Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Låter inte som en jättebra idé. Har du tänkt på hur mycket du sovit per natt de senaste veckorna?

Sedan är det nog också en släng av vintertröttheten pga mörkret där ute.

Jag har lagt mig 22:00 eller 23:00 i princip varje dag de senaste månaderna (förutom på helger då) och vaknat runt 08:00-09:00 vilket ändå måste ses som en rejäl dosa sömn. Vill tro på vintertröttheten, men sanningen är att det hänt ganska ofta före vinterns ankomst också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni jag ska välja till 2an? elektriker eller automation? på automation så får jag ju båda certikat? och äre nån som vet ifall man får välja till svetsning på el? för de skulle vara skit kul :wub:

Ja jag vet stavning men jag orkar inte bry mig nu :wub:

Edit: skit i den sista frågan btw...

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lagt mig 22:00 eller 23:00 i princip varje dag de senaste månaderna (förutom på helger då) och vaknat runt 08:00-09:00 vilket ändå måste ses som en rejäl dosa sömn. Vill tro på vintertröttheten, men sanningen är att det hänt ganska ofta före vinterns ankomst också.

Det kan isåfall helt enkelt vara att du just nu är lite tröttare en vanligt. Att du bara är det. Det händer mig då och då att jag är riktigt trött trots att jag sovit runt 8 timmar per natt. Så var det för ungefär två månader sedan. Just nu så är det dock lite bättre så i mitt fall räcker 6 timmar just nu.

Det kan också handla om att du gör någonting nytt nu som du inte gjorde tidigare, t.ex. att du tränar mer (alt. slutat träna) nuförtiden. Det brukar påverka hur trött man är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni jag ska välja till 2an? elektriker eller automation? på automation så får jag ju båda certikat? och äre nån som vet ifall man får välja till svetsning på el? för de skulle vara skit kul :)

Ja jag vet stavning men jag orkar inte bry mig nu :mellow:

Edit: skit i den sista frågan btw...

Har ni individuella val el liknande, där borde du kunna välja svets.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan isåfall helt enkelt vara att du just nu är lite tröttare en vanligt. Att du bara är det. Det händer mig då och då att jag är riktigt trött trots att jag sovit runt 8 timmar per natt. Så var det för ungefär två månader sedan. Just nu så är det dock lite bättre så i mitt fall räcker 6 timmar just nu.

Det kan också handla om att du gör någonting nytt nu som du inte gjorde tidigare, t.ex. att du tränar mer (alt. slutat träna) nuförtiden. Det brukar påverka hur trött man är.

Alltså dööööööööööööööööö. Somnade fyra timmar för typ hundrasjuttioandra gången idag.

Så ..... jävla ..... frustrerande.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde precis klart ett Internationella Relationer-arbete som jag ska redovisa imorgon. Jag undersökte medias syn på Cecilia Malmström som ny EU-kommissionär. Fyfan, det tog lång tid att göra klart och jag vet inte ens om jag har gjort uppgiften rätt. Alla som har redovisat hittills har haft problemlösande arbeten. Mitt är dock analyserande. Hur som helst så är jag riktigt nöjd med vad jag har åstadkommit så det får duga.

Nu ska jag lyssna på Pink Floyds The Wall och försöka slappna av lite...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till de som går på högskola: Är högskoleprovet svårt? Finns det några ämnen man måste ha, såsom Matte B?(Har bara Matte A i år på el).

Går nu andra året på el, inriktning installation, men har märkt att det inte är något jag vill jobba med i framtiden, så har funderat på att läsa vidare. Men måste komma igång i tid, så jag kan plocka upp ev. kurser osv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor