här terminen, riktigt skönt. Imorgon så har vi en sunkig temadag om hälsa, men får sluta 13.00 istället för 15.30 så jag klagar inte. Och så fredag.. Se på film i två timmar på morgonen, någon liten avslutningsceremoni och sen är man fri! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Vad sent! Börjar skolan den fjortonde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Jag har min sista tenta den 22:e, sedan kan jag slappna av ända till 7:e januari. Vad pluggar du? Jullov, tre dagar kvar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2009 JULLOV! Det här är det hittills mest välbehövda lovet, tror jag sa samma sak innan sommarlovet dock, haha. Sista dagen idag, dans i gympasalen, grötlunch och julavslutning i aulan. Jag fick stipendium för flit och framsteg, 600 kronor. Ikväll är det fest och utgång och i princip alla ska ut för en gångs skull, imorgon lagfest och på söndag nyårsplanering, folkölsdrickande, fifakväll och övernattning hos en kompis. Fin lovstart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts