Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

LITE ROLIGT ATT HAN(?) SKRIVER MED CAPS. DET KÄNNS VÄLDIGT TYSKT.

HAN GÖR ALLTID DET FÖR HAN HAR INTE LÄRT SIG KOMMENTARVERKTYGET, vilket iofs kan vara rätt skönt då vår spanske lärare använder det hur flitigt som helst och till slut kan man inte se texten längre pga fyra färger som blinkar en i ansiktet. En annan gång hade den tyske läraren skrivit såhär:

"THIS IS A VERY SLOPPY DRAFT! IF YOU DO NOT IMPROVE THIS CONSIDERABLY, I WILL MARK IT AS IF IT WERE NOT HANDED IN AND YOU WILL GET ZERO POINTS FOR IT."

...till ett experiment vi skulle hitta på helt random angående luktsinnet och huruvida det kunde upptäcka mänskliga feromoner eller inte. Han gav oss instruktioner som om det vore världens oseriösaste grej vi kunde skriva ihop på en halvtimme, och så gjorde vi ju inte vårt bästa heller. Vi väntade oss knappast en sån där grej tillbaka. I andras texter hade han till och med svurit rätt mycket - i caps.

Enda som motiverar mig är tanken på att få träffa modellsnygga ryska utbytesstudentskor. Får ta en dusch och fundera på saken.

Edit: Efter häftiga diskussioner och överläggningar med mig och jag själv har jag, mig och jag själv beslutat oss för att inte gå på lektion idag. Jag skyller på feber. :)

Jaa, det finns ju internet :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar grupparbeten. Jag är så stört less på det. Och så hatar jag hemtentor. Dessa två komponenter är det enda vi examinerats med sen augusti 2008 AND I'M SICK OF IT.

Vi har haft enorma problem med leechers som glider med i grupparbeten utan att ha gjort nåt, så lärarna har fått etablera ett procentsystem där man anonymt fastställer vilka som jobbat hur mycket i gruppen. Optimalt är ett grupparbete på fem (!) jämt fördelat på 20% - vi undrar om idioten ska få ens 5%.

Hi [professor],

We were wondering what percentage we should settle for when it comes to group member efforts. [idiot] has not been at many of our meetings and the times he actually did come, he asked for permission to go away, either to attend course seminars or to go shopping with his friends. We assigned him to at least write the methods and materials section on wednesday, to be completed on thursday. [idiot] then left the meeting, and since we expected the text to be inadequate, [A] and [Henkibojj] immediately started collaborating on a text in his place. Within fifteen minutes, [A] and [Henki] had written the text provided in the draft already handed in to you. [idiot]'s version, however, took two days and although it was written in fairly good language, it was not good enough for a lab report of our standards (and the expected standard for this course). We approved of his text despite the delay but used [Henki] and [A]'s text instead.

[idiot] has not written anything in the draft you have recieved, he did not help out very much during the data collection, nor has he contributed with reference searching or text improvements although we asked him many times and even though I tried to (in detail) explain the way to search for articles. We hope his part of the presentation will be good enough, but we are seriously considering not including his name in the final document at all.

What do you recommend us to do?

Sincerely,

[Vi tre som faktiskt GJORT ett grupparbete 10 timmar om dagen i en vecka, inklusive helgdagarna].

:o

Vi läser ett masterprogram, ffs. MASTER. Det är den högsta titel man kan få på universitetsnivå utan att doktorera eller bli utnämnd till professor. Ändå drar vi in en jävla massa idioter över gränserna, erbjuder dem gratis utbildning och professionell undervisning till folk som inte ens vet att Wikipedia inte är en giltig vetenskaplig referens i ett examinationsdokument.

THE NERVE!!!!!!!!!! mad0260_1046272_5.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill testa nåt annorlunda istället för att sitta i Håller med till 100%! som vanligt.

Aight - jag tyckte jag anade en "hahaa, nu ska hon få"-ton i ditt inlägg. Men du tror väl inte hon ger dig extrapoäng för orginellt inlämningssätt? Jag gillar dock idén - du skulle ju kunna skriva novellen i datorn, och sedan transkribera den på post it-lappar, så att det blir som en bok man läser. Dunno!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill testa nåt annorlunda istället för att sitta i Håller med till 100%! som vanligt.

Om du nu ska använda dig av post it-lappar vore det ju snyggt om det hade någon anknytning till handlingen i novellen. Typ att huvudpersonen skriver ner sina tankar på just post it-lappar och det är de man får läsa, eller något sådant. Vore kanske bäst att kombinera berättande W0rdsidor med post it-lappar där huvudpersonens tankar finns nerkladdade. Haha, inte för att du ville ha tips men ändå.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du nu ska använda dig av post it-lappar vore det ju snyggt om det hade någon anknytning till handlingen i novellen. Typ att huvudpersonen skriver ner sina tankar på just post it-lappar och det är de man får läsa, eller något sådant. Vore kanske bäst att kombinera berättande W0rdsidor med post it-lappar där huvudpersonens tankar finns nerkladdade. Haha, inte för att du ville ha tips men ändå.

Hehe, det skulle vara coolt. Post-it lappar, olika pennor, överstrykta och omskrivna ord/meningar. Lite känsla istället för 4-5 A4-sidor. (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@AngryAxel: Jepp, jag gillar läraren, gör det för att det känns som en kul idé, och som sagt kan man få lite extrapoäng. Särskilt nu eftersom hon praisat alla senaste saker jag skrivit.

@Tweak: Kul idé, men känns det inte lite som att plagiera Strindbergs 'Ett halvt ark papper'? Bara att det är post-it-lappar istället för en pappersbit vid telefonen.

Twittrade idén igår och tillade att jag funderat mellan post-it och att twittra hela novellen. Valde ju post-it, så en kompis funderar att twittra sin novell.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, jag har världens bästa mattelärare. Han har riktigt bra musiksmak, lyssnar på The Clash och The White Stripes bl.a, och undervisar i kemi i en Frank Zappa-tröja (motivet föreställer vår käre Zappa sittandes på toaletten). Bara att börja snacka musik med han så blir han helt chill och glömmer bort att man ska jobba på lektionerna.

Min svensklärare är bra också, vi får sovmorgon, och det enda vi behöver göra är att gå på teaterversionen av den otroligt läsvärda boken I Skuggan Av San Siro.

Post-it-novellen går sådär. Får bara in rätt inspiration vid min nattskitning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, jag har världens bästa mattelärare. Han har riktigt bra musiksmak, lyssnar på The Clash och The White Stripes bl.a, och undervisar i kemi i en Frank Zappa-tröja (motivet föreställer vår käre Zappa sittandes på toaletten). Bara att börja snacka musik med han så blir han helt chill och glömmer bort att man ska jobba på lektionerna.

Min svensklärare är bra också, vi får sovmorgon, och det enda vi behöver göra är att gå på teaterversionen av den otroligt läsvärda boken I Skuggan Av San Siro.

Post-it-novellen går sådär. Får bara in rätt inspiration vid min nattskitning.

Sådana där typiska grejer som kännetecknar en bra lärare :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag halkar efter så otroligt mycket just nu. Mitt tal i svenskan ska vara redo att läsas upp på måndag, jag har två religionsarbeten som ska in för att klara godkänt, och jag försover mig hela tiden. Skärpning!

Haha samma här. Har verkligen börjat slacka senaste tiden, tappat all lust för att plugga... Har naturkunskap och engelskarbeten som inte är inlämnade; arbeten som är väldigt enkla bara jag väl tar tag i dem, men det är just det... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha samma här. Har verkligen börjat slacka senaste tiden, tappat all lust för att plugga... Har naturkunskap och engelskarbeten som inte är inlämnade; arbeten som är väldigt enkla bara jag väl tar tag i dem, men det är just det... :lol:

Crap! Har naturprov om två veckor också, och jag har inte ens närvarat på de tre senaste lektionerna. Tack för påminnelsen :rolleyes: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor