AngryAxel Skrivet 4 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2009 Du har väl bara haft honom på optikfuskföreläsningen än så länge? Vänta till vågrörelseläran... han är über! Hah, aye - men det var å andra sidan en fruktansvärt underhållande föreläsning. När läser man vågrörelselära, förresten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 (redigerad) Självklart kan gamla lärare också vara bra men de bästa lärarna jag har haft har ändå inte varit 50+. För de som är intresserade av förslaget om nedskärningar på min skola så rekommenderar jag er att läsa detta debattinlägg: http://www.blt.se/opinion/debatt/skar-inte...let(1557057).gm 500 medlemmar i Facebook-gruppen är det nu, men det påverkar nog in politikerna så mycket. Här har ni en länk till gruppen om ni vill kolla: http://www.facebook.com/group.php?gid=3048...5584&ref=ts Föresten så var utbildningsnämndens ordförande Rolf Persson (S) och talade inför lärarna och några elever i aulan igår. Jag var inte där själv skulle gärna ha velat vara där men hade andra saker för mig då. Men i alla fall så sa det som var där att alla lärare var väldigt sura och att han fick många frågor om hur kvalitén kan behållas om så många lärare avskedas. Såg honom efteråt i skolan och han verkade inte särskilt munter. Edit: Det var föresten den F.d utbildningschefen och rektorn på skolan som uttalade sig i debattartikeln. Redigerad 8 oktober, 2009 av Fiskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 13 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2009 Om en timme har jag ett samtal med min mentor och skolprästen. Jag överväger att hoppa av skolan. Anledningen till detta är att jag känner att jag inte riktigt orkar med att ta tag i allt jag missade på gymnasiet och jag har verkligen ingen motivation alls. Varje dag känns väldigt tung och jobbig, och jag orkar verkligen inte ta tag i allt som händer just nu. Det är även diverse problem utanför skolan som trycker som gör att jag går runt och deppar hela tiden. Visst, detta kanske låter som skoltrötthet (och det är det ju också) och jag vet att de flesta här säkert tycker att det är en dålig idé och att jag är en idiot, men jag anser att det är bättre att jag vilar upp mig ett tag innan jag tar tag i skolan igen. Det är ju ingen idé att försöka prestera så bra som möjligt när jag inte ens har någon som helst lust till att varken ta tag i skolan och när jag är så deprimerad som jag är just nu. Dock hoppas jag att jag någon gång i framtiden då allt känns bra igen och då jag faktiskt VILL gå i skolan och ta tag i allt jag missat, att jag då vill gå till skolan och äntligen bli klar med det här. Wish me luck inför samtalet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2009 Tänk om du nu istället i flera år måste gå till ett jobb du hatar. Jämfört med det är nog skolan betydligt skönare att tvinga sig igenom. Men jag blir lite förvirrad, vilken typ av skola är det du går? Har du redan gått gymnasiet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 13 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2009 Tänk om du nu istället i flera år måste gå till ett jobb du hatar. Jämfört med det är nog skolan betydligt skönare att tvinga sig igenom. Men jag blir lite förvirrad, vilken typ av skola är det du går? Har du redan gått gymnasiet? Jo, jag vet vad du menar. Skolan är säkert mycket skönare än att arbeta, men som sagt: jag orkar inte just. Jag går på folkhögskola, vilket i sig är jävligt chilligare än gymnasiet men..jag vet som inte hur jag ska förklara detta noggrannare. Jag orkar bara inte. Har nyss kommit tillbaka från samtalet, det var det vanliga "kuratorsnacket". De kom fram med en del lösningar och hade full förståelse om jag bestämmer mig för att hoppa av. Just nu är det det enda som rör sig i mitt huvud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2009 Ok men om det är folkhögskola är det klart att du kan hoppa av om du inte tycker det är kul. Jag blev lite konfunderad när du pratade om mentor och skolpräst... trodde inte man sysslade med sånt på eftergymnasiala studier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 13 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2009 Ok men om det är folkhögskola är det klart att du kan hoppa av om du inte tycker det är kul. Jag blev lite konfunderad när du pratade om mentor och skolpräst... trodde inte man sysslade med sånt på eftergymnasiala studier. Ah, skulle ha förtydligat det då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Idag var min tysklärare faktiskt bra. Hon startade lektionen, öppnade sin bok, stängde den och sa: Vi skiter i det här, vi kollar på film istället. Då verkade hon inte var en komplett idiot. Behöver tips också, går i nian, har tre inlämningsuppgifter att göra en om musik, ska skriva om The White Stripes, en om historia, ska skriva om George Orwell och hans böcker, och en i teknik, men har ingen aning om vad ska jag ska skriva om. Får vara vad som helst, bara det har med teknik att göra. Fire away. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Usch. Jag är verkligen inte pepp inför höstlov. Mestadels för att det är i en död period mitt mellan 2 olika årstider, och det är kallt och eländigt. Fy, hellre skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 18 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2009 går elprogrammet nu och älskar det världens bästa lärare och lektioner Men jag är inte bäst på matte och nästan hela programmet har ju me matte att göra Dock så tror jag att jag komme rklara matten men man vet ju aldrig så vad händer ifall jag nu inte skulle klara matten ? får jag gå ett år på iv för att plugga upp mig i det ämnet och sedan söka nästa år vet fan inte vart syo:n sitter på min skola än men får la fråga nån på måndag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 18 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2009 skolprästen. Vad fan är en skolpräst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2009 Jag är seriöst intresserad av kiropraktik nu. Men när jag ser kursnamn i stil med "biokemi", "histologi", "integrativ fysiologi", "differentialdiagnostik" och så vidare så ryggar jag tillbaka. Visst, jag antar att jag är kapabel till att hårdplugga, men jag har aldrig riktigt gjort det innan (gled igenom gymnasiet på en räkmacka) och då blir jag både fundersam och nervös. Fast det är väl hårt plugg vad man än läser på universitetet i och för sig, och eftergymnasiella studier är ju ett måste om jag vill bli något i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2009 Vad fan är en skolpräst? Precis som det låter, en präst som jobbar inom skolan. Han fyller i stort sett samma funktion som en kurator, men är mer vänd åt det religiösa hållet. Även han har tystnadsplikt om jag inte minns fel. Så, om man mår dåligt, har ångest eller vill göra en "fake-biktning" så kan man vända sig till honom. Jag är seriöst intresserad av kiropraktik nu. Men när jag ser kursnamn i stil med "biokemi", "histologi", "integrativ fysiologi", "differentialdiagnostik" och så vidare så ryggar jag tillbaka. Visst, jag antar att jag är kapabel till att hårdplugga, men jag har aldrig riktigt gjort det innan (gled igenom gymnasiet på en räkmacka) och då blir jag både fundersam och nervös. Fast det är väl hårt plugg vad man än läser på universitetet i och för sig, och eftergymnasiella studier är ju ett måste om jag vill bli något i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 21 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2009 Hade rena Eva Braun vikarien på tyskan idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Eva Braun vikarien Tja, det verkar som att du kan behöva en grammar nazi. Uhhnohedidd'uhnt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Precis som det låter, en präst som jobbar inom skolan. Han fyller i stort sett samma funktion som en kurator, men är mer vänd åt det religiösa hållet. Även han har tystnadsplikt om jag inte minns fel. Så, om man mår dåligt, har ångest eller vill göra en "fake-biktning" så kan man vända sig till honom. Jag hoppas så innerligt att Mark går på en privatägd skola.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Vi hade skolpräster på våran högstadieskola minns jag, och den var kommunal. De satt i uppehållsrummet, traskade runt i skolan, pratade med folk, spelade kort och så. De var som vilka pedagoger (?) som helst där den enda skillnaden var prästkragen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Skolpräst finns på högskola med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Jag hoppas så innerligt att Mark går på en privatägd skola.... http://www.solvik.fhsk.se/ Vart vill du komma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 23 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Jag hoppas så innerligt att Mark går på en privatägd skola.... De finns på högstadiet, gymnasiet och högskolan. Kan finnas i grundskolan också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts