Tweak Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 Nästa vecka: Svenskaredovisning, engelskaredovisning, kursprov i Globalkunskap B, debatt om jämställdhet. Sen lov! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 Igår: (22:10) - ' Brandon:OOOOOOOOOJ OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOJ FICK JAG MVG PÅ BIOLOGI PROVET Jag pissar inte på min morsas dator iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 (redigerad) Nästa vecka: Svenskaredovisning, engelskaredovisning, kursprov i Globalkunskap B, debatt om jämställdhet. Sen lov! Nästa vecka: Romananalys i SV, tal i EN, prov i SH och inlämningsuppgifter (en uppsats och en analys) i PS respektive RE. Sen lov! Redigerad 10 december, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 Nästa vecka: Romananalys i SV, tal i EN, prov i SK och inlämningsuppgifter (en uppsats och en analys) i PS respektive RE. Sen lov! Hade det värsta den här veckan. IR-tal, idrottsprov, romananalys och författararbete (?) i svenska. Nästa vecka: Psykologiprov och engelsktal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 Har sökt några distans-kurser för att få någonting uträttat under våren. Innan jag går igenom med att tacka ja osv. blev jag lite fundersam... Det kan inte bli något strul när jag till hösten söker efter ett program att plugga? Att jag pluggat på ett annat univ.? Det är min själ inte världens enklaste procedur allt det här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 (redigerad) Fick in mitt näst sista arbete för terminen idag, känndes jävligt skönt. Det blev väl halvbra men det var dock i filosofi så jag bryr mig inte så värst mycket. Har ett biologiarbete som ska in senast torsdag nästa vecka, vilket är det sista. Har dock fixat MVG på alla prov hittills (utom ett där jag var 0.5p ifrån), så det räcker förmodligen att jag presterar ett G egentligen. Känns bra. Redigerad 10 december, 2009 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 (redigerad) Har sökt några distans-kurser för att få någonting uträttat under våren. Innan jag går igenom med att tacka ja osv. blev jag lite fundersam... Det kan inte bli något strul när jag till hösten söker efter ett program att plugga? Att jag pluggat på ett annat univ.? Det är min själ inte världens enklaste procedur allt det här! Jag är ingen syokonsulent, men... Nej, jag kan för all del i världen inte tänka mig att det skulle vara något negativt med att du redan läst en kurs vid ett annat lärosäte. Enda för mig tänkbara scenariot är om du läser de kurser som ingår i programmet du söker, i vilket fall du kan tillgodoräkna dig poängen för dem vid den nya högskolan/det nya universitetet. Jag pissar inte på min morsas dator iaf Hah, vad menar du? Nästa vecka: Fredag: Inlämning/redovisning av P-uppgift (ett lite större program) i Programmering för Interaktiva Medier. Jag gör ett bibliotek, där man ska läsa in böcker från textfil, samt göra lite prylar med dem. Låna, lämna tillbaka, lägga till/ta bort, sortera efter titel/författare, m.m. Det görs i Python. Lördag: Skriftlig tentamen, Envariabelanalys. Här är extentor, om ni undrar vad för slags matte det är! Redigerad 10 december, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 Hah, vad menar du? Kicken var full och pissade på sin mammas dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 Kicken var full och pissade på sin mammas dator. Det var min dator för tillfället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 Jag är ingen syokonsulent, men... Nej, jag kan för all del i världen inte tänka mig att det skulle vara något negativt med att du redan läst en kurs vid ett annat lärosäte. Enda för mig tänkbara scenariot är om du läser de kurser som ingår i programmet du söker, i vilket fall du kan tillgodoräkna dig poängen för dem vid den nya högskolan/det nya universitetet. Så jag tyckte det borde vara, men som sagt, jag har blivit förvånad förut Tack. Min syo under gymnasietiden var rätt kass, så jag är allt annat än insatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 Ja dom säger att det här är bra för oss Vill du följa eller spikas på ett kors För dom räknar alla dårarna Vad är frihet? Så du sitter fast i bruset varje dag Och du låtsas att din plats i kön är bra Snart kan vad som helst förföra dig Det finns dom som flyger fria i sin bur Det finns fria som är fångade som djur När allt blir tyst kan ingen höra dig Vad är frihet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 Jag är helt uppspelt nu, mailade in mitt English C Paper om prostitution tio sekunder, tio sekunder, innan deadline. Suttit och skrivit sedan klockan 21 och blev klar runt 23:56, sen var jag tvungen att få tag i min lärares mailadress. Såg klockan slå över precis efter jag skickat, galet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 Jag är helt uppspelt nu, mailade in mitt English C Paper om prostitution tio sekunder, tio sekunder, innan deadline. Suttit och skrivit sedan klockan 21 och blev klar runt 23:56, sen var jag tvungen att få tag i min lärares mailadress. Såg klockan slå över precis efter jag skickat, galet! Legendariskt! Min gamla engelsklärare berättade om en klass hon hade där de alltid bettade om vem som kunde skicka in deras grejer närmast deadline. Sådant är skoj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 I och för sig påverkar det inte betyget om man lämnar uppgiften för sent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 I och för sig påverkar det inte betyget om man lämnar uppgiften för sent. Jag vet att en massa folk säger det osv, men visa vart det står i någon skollag eller betygskriterier eller något, för vi kan bara få G om vi inte lämnar in i tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 Jag vet att en massa folk säger det osv, men visa vart det står i någon skollag eller betygskriterier eller något, för vi kan bara få G om vi inte lämnar in i tid. Konstigt, för att många lärare säger att "inte lämna in i tid och få max G" är en skrämseltaktik, typ. Du ska kunna få mer än godkänt på dina uppgifter om du lämnar in senare. Jag var sen med att lämna in ett arbete i Psykologi A. Lämnade in det en vecka senare, MVG. Kan ju bero på vem man har som lärare också förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 Jag vet att en massa folk säger det osv, men visa vart det står i någon skollag eller betygskriterier eller något, för vi kan bara få G om vi inte lämnar in i tid. Sure. Hur ska ett arbete som lämnas in för sent bedömas? Svar:Läraren ska enligt läroplanen planera undervisningen tillsammans med eleverna. I samband med denna planering är det lämpligt att man diskuterar igenom frågor om hur arbetet ska bedrivas och när arbeten ska slutföras. Enligt läroplanen ska lärarna tillsammans med eleverna diskutera och utveckla regler för arbetet och samvaron i gruppen. Skolan ska sträva mot att varje elev tar personligt ansvar för sina studier. En del i det personliga ansvaret är att lämna in arbeten i tid och därför ska eleverna respektera de slutdatum som sätts upp för exempelvis inlämning av skriftliga uppgifter. Bedömningen och betygsättningen kan dock inte användas för att "bestraffa" elever som lämnar in arbeten o.d. efter satt slutdatum. Läraren ska enligt läroplanen vid betygsättningen använda all tillgänglig information om elevens kunskaper. Det finns inget stöd i skolförfattningarna för att en elev som lämnar in ett arbete för sent inte ska få arbetet beaktat i bedömningen. Om arbetet betygsätts finns det inte heller stöd för att endast ge exempelvis betyget Godkänt på det. Däremot är det naturligtvis så att en sista inlämningstid i allmänhet sätts för att läraren ska få tid att bedöma elevernas arbeten innan ämnet eller kursen avslutats och betygsatts. http://www.skolverket.se/sb/d/1442#listAnchor6837 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 Sure. Hur ska ett arbete som lämnas in för sent bedömas? Svar:Läraren ska enligt läroplanen planera undervisningen tillsammans med eleverna. I samband med denna planering är det lämpligt att man diskuterar igenom frågor om hur arbetet ska bedrivas och när arbeten ska slutföras. Enligt läroplanen ska lärarna tillsammans med eleverna diskutera och utveckla regler för arbetet och samvaron i gruppen. Skolan ska sträva mot att varje elev tar personligt ansvar för sina studier. En del i det personliga ansvaret är att lämna in arbeten i tid och därför ska eleverna respektera de slutdatum som sätts upp för exempelvis inlämning av skriftliga uppgifter. Bedömningen och betygsättningen kan dock inte användas för att "bestraffa" elever som lämnar in arbeten o.d. efter satt slutdatum. Läraren ska enligt läroplanen vid betygsättningen använda all tillgänglig information om elevens kunskaper. Det finns inget stöd i skolförfattningarna för att en elev som lämnar in ett arbete för sent inte ska få arbetet beaktat i bedömningen. Om arbetet betygsätts finns det inte heller stöd för att endast ge exempelvis betyget Godkänt på det. Däremot är det naturligtvis så att en sista inlämningstid i allmänhet sätts för att läraren ska få tid att bedöma elevernas arbeten innan ämnet eller kursen avslutats och betygsatts. http://www.skolverket.se/sb/d/1442#listAnchor6837 Tack som fan, nice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 Vad är frihet? Freedom's just another word for nothing left to lose. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 Freedom's just another word for nothing left to lose. Åh, det där citatet får mig att tänka på Fight Club. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts